Permalänk
Medlem

Loopia.se har fått solsting

Vet inte hur många det är här som har uppfattat Loopias senaste sänkningar av reg. av domäner ?

Men jag skulle vilja se dom som kan komma undan med 29 kr+moms för COM/NET/ORG. Samt 99 kr+moms för SE/NU domäner.
Så ruggigt billigt så att jag har reg. två .com domäner bara för saken skull.

Jaja..jag ville bara informera folket här om det hela.

http://www.loopia.se/

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk

Riktigt billigt, men hur är det när man registerar .com-domäner hos loopia? .se är ju ett himmla krångel om man ska ändra dns-server med lösenord och grejer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Riktigt billigt, men hur är det när man registerar .com-domäner hos loopia? .se är ju ett himmla krångel om man ska ändra dns-server med lösenord och grejer.

Jag har både .se och .com domän reg. hos Loopia, och jag har då inga som hellst problem med att "peka" mina domäner till önskade adresser.

Sen har dom nu oxå lanserat en ny version av vår domäntjänst - LoopiaDNS, så det ska gå ennu smidiare att peka sina domän adresser.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Hur är det med wildcards, inget stöd för det håller på att reta gallfeber på mig

Visa signatur

qw q b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FLAGEL
Hur är det med wildcards, inget stöd för det håller på att reta gallfeber på mig

Hm...ja du,... ska jag vara ärlig så vet jag inte hur det är med det hos Loopia. Men du kan ju alltid ta och skicka ett mess till dom och höra efter.

http://www.loopia.se/kontakt

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Har en .nu adress hos Loopia, blir en .com också...

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PointMan
Har en .nu adress hos Loopia, blir en .com också...

Ja, 29 spänn + moms är ju inga pengar att snacka om.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på något fint GRATIS webhotell med stöd för php och mysql? runt 10-20mb utrymme?
Har lite för klen lina för att sätta upp själv.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av azzie
Någon som har koll på något fint GRATIS webhotell med stöd för php och mysql? runt 10-20mb utrymme?
Har lite för klen lina för att sätta upp själv.

Skicka mig ett PM.

Visa signatur

There is a Swedish conspiracy.
http://forum.theswedishconspiracy.com

Permalänk

Nu måste man ju tok köpa alla sjuka urler

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av azzie
Någon som har koll på något fint GRATIS webhotell med stöd för php och mysql? runt 10-20mb utrymme?
Har lite för klen lina för att sätta upp själv.

Inte gratis, men därimot för fjuttiga 100 spänn så får du en sjuhelvetes massa förinstallerade program och 300 Mb utrymme hos "Manufrog.com".

Samt att du har en gratis prova på månad innan du lär bestämma dig.

Kan stark rek. "Manufrog.com". Min provmånad går snart ut, och för mig så är det inget att tänka på. Menar, hundra spänn... vad för man för det i dag ?

www.Manufrog.com

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

.NU domän beställd

Permalänk
Medlem

Är man tvungen att binda upp sig på ett års webhotell samtidigt för att få domänen för det priset?

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Geil
Är man tvungen att binda upp sig på ett års webhotell samtidigt för att få domänen för det priset?

Nej.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av azzie
Nej.

Som azzie sa, Nej...

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av liv&helvete
Hm...ja du,... ska jag vara ärlig så vet jag inte hur det är med det hos Loopia. Men du kan ju alltid ta och skicka ett mess till dom och höra efter.

http://www.loopia.se/kontakt

Har jag redan gjort, och de vägrar att införa wildcards. De vägrar till och med att lägga till en record med ett wildcard i sig manuellt.

Visa signatur

qw q b

Permalänk
Medlem

Vad kostar .nu domänen efter ett år?

Visa signatur

Mvh Adam
Laptop MacBook Pro, Htmac Mac mini, Barndator iMac G5, iPod mini, iPod Nano
"They have the Internet on computers, now?" Homer Simpson

Permalänk
Medlem

Bara en liten notis:

Citat:

Vårt låga kampanjpris på domännamn gäller för 5 domännamn per person/företag/hushåll. Beställs fler än 5 domännamn så gäller ordinarie priser, vilket restfaktureras.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredo
Bara en liten notis:

Tror ju inte att det är så många som reg. 5 domän per skalle.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FLAGEL
Har jag redan gjort, och de vägrar att införa wildcards. De vägrar till och med att lägga till en record med ett wildcard i sig manuellt.

Köp domänen men flytta den till http://freedns.afraid.org/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av liv&helvete
Jag har både .se och .com domän reg. hos Loopia, och jag har då inga som hellst problem med att "peka" mina domäner till önskade adresser.

Sen har dom nu oxå lanserat en ny version av vår domäntjänst - LoopiaDNS, så det ska gå ennu smidiare att peka sina domän adresser.

Jag har pillat lite med brorsans .se-domän hos loopia, och för att byta dns-server var man tvungen att först begära ett engångslösenord från nic-se och sen ändra och få ett bekräftelsebrev på det, väldigt mycket krångligare än hos t.ex. godaddy. Iofs har jag inget större behov av ett till domännamn så det kvittar väl.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Jag har pillat lite med brorsans .se-domän hos loopia, och för att byta dns-server var man tvungen att först begära ett engångslösenord från nic-se och sen ändra och få ett bekräftelsebrev på det, väldigt mycket krångligare än hos t.ex. godaddy. Iofs har jag inget större behov av ett till domännamn så det kvittar väl.

Är du säker på att Godaddy hanterar .se-domäner? Står du som ägare på dina .se-domäner du har där i så fall?

Visa signatur

Probably the best Hkkathome© in the world...
*** Borde inte C++ heta ++C istället? ***

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w1per
Köp domänen men flytta den till http://freedns.afraid.org/

Nah, klarar mig just nu. .com-toppdomäner kräver ju 2 DNS-servrar med varsin unik IP-adress vilket jag kommer ha efter sommaren.

Visa signatur

qw q b

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hkkathome
Är du säker på att Godaddy hanterar .se-domäner? Står du som ägare på dina .se-domäner du har där i så fall?

Var nog lite oklar, har en .com hos godaddy.
Det kanske är nic-se som har sådana regler? Hur sköts ändrandet av dns:er för .com hos loopia?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Var nog lite oklar, har en .com hos godaddy.
Det kanske är nic-se som har sådana regler?

Förstod nästan att du hade det....reglerna för .se kommer från Nic-se och styrs inte av Loopia.

Visa signatur

Probably the best Hkkathome© in the world...
*** Borde inte C++ heta ++C istället? ***

Permalänk
Medlem

För att klargöra det hela, finns det inga som helst fallgropar för detta? 29 spänn per år för en .COM adress låter ju så snuskigt billigt, för billigt tom. Sedan är det inte svårare än så att man pekar .COM adressen till en DNS service som tex http://freedns.afraid.org/ eftersom jag sitter på en lina som byter lite ip då och då?

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Kan man registrera för längre period än ett år?
Jag har nu några domäner på godaddy, men 29 kr/år är ju avsevärt billigare. Frågan är ju bara om det är värt att flytta över dem om man måste byta tillbaka om ett år.

Permalänk
Medlem

kan man skaffa en domän där, och peka den till min egna webserver, alltså måste jag peka den på en ip-address

Visa signatur

| 3.6ghz p4 | 1.5gb ram | 2x250gb SATA | radeon x850xt pe | Soundblaster audigy 2 zs | Fujitsu Siemens hempc :( |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nice
Kan man registrera för längre period än ett år?
Jag har nu några domäner på godaddy, men 29 kr/år är ju avsevärt billigare. Frågan är ju bara om det är värt att flytta över dem om man måste byta tillbaka om ett år.

Varför skulle man inte få behålla sin domän?
Eller menar du att dom kanske höjer priset?

helt ny på detta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nice
Kan man registrera för längre period än ett år?
Jag har nu några domäner på godaddy, men 29 kr/år är ju avsevärt billigare. Frågan är ju bara om det är värt att flytta över dem om man måste byta tillbaka om ett år.

Vad jag sett verkar det som om du måste teckna webhotell om du ska flytta en domän till dem.

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない