JAIL-TOWER (Nytt project) Massor av bilder

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjRaven
Göra en egen?;) visst det är ju du som får springa fram och tillbaka flera gånger när du ska byta vatten i "tanken"

VARFÖR?????? Skulle jag behöva byta vatten

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vad sägs att spraya på detta i fogen

http://www.ljudia.se/cgi-bin/se/online/ljudia-online.cgi?id=5...

Skulle nog bli ganska bra.

Ruskigt coolt bygge.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elov
Vad sägs att spraya på detta i fogen

http://www.ljudia.se/cgi-bin/se/online/ljudia-online.cgi?id=5...

Skulle nog bli ganska bra.

Ruskigt coolt bygge.

Har faktiskt funderat på det.Det finns även för pensleldragning på PANDURO:)

Ska kolla imorgon hur det blir om jag öser ner massa sand i färgen:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

annars kan ju "puts" funka bara en tanke .. lite mer bilder vore kuligt

Permalänk

Har satt dit dom rostiga ameringsjärna nu.

OBS!Glaset skall putsas upp det är fruktansvärt skitit,det skall jag gör imorgon+ att att i botten på ameringen skall oxå putsas.Det skall bli kul att se hur det blir med sand i färgen.

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare

Detta bygget är minst sagt ENORMT me like!!!!!!
Jag inbillade mig att min nya fina stacker var stor men bredvid detta shassit blir det som att jämföra en silkesapa med king kong Bra jobbat som fan. Och iden med att använda modellbyggargrus tror jag skulle kunna funka fint antingen det eller vanlig sand.
tex om man tar en pensel och stryker lim på fogarna och sen slänger på sand därefter är det ju bara att vänta en stund och sen borsta bort överflödet. Kanske lite drybrushing på teglet för att få det att se riktigt gammal och slitet ut?

Sen måste jag bara säga till dig Elitemodd att jag anser att du är ett föredömme för Swecs moddarskara!!! Du har tonvis av ideer och utför dom väl. Och till alla rent allmänt, Jag ser allt för mycket energi läggas ner på att bråka om vem som tycker vad och hurvida dom får göra det eller inte. Omsätt den energin i byggen istället så kommer denna delen av forumet att blomstra

Keep up the good work!!!

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elitemodd
VARFÖR?????? Skulle jag behöva byta vatten

För att vattnet antagligen kommer lukta unket efter ett tag?

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjRaven
För att vattnet antagligen kommer lukta unket efter ett tag?

Det har jag aldrig märk fast jag kört det akvariumet i 2st byggen under en 2 års period
Så vad som skulle lukta känner jag inte till!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjRaven
För att vattnet antagligen kommer lukta unket efter ett tag?

De börjar väl lukta om man inte sätter i lite antialgmedel, som jag gissar att folk gör i sina vattenkylningar, iofs så kommer väl inte luften åt vattnet, men ändå.

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk

Jag har ju en liten skvätt glykol.Så jag har aldrig haft sånt problem med lukt

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elitemodd
Jag har ju en liten skvätt glykol.Så jag har aldrig haft sånt problem med lukt

glykol? tar de bort sånt, trodde de va för att inte saker skulle frysa då lärde man sig nåt nytt

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

Jag kanske är petig som bara den, men jag tror att det skulle bli snyggare om du använde tre gallerpinnar istället för två på den senaste bilden...

Visa signatur

Lösningen på alla tekniska problem:
Allt går med våld, går det inte med våld får man använda mer våld!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kuckel
Jag kanske är petig som bara den, men jag tror att det skulle bli snyggare om du använde tre gallerpinnar istället för två på den senaste bilden...

Jag tycker tvärtom att 2st passat bättre än 3st(Har testat):)

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine

...
Sen måste jag bara säga till dig Elitemodd att jag anser att du är ett föredömme för Swecs moddarskara!!! Du har tonvis av ideer och utför dom väl. Och till alla rent allmänt, Jag ser allt för mycket energi läggas ner på att bråka om vem som tycker vad och hurvida dom får göra det eller inte. Omsätt den energin i byggen istället så kommer denna delen av forumet att blomstra

Keep up the good work!!!

Det där sammanfattar ungefär vad jag tycker och tänker om stämingen som har uppstått i den här tråden, samt på många andra delar av swecs forum. Det är för mycket onödigt negativa meningar som uttrycks. Till dig Elitemodd vill jag säga att jag tycker att du gör ett bra arbete överlag, även om dina byggen på vissa ställen kan se lite hastigt hopbyggda ut. Byggenas slutresultat brukar dock oftast se hyggliga ut!

För att återgå till ämnet så har jag ett förslag på en förbättring och omarbetning av projektet. Hur tror du att det skulle det bli om du monterade lös alla onödiga delar på tft-skärmen, precis som )ExecutoR( gjort i den här tråden? Kanske skulle du kunna få den att smälta in mer då. Den tar heller inte upp så mycket plats inne i chassiet (nog för att det inte är något problem i det här fallet). Skärmens knappar och vridreglage kan du i så fall placera på något ställe där dom inte syns så mycket, eller att du kanske ändrar dess utseende så att de passar in bättre med de övriga delarna av chassiet.

Angående fogarna, så tror jag det hade blivit bra om du blandat in lite sand i silikonet innan du fyllde tomrummen. Fast det går säkert att göra något liknande nu efteråt också. Du kanske kan måla dem med någon matt gråfärg utblandad med sand för att få en yta som är lite mer lik ytan hos murbruk?

Visa signatur

Bärbar: MacBook Pro, 1,83GHz CPU, 2GB RAM, ATI Mobility Radeon X1600 128MB GFX, 80GB 5400RPM HD
Stationär: P4 2,8, 2*512mb, Ungefär 2 TB HD...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heartbeat
Det där sammanfattar ungefär vad jag tycker och tänker om stämingen som har uppstått i den här tråden, samt på många andra delar av swecs forum. Det är för mycket onödigt negativa meningar som uttrycks. Till dig Elitemodd vill jag säga att jag tycker att du gör ett bra arbete överlag, även om dina byggen på vissa ställen kan se lite hastigt hopbyggda ut. Byggenas slutresultat brukar dock oftast se hyggliga ut!

För att återgå till ämnet så har jag ett förslag på en förbättring och omarbetning av projektet. Hur tror du att det skulle det bli om du monterade lös alla onödiga delar på tft-skärmen, precis som )ExecutoR( gjort i den här tråden? Kanske skulle du kunna få den att smälta in mer då. Den tar heller inte upp så mycket plats inne i chassiet (nog för att det inte är något problem i det här fallet). Skärmens knappar och vridreglage kan du i så fall placera på något ställe där dom inte syns så mycket, eller att du kanske ändrar dess utseende så att de passar in bättre med de övriga delarna av chassiet.

Angående fogarna, så tror jag det hade blivit bra om du blandat in lite sand i silikonet innan du fyllde tomrummen. Fast det går säkert att göra något liknande nu efteråt också. Du kanske kan måla dem med någon matt gråfärg utblandad med sand för att få en yta som är lite mer lik ytan hos murbruk?

Jo men jag ska ju testa det imorgon,att ta sand i färgen.tror att det funkar lika bra.

ang hastigheten på bygget så visar jag för mycket bilder,det är där problemet ligger,många som säger typ.Först när jag såg modden såg det inte bra ut men nu ser det bättre ut.
Får väl inte lägga in så mycket bilder

Visa signatur
Permalänk
Medlem

tycker absolut att det ska vara mycket bilder, man måste ju få följa bygget från början till slut, alla förändringar m,m

gillar temat i allafall, ska bli kul att se resultatet med grus i färgen imorgon;)

Visa signatur

AMD A64 3000+, MSI K8N neo patinum, 512 twinmos
FX5600 XT 256mb,ide maxtor 160gb, 120gb, SATA 80gb + 80gb

Permalänk
Medlem

Bra jobbat Elitmodd
Jag gillar din låda, och naturligtvis så ska du fortsätta lägga ut mycket bilder på detta
eminenta bygge.
Elitmodd är som dom visionärerna som började med skyscrapers , varför bygga 3 våningshus om man kan bygga större och bättre

Fortsätt så

Så klart man får ge både ris och
ros om andras byggen, men man kan kanske använda sig av ett vettigare språk och bättre ordval i sin kritik.

Permalänk

Nu gick jag ut kl 07.00 i morse och tog sand från sandlådan på gården.Så här blev resultatet

Detta är bara ett test,så det skall målas en gång till,så ni slipper å skriva om det:rolleyes:

Visa signatur
Permalänk

kul att datorbyggen korsas med murbruk och tegelstenar
kontrasten kan väl knappast bli större!

angående fogarna, tror också att man skulle få ett
"realistiskt" resultat om man penslade lim i fogarna
och sendan stödde över sand eller liknande för att
få en riktig hustegelväggmurbruks look!

håller fullt med [WP@]Wolverine, f*n va alla lägger
ner energi på att tjaffsa om ditten, datten, stort och
snett å f*n vet vad om man istället lägger ner
lite tid på att läsa igenom tråden märken man nog
att en del saker är ganska onödiga att skriva!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dark_luna
kul att datorbyggen korsas med murbruk och tegelstenar
kontrasten kan väl knappast bli större!

angående fogarna, tror också att man skulle få ett
"realistiskt" resultat om man penslade lim i fogarna
och sendan stödde över sand eller liknande för att
få en riktig hustegelväggmurbruks look!

håller fullt med [WP@]Wolverine, f*n va alla lägger
ner energi på att tjaffsa om ditten, datten, stort och
snett å f*n vet vad om man istället lägger ner
lite tid på att läsa igenom tråden märken man nog
att en del saker är ganska onödiga att skriva!

Jo men jag vill ju inte ha den exakt som på jobbet,men jag tyckte nog att det blev okej med sand i:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tycker den är lite för ljusgrå.
Hade nog gjort den lite mörkare så den sett
mer gammal ut.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Tycker den är lite för ljusgrå.
Hade nog gjort den lite mörkare så den sett
mer gammal ut.

Den ser mycket mörkare ut i verkligheten.Här hemma alltså:rolleyes:

Fan jag som blev nöjd;)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

fräckt bygge... keep it going as they say in america

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elitemodd
Den ser mycket mörkare ut i verkligheten.Här hemma alltså:rolleyes:

Fan jag som blev nöjd;)

Jo, har märkt själv att bilderna inte stämmer riktigt överens
med verkligheten. Speciellt om man använder blixt.

Kör utan blixt, så blir det mörkare.

Huvudsaken är att du blir nöjd.

Permalänk

Här är lite nya bilder

Tog en bild utan blixt,så man kan få en humm om hur det ser ut

Helhets bild

Visa signatur
Permalänk
Medlem

De ser bra ut, dock är fogen för blank, mattare och mer åt den fogen du visade på bild så ser det perfekt ut! enligt mig

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av car2n
De ser bra ut, dock är fogen för blank, mattare och mer åt den fogen du visade på bild så ser det perfekt ut! enligt mig

Ja nu när jag fått på lite sand i fogarna kan jag ju måla i vilken fär som helst:D

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Wow, dett kommet bli grymt..! met bilder.!:)

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Medlem

mjo siliconet kommer ju ta rätt regäl tid på sig att matta ner sig så om det går drybrusha eller nått med matt färg så kommer det se aldeles autenstiskt ut på min monitor

det där med att strippa TFT:n på plast fore ju inte så dumt då kunde du få bort den lite malplacerade delen där knappsatsen till monitorn sitter, kunde ju va kul med tryckvänliga tegelstensbitar som sätter igån monitorn

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elitemodd
Här är lite nya bilder

Tog en bild utan blixt,så man kan få en humm om hur det ser ut

http://www.elitemodd.com/Galleri%20bilder/27-%20Jail-tower/ph...
http://www.elitemodd.com/Galleri%20bilder/27-%20Jail-tower/ph...

Helhets bild

http://www.elitemodd.com/Galleri%20bilder/27-%20Jail-tower/ph...

men shit! nu växte projektet i mina ögon!!
en skärm däri med