Permalänk
Medlem

Lineage II problem

Hej.

Sitter här nu med min andra dator spec. 2000+ 256 pc2700 Radeon 9200 osv

Mitt problem är att på vissa ställen i spelet Lineage II (Mycket gubbar och detaljer) är så får jag ett felmedelande http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload6/ssslow.JPG

Någon som vet hur jag får till så jag slipper det där?

Mvh Micke

Permalänk
Sötast

samma fel fick jag när mitt grafikkort överhettades

Permalänk
Medlem

Okej, det verkar inte vara det. för jag satte en bordsfläkt framför och det blev ingen skillnad. Något annat?

Permalänk
Sötast

har du kollat så att fläkten på grafikkortet snurrar? och kollat tempen? på grafik å cpu?

Permalänk
Medlem

World Update error. starta bara om igen. minnet blev fullt o kunde inte rita upp värden. detta resulterade i att windows väljer stänga programmet för att inte flooda swapen

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Jo samt jag rekomenderar STARKT, att du fixar åtminstonde 512MB ram, Och det är i det MINSTA laget att spela L2, du borde hälst ha 1GB eller mer.

Samt om du har 512MB behöver du en cache på 1GB eller så. Tror du inte spelar på orginal servern, de har fixat detta i en patch för ca 1 månad sedan, men den inehåller GG o.s.v.

Samt General Protection falt kan oxo upstå t.ex. när fel data har skickars från servern och lite annat, L2 stänger ner L2 för att vara på den säkra sidan att inte massa skit går fel.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Nej spelar på en server utan uppdateringar.

Så det är minnet som inte räcker till då med andra ord?

Jag trodde först att om jag förstorade växlingsfilen så skulle det gå ändå men jag kanske måste skaffa en till minnessticka då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iZno
Nej spelar på en server utan uppdateringar.

Så det är minnet som inte räcker till då med andra ord?

Jag trodde först att om jag förstorade växlingsfilen så skulle det gå ändå men jag kanske måste skaffa en till minnessticka då.

Problemet kommer icke att försvinna om du skaffar mer ram, som jag sa felet åtgärdades i samma patch som GG, och den verisionen av L2 fungerar inte på privata servrar. Finns inget du kan göra.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

jo men MugiMugi det fungerar på hans andra dator att vara på just det stället.

Permalänk
Medlem

Problemet är att spelet ALLDRIG släppter texturerna från minnet, och vad tror du händer när du är i ett område med mycket folk, tja du borde kunna lista ut det själv.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Det behövs alltså mer minne för att spela den icke uppdaterade spelet?=)