Permalänk

Surrande nätagg

Trodde jag hade en tyst burk nu när jag slängt ut alla jetmotorer och ersatt med små tysta Papst och Zalman samt bytt till Seagate-disk.

Dock upptäckte jag ett nytt trevligt ljud någon vecka senare, vet inte om det funnits där hela tiden eller om jag bara lagt märke till det nu när inte allt annat väsnas så förbannat. Blir ju fort "bortskämd" när det är tyst och börjar klaga på minsta ljud

Det surrar. Nätagget alltså. Inte fläkten utan själva "kretsarna" eller vad som finns därinne. Måste vara det, har tryckt örat intill och lyssnat. (clever! ) Hade det bara vart en konstant jämt surrande hade jag nog kunnat leva med det. Men nu är det såhär att det surrar mera när man öppnar en mapp, startar ett program, öppnar upp en rullmeny etc... Det surrar i kanske en halv sekund när en operation uförs. Beror det på överbelastning eller?

Är ett gammalt klent 250W som sitter i. Dax att köpa nytt?

Visa signatur

Bättre en gren i granen än en gran i grenen.
Bättre en bollkalle i kanalen än en kall balle i analen.

Permalänk
Medlem

Jo det är nog dags att byta.
Jag skulle säga ett FSP 300-350w.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheGimp
Jo det är nog dags att byta.
Jag skulle säga ett FSP 300-350w.

Baserar du det enbart på de 250Watten eller på erfarenhet/kunskap om att det kan surra vid överbelastning? Nä men de får nog bli nytt agg ändå om jag ska kunna köpa nytt GFX också... saken e bara den att köper man nytt agg kan man lika gärna köpa nytt chassi och få med ett nätagg så blir det billigare, fast man är ändå uppe i 1000:- lätt.. hmm.. får väl se vad sommarjobbet ger...

Visa signatur

Bättre en gren i granen än en gran i grenen.
Bättre en bollkalle i kanalen än en kall balle i analen.

Permalänk
Medlem

Det är drosslarna som sitter löst. Om du öppnar agget så sitter där en rulle med lindad koppartråd. Sätt fast den ordentligt med smältlim så ska du se att den slutar surra.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Avstängd

virtual memory => rasslande diskar...

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZecretW
Det är drosslarna som sitter löst. Om du öppnar agget så sitter där en rulle med lindad koppartråd. Sätt fast den ordentligt med smältlim så ska du se att den slutar surra.

Drosslarna?!
Hmm okaj.. kan ju alltid kolla, om jag sen hittar limpistolen e en annan historia!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
virtual memory => rasslande diskar...

Inte hårddisken som låter serru, gjorde tillåmed en ghetto-upphängning av disken idag för att få bort ljudet då jag trodde att det kom därifrån.

Visa signatur

Bättre en gren i granen än en gran i grenen.
Bättre en bollkalle i kanalen än en kall balle i analen.

Permalänk
Medlem

Typiskt coilwhine/coilbuzz, det kan vara ett helvete om man har mycket av det, och det är väl inte världens lättaste att fixa. Kan gå med smältlim som tidigare sagt, annars får du nog byta.

Ska du byta kan jag rekomendera Seasonic, de gör ruskigt bra och tysta nätagg.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.