D-link - jobbigt överhettnings problem

Permalänk
Medlem

D-link - jobbigt överhettnings problem

Jag har en D-Link DI 604 ... och när jag nyss bootat om den så funkar allt perfekt... men efter ca. 2 timmar blir internet riktigt slött och tillslut så försvinner det...

Det beror nog på värmen tror jag...

Villken Router rekomenderar ni ? (lätthanterad och lättinstallerad och kan klara av Telias dåliga standard)

ca. 4-8 portar

tack!

Visa signatur

Asus K8N-E Deluxe | AMD 64 3400+ (2,41gHz) | 1GB Ram - Seagate Baraccuda 2x 200 GB - GeForce Ti 4200 | Hercules Gamesurround Fortissimo III | M-Audio Fast Track Pro | Sennheiser pc 160 SK edition.

Permalänk
Medlem

jag har också en D-Link DI 604 som brukar bli lite varmt, men detta är vanligt eftersom den inte har någon fläkt. Den ska ju självklart inte kännas brännhet men när det har stått på ett tag kan den generera lite värme.

DI-Link DI 604 är annars en väldigt populär router som är otroligt lätthanterlig enlig min åsikt. Du kanske har configurat den fel, eller har något annat som buggar, sladdar, nätverks kort, windows eller drivrutiner...tja det finns en hel del att välja på : )

Men som sagt värme i en fläktlös router är vanligt.

Netgear och Linksys har andra liknande routers om du skulle vilja byta.

Visa signatur

BeyerDynamic))))

Permalänk
Medlem

Har samma problem som dig, men det är nästan alla som har problem med 604. Kolla min tråd lite längre ner i samma forum. Där kan du hitta liknande routrar

Visa signatur

:: joohn-pc ::Abit IC7-max3 / P4 3.0 (800) / Zalman 7000A-CU / Twinmos TwiSTER 2x512 DDR pc3200 cl2/ Hercules 3D Prophet 9800 pro 128 mb / 2x Barracuda 7200.7 120GB S-ATA + 1x Barracuda 7200.7 200 GB = 440 GB - S-ATA - Plextor PX-708A DVD+-RW - Syncmaster 193T

:: joohn-mac :: Powerbook 15'- 1,67 GHz PowerPC G4-processor - 1x1024 MB DDR333-minne - 100 GB Ultra ATA/100 -ATI Mobility Radeon 9700 (128 MB DDR)

Permalänk

Visst blir den varm men jag tror knappast det är det som e problemet.. Den e byggd fläktlös då ska den klara av värme

Föreslår en grundlig felsökning av inställningar, nätverkskort m.m innan du börjar tänka på en ny router.

Ta av plastkåpan annars, borde väl bli lite svalare då.. Eller öppna fönstret å släpp in lite frisk luft för en gångs skull

Visa signatur

In the land of the blinds, the one eyed man is king!
♪♪ Återinför Övriga Ämnen ♪♪

Permalänk
Medlem

Problemet är att du kör Dead-Link...
Det är inte att vissa är trasiga, det är det att de har aldrig fungerat.
D-link 604 går inte att fixa... bara att byta till något vettigare

Netgear gör vettiga saker... Köp dig en sådan.

Permalänk
Medlem

Vissa kan hjälpas lite av att uppgraderas med en nyare Firmware. Funkar inte det är det väl bara att köpa en ny eller starta sågen och fixa ett hål så du kan kyla den med en fläkt.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

jag har nu haft min d-link 604 rev D i 2år funkar felfritt fortfarande har uppdaterat firmwaren.
tror mer på att det är firmwaren som ställer till problem.

Sen är det en billig router och funkar gör den jue min står uppställd med de gummiplupparna som man fick med så den även får lite luft under routern.
den står för närvarande under sängen.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB