Men nu jävlar! (blåskärmar! 6600GT)

Permalänk
Medlem

Men nu jävlar! (blåskärmar! 6600GT)

Trodde jag fått ordning på detta men systemet e ostabilt fortfarande
A643000+
1024DDR
200SATA

Leadtek Geforce 6600GT <-- boven trodde jag.

det började med att alla spel hackade o hade sig.. uppdaterade mobodrivarna så hjälpte det. Nu har jag senaste DNA drivarna (ej betan) och senaste forceware från nvidias hemsida.

o jag får blåskärm efter blåskärm, inte i alla spel men kanske var 3:e gång jag startar ett spel.

de här får ja fram när jag kikar på "datorn har återställts efter ett allvarligt fel" loggen.

" Hardware Failure: Contact Original Equipment Manufacturer

Thank you for submitting an error report. The error was likely caused by:

A hardware failure reported by your Central Processing Unit (CPU)

This behavior occured because your computer processor detected an unrecoverable hardware error and reported it to Windows. For more information, contact the manufacturer of your computer.

Note As a general rule, Microsoft recommends you back up your files on a regular basis in case of any unexpected hardware failures.

Additional Technical Information

* Error Message: STOP: 0x0000009C (0x00000004, 0x00000000, 0xb2000000, 0x00020151)
"

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk

Har du möjligen VIA-chipset på moderkortet?

Visa signatur

i3 6100 | B150M-A REV. 3.1 | Corsair DDR4 8 GB | Crucial MX200 250GB + 2TB WD Green | Corsair CX430-M | Silverstone Milo ML04 | Windows 10 Pro

Ät mer lök.

Permalänk
Medlem

har du både DNA och Forceware??? i såna fall kan du ju ta bort en av dom direkt så bör det bli skillnad!

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • Schiit stack

Permalänk
Medlem

ursäkta mig
har ett nforce3 chippset.. menade mobodrivarna.. inte forceware
jag har alltså dna + mobodrivarna från nvidias hemsida.

lagom udda problem.
uppstår även när jag bara startar datorn, har inte gjort det förut men nu har de hänt några ggr.

Händer speciellt när jag startar Sims 2. tex CoD, WOW osv fungerar prima?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Updatera sims 2? Troligen inge fel på grafikkortet om alla spel utom just sims2 funkar..

Permalänk
Medlem

Testa med att sänka hastigheten på minnena, clocka ner de lite.
fick blue screen oxå hela tiden. för mig var det minnena som spöka

Permalänk
Medlem

hms.. nu startade sims2 igen.. men den hänger sig även när jag inte startar sims2.
Men nästan varje gång jag startar sims.
Men tex doom3, WOW osv fungerar.

Det har inte bara med sims2 att göra.
Tex när jag mountar en image i daemon tools hänger sig datorn i kanske 5 sek sen går jag medelandet som finns i topic.

lika när jag försökte installera om sims2.
Spara en fil från download.com

wtf!

är min prolle dum i huve eller?
Har funkat fint tills jag satte i 6600GTt.

edit: har provat klocka ned minnena, ominstallerat sims2 (hänger sig), klockat ned prollen, ökat vcoren.. funkar fan inte

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk

Har du omistallerat om os:et?
Det skulle jag testa med men även köra mem86 test på minnerna för att verifirera att dom är ok..

Jag hade liknande problem med en dator ..Fick blåmskärm hela tiden jag körde 3d applicationer samt i boot så stannade den upp mitt i svartrutan innan den började räkna minnet ....Varannan gång var de så när jag bootade ....

Lösning: Grafikkortets bisos var ej trycktfast ordentligt i sockeln ...Den satt lite snett såg de inte först men när jag plockade ut kortet ur lådan och tittade noga på de så såg jag problemet ....Det fick mitt grafikkort att boota hela vägen som de skulle göra efter jag tog tummen och trycke fast biosen som den ska sitta. Men problemen fans kvar vid 3d applicationer Körde memtest86 då hittadse jag att minnerna höll inte måttet...Det var en sticka som var väldigt mycket fel på.....Bytte ut den efter jag hade testat varsin sticka i olika socklar...Alla problem försvann och pc blev stabil till tusan! Fick föresten en ny sticka på garantin!

Detta var för några år sedan... Hårdvaran är ju annolunda idag mot då ...

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max 3 rader i size 1. Läs reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk

När man söker på felkoden får jag upp detta http://support.microsoft.com/?kbid=329284&sd=RMVP

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero...AMD Ryzen 7 5800X @ 4600MHz / 1.23V...Phanteks P600S
G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3600MHz CL14...Sapphire Radeon RX 7900XT Pulse Gaming OC
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys S...Logitech MX Master 3S...Corsair RM750x
Kingston KC3000 2TB M.2 + Kingston KC3000 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 4

Permalänk
Medlem

ska testa minnena sen.
ska prova ominstallera XP också..

har provat tagit ut mitt gamla ddr och bara kört med 512an 3200 minne som ja köpte med ny burken. Hjälpte inte.
Har klockat ned burken (typ allt, minne agp, prolle), tagit ut prollen och kollat på den.

KAN ju vara nätagget.. har orginal agget i min Antec 3700.. ett 350Watts antec truepower.. har inget extra tjoffs aka neonlys o grejer utan bara de viktigaste.

Men de skulle va lite surt att köpa nytt agg för 700 spänn och de e processorn som e paj.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk

Visst kan de vara agget ....Finns de möjlighet du kan låna ett och testa ...
Problem som uppkommer med ny hårdvara brukar kunnas lösa med biosupdatering av moderkort och att PSU är så kraftig att de inte kan bli spänningsbortfall och sen datacracher som påföljd....Ditt grafikkort är inte speciellt strömsnålt ...Så av den anledningen kan de visst vara PSU om datorn har funkat bra annars med nått annat kort i!

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max 3 rader i size 1. Läs reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Medlem

mm har ingen möjlighet att låna agg av nån.. de e de som e de jävligta.. skulle jag kunna de så hade jag redan gjort det.

Skulle ju inte va skoj om man köper nytt agg för många lappar och det inte fungerar ändå

edit:
Mobot är btw: MSI Nforce3.
Kommer inte ihåg exakt vad resten var

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Hedersmedlem

Och du har testat att klocka ner grafikkortet?

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

har inte klockat grafikkortet över huvudtaget. Och spel fungerar ju prima.. tex doom3, CoD eller WOW. Kan köra dem i max inställningar o 8X-AA utan problem
kollar på den här
http://www.msi.com.tw/program/support/software/swr/spt_swr_de...

MSI live update? hur fanken funkar det. Bios update från internet?

ska då prova uppdatera bios när jag kommer hem.. men bios update med diskett känns ju helt fucked.

Vad skulle hända om min burk hänger sig mitt i bios updateringen?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

då är ditt bios koruppt (stavning?)

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Avstängd

Vad har du för nätaggregat??

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem

det skrev han ju!

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

Antec Trupower 350Watt
Pratade med killarna jag köpt grafikkortet från och de skulle inte vara några probs med att köra det på det nätagget.

Angående ifall datorn hänger sig när jag uppdaterar bios och det blir fuckat.. hur fixar man det då?
Alltså ja tror inte datorn kommer hänga sig under bios updaten för den e ganska stabil i windows o har varit det sedan i fredags..

Och spelen fungerar ju hur bra som helst.. om ja inte försöker köra sims2 det vill säga.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf