service pack 2 problem

Permalänk
Medlem

service pack 2 problem

ja det e så att jag har försökt uppdatera till sp 2 två gånger varje gång den blir klar o ska starta om så kan inte datorn starta
precis när windows ska laddas så säger den att en fil saknas
jag måse ju ha nått av sp så mina usb funkar men nu vågar jag inte installera sp igen va ska jag göra ?

Permalänk
Medlem

Om du verkligen behöver ha SP2 är det enda bra sättet att slipstream in det på din XP CD.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk

Snälla, använd skiljetecken när du skriver, så blir det lättare för de som läser.
Lättast är att du installerar XP på nytt, helt rent och fint.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

men lyssna jag har inte sp2 inbyggt i skivan o när jag installerar om xp o sen uppdatar till sp 2 så kan jag inte starta datorn efter omstart det har hänt 2 gånger nu

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hashri
men lyssna jag har inte sp2 inbyggt i skivan

någon som sakt det?

Är väl så enkelt som den säger. En fil fattas, någon gick fel i installationen. Starta upp i felsäkert läge(eller vad det heter) Och installera av SP2

Permalänk
Medlem

kommer inte in på felsäkert läge det saknas fortfarande en fil och kan det verkligen blivit samma fel 3 gånger i rad

Permalänk
Medlem

fel på XPskivaN?

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

mitt tips till dig är att du strutar i SP2. Enligt mig är det de sämsta som microsoft ngnsin gjort.

Permalänk
Medlem

oke men jag skiter gärna i sp2 .... bara ett problem att när mitt xp är utan sp och hårdisken fylls så flippar den tror det e så att den börjar skriva över windows o då krashar systemet
så hur löser jag det utan o installa sp2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kasun
mitt tips till dig är att du strutar i SP2. Enligt mig är det de sämsta som microsoft ngnsin gjort.

hehe jag kan nämna tonvis

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem

Vilken fil är det då som saknas vid installation av SP2?

Visa signatur

Jodå så att..

Permalänk
Medlem

minns inte men det var samma fil som fattades

Permalänk
Medlem

Om du vill kunna få hjälp med problemet så kanske det vore intressant att få veta filnamnet och det exakta felmeddelandet?

Visa signatur

Jodå så att..

Permalänk
Medlem

ntldr is missing
press ctrl+alt+del to restart

Ser det ut så och har du en HP och använder recoveryskivan för drivrutiner? (Det enda som jag kommer på där jag råkat ut för detta)

Använd inte den skivan med drivrutiner, programvaran för insight mgr buggar.

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

det var inte ntldr det var nån annan dll fil..... fan borde skrivit ner filen. men nu vågar jag inte installera sp 2 får väl köra med en massa partioner istället då

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akn3
hehe jag kan nämna tonvis

Ja, Berätta nu..

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JenzA
Ja, Berätta nu..

Ta det inte så seriöst nu, vart länge sedan jag höll på med windows.
Tycker fakiskt att det är rätt så käckt os, men det finns billigare alternativ - men bättre vet jag inte

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JenzA
Ja, Berätta nu..

*host* windows me *host*

Skall dock framhäva att jag faktist tycker om en stor del av MS senare produkter och tycker att sp2:an har funkat klockrent här för mig.

Visa signatur

"Obay your leader"

Permalänk
Medlem

Att SP2 var det sämsta var väl kanske att ta i.
Men jag har bara testat det när det just kom, och då var det verkligen inte bra.
SP1 är räcker gott och väl åt mig

Citat:

Ursprungligen inskrivet av akn3
Ta det inte så seriöst nu, vart länge sedan jag höll på med windows.
Tycker fakiskt att det är rätt så käckt os, men det finns billigare alternativ - men bättre vet jag inte

kan ngt vara billigare än gratis?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kasun
kan ngt vara billigare än gratis?

Linux. Det är billigare än gratis, för du kan inte åka dit för piratkopiering, men om du åker dit för piratkopiering av linux är du antagligen så dum så du förtjänar det straff du får.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kasun
mitt tips till dig är att du strutar i SP2. Enligt mig är det de sämsta som microsoft ngnsin gjort.

Håller med dig... fick problem efter att ha installerat sp2 skärmen förblev svart, enda botemedlet var att formatera om den igen, nu skippar jag sp2...

Edit: Hashri var det nån av dessa dll filer??? ddraw, dxtrans, rasapi32, themeui, devmgr, mshtml, rdpdd eller user32???

Visa signatur

helgonet

"All around the watchtower"