Permalänk
Medlem

Expekt poker

Då man spelar poker på nätet så verkar händerna sparas i användarprofilen för att senare sparas till gamehistory.dat när man avslutar sitt spelande, min fråga är hur man kan få tag på datat i realtid. Någon som har någon idé?
Jag har kollat i paketen som klienten tar emot men det verkar vara i form av någon struct eller liknande som jag inte har, kan man kolla det datat på något sätt?

Permalänk
Hedersmedlem

Vad är det för något du vill göra? Det är inte något fusk va?

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Många pokerrum erbjuder användarna ladda ner de tidigare händerna för analys så det är nog inte fråga om fusk.

Permalänk
Hedersmedlem

Tänkte mest på att han ville göra det i realtid.

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Du kan lita på att klienten inte får nån data (oavsett om den är krypterad eller inte) som användaren inte ska få reda på.

Permalänk
Medlem

låter nästan så.

Visa signatur

Vill du ha en pöss?
Jag tillhör folket med högst medeliq: datanördarna!

Permalänk
Hedersmedlem

iXam: Är i princip 100% säker på det jag också, men det är ändå mitt "jobb" att se till att inget olagligt pågår på denna sida. Därav måste jag fråga.

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Medlem

För att klargöra... Jag vill ha datat om mina kort på handen samt vilka kort som kommer på bordet samt betting hela tiden i realtid. Klienten skriver ner denna data i användarprofilen hela tiden men inte i text. Självklart skickar inte siten ut information om andras händer till min klient. Jag vill ha detta för att analysera mitt spel i realtid.

Permalänk
Avstängd

Är det Pokeroffice du är ute efter?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ma Cheriè
Är det Pokeroffice du är ute efter?

Jag tror att han vill bygga nått program i stil med Poker Office, alternativt en bot.

Visa signatur

ERx -> Alltid Trött IWill KK400-RS | Athlon Xp 2000+ | 256mb ddr | 48x cdrw | Samsung dvd | Nec ND-1300A DVD+-RW | GF4Mx440 128mb | Wd 80GB + Ibm/Hitachi 120Gb | Tvkort
"Fascism är den enda ideologin som fungerar" - Koffe

Permalänk
Medlem

Jag försöker få reda på hur man läser datat som kommer till klienten, för att kunna bygga en egen klient likt PokerOffice.

ERx-Har du någon kunskap om detta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Denniz PoP
iXam: Är i princip 100% säker på det jag också, men det är ändå mitt "jobb" att se till att inget olagligt pågår på denna sida. Därav måste jag fråga.

ett tips: det bästa e nog att dra egna slutsatser. jag tror itne han säger att han ska fuska om du frågar det med tanke på att det står moderator på din profil.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av baath
Jag försöker få reda på hur man läser datat som kommer till klienten, för att kunna bygga en egen klient likt PokerOffice.

ERx-Har du någon kunskap om detta?

Nja, inte så mycket. Men jag kollade runt lite och jag tror att det bästa sättet att få reda på dina kort i realtid är lyssna på nätverkstrafiken och därifrån avgöra vilka kort du har. Men det kan vara ganska komplicerat, du måste först typ avlyssna trafiken manuellt och jämföra med vilka kort du fick för att sedan kunna göra detta via ett program.

Visa signatur

ERx -> Alltid Trött IWill KK400-RS | Athlon Xp 2000+ | 256mb ddr | 48x cdrw | Samsung dvd | Nec ND-1300A DVD+-RW | GF4Mx440 128mb | Wd 80GB + Ibm/Hitachi 120Gb | Tvkort
"Fascism är den enda ideologin som fungerar" - Koffe

Permalänk
Medlem

Rätt enkelt att använda sig av bildanalys för att fånga korten. Alternativt avlyssna RichEdit-kontrollen i pokerklienten och parsa texten där. För expekt-klienten så står ju korten där. Typ "Dealing Flop [Ac Kd Qs]" eller hur det nu var. Använd Spy++ i VS för att hitta identifieraren för kontrollen.

Visa signatur

[ Adopt, Adapt and Apply ]

Permalänk
Medlem

ERx - Jag har sniffat trafiken men jag ser inget i klartext, några idéer hur man går vidare, när man har en fil med trafiken från etercap? Det ultimata är ju att få informationen direkt och inte parsa text.

Tack Akke, det ska jag prova, det har jag testat med andra program och det har ju fungerat fint. Det får bli nödlösningen.

Hur fanken gör PokerOffice?