Eizo - perfekt support!

Permalänk
Medlem

Eizo - perfekt support!

Med alla negativa trådar så tänkte jag bidra med en positiv.

Jag visste att jag inte skulle ångra att jag köpte Eizo. Efter ca 2 års användning så började skärmen uppvisa lite konstiga saker. Alldeles för ljus bild, väldigt lång uppvärmningstid o liknande. Kontaktade Eizo och beskrev symptomen. De sa åt mig att göra en servicebeställning på deras websida. Sagt och gjort, 2 dagar senare kommer UPS förbi med en ny skärm som fungerar perfekt. Fick även med frakthandlingar och nummer att ringa för att skicka tillbaka min defekta skärm. Jag packar helt enkelt ner skärmen i samma emballage som utbytesskärmen kom i och sedan kommer UPS och hämtar upp den.

Det är så här enkla garantiärenden ska vara. Absolut noll krångel. Och det bästa av allt; jag har drygt 3 år garanti kvar.

Tummen upp för Eizo!

Visa signatur

[ Adopt, Adapt and Apply ]

Permalänk
Medlem

Trevligt, precis så det ska vara!

Sitter med en Eizoskärm här bredvid också.

Permalänk
Medlem

Precis lika bra som LG med andra ord jag hade samma scenario med min gamla LG

Visa signatur

Smack i datorn gör att du glöder för nya delar

Permalänk
Medlem

Åfanken! Går Eizo sönder ?!?!!

Hehe.. jag har aldrig haft en Eizo som gått sönder ännu...
Har ägt/äger 6st... lite kantiga å så men tycker om bilden / funktionen. Dual-input grymt bra, Autosize screen helt ok.

Visa signatur

Det hemska med att bli klokare är att man tyvärr inser hur lite man egentligen vet!
Everything good in life is about nitrous compounds. I mean: liquid nitrogen-Fun with CPUs! Nitromethane-Gets 5000HP from 8 litre engine! Nitrous oxide-A laughing matter! Btw, 78% of the atosphere contains pure nitrogen!!! That's probably why you are smiling now!

Permalänk
Medlem

Eizo var ju förut kända för att pajja hela tiden

Visa signatur

//Bacon