Permalänk
Proffsmoddare

Agp raiser

Håller på med ett bygge, och för att få plats med ett grafikkort så behöver jag en riser(raiser) för att lägga kortet på sidan (längs med mobon)... Har inte själv hittat någon svensk sida eller ställe som säljer sådana. Är det någon som vet?

tack på förhand! // Sleepstreamer

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Ska finnas på www.dustin.se

Visa signatur

-vanCe-
Gör mig glad, skänk en hårdisk till mig. Gärna över 10gig -> Skicka PM

Permalänk
Medlem

Finns mängder på http://linitx.com/index.php?cPath=26

fast då får du beställa ifrån Storbritanien

Permalänk
Medlem

sen kan man söka också, vet inte hur många gånger jag sett trådar om detta..

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem
Permalänk
Proffsmoddare

Ultima, Ursäkta mig, glömde helt enkelt bort det. Skulle självklart kollat det annars.

Den där brittiska sidan var ju inte dålig om säger så

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Räkna med problem över AGP4x, har läst om en del problem där.

Visa signatur

Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en Swecare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!

Permalänk
Proffsmoddare

Jaså? varför då, det är ju egentligen bara som en vinklad förlänglingskabel...

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SleepstreameR
Jaså? varför då, det är ju egentligen bara som en vinklad förlänglingskabel...

För att när busshastigheten går upp minskar längden man kan ha på en förlängning. Dessutom måste förlängningen ha mer och mer skärmning ju högre hastigheterna blir.

Visa signatur

Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en Swecare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!

Permalänk

Är lite ny inom detta med riser så jag lånar lite

Om jag tex skulle vilja ha 2 PCI platser "liggandes"

Så går det bra med

http://linitx.com/product_info.php?cPath=26&products_id=278

eller

http://linitx.com/product_info.php?products_id=137

och bara köra som vanlig PCI?

Och för APG kanske detta

http://linitx.com/product_info.php?products_id=137

Såg inte om den stödjer AGP X8 eller är det olika för olika AGP riser?

Permalänk
Proffsmoddare

Jaja, okej. Då fattar jag... Men hur stor skillnad är det egentligen på AGP 4x och 8x? Har hört att skillnaden inte är så stor, rätta mig om jag har fel.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk

tjaoo SleepstreameR. Jag är också ute efter en agp raiser. Vi kanske skull beställa tillsammans? pm'a mig om du är intresserad.

Permalänk
Avstängd

Skillnaden i prestanda mellan 4X och 8X är cirka 1.5%..

Visa signatur

Dell Inspiron E1705 (9400) T7200 Core 2 Duo @ 2.00 GHz, 4MB Cache 2048 MB DDR2 667 MHz, ATi X1400 (590/ 480) 120GB Sata, 1440x900 LG-Philips

Permalänk

Kanske det ja. Ingen som har hittat något ställe än? Hittade ett i norrland men där kostade den totalt när jag hade den i handen 420 kr så jag skippade det.

Permalänk
Medlem

datorbutiken.com

Visa signatur

Asus Zenbook UX32VD-R4002V.

Permalänk

Väck inte trådar som sover.

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.