2 x DVI ett krav för lika bild/färg?

Permalänk
Medlem

2 x DVI ett krav för lika bild/färg?

Jag har planer på att skaffa två nya (likadana) TFT-skärmar att använda till samma dator.

Dessvärre har jag ett Radeon 9800 Pro-kort med en DVI- och en D-SUB-utgång och undrar om detta kommer ställa till problem genom att ge olika skärpa och färgåtergivning på de båda skärmarna?

Om jag skulle köra DVI->D-SUB-konverter på den ena skärmen och den andra skärmen på den vanliga D-SUB-utgången, kommer det bli lika (dålig) bild då?

I vilket fall som helst tar jag gärna emot tips på grafikkort i ~3000 kr-klassen med två DVI-utgångar.

Permalänk
Medlem

är den inte dyr? :S
skärmen alltså

Visa signatur

I7 920 | Corsair H50 | ASUS P6T WS PROFESSIONAL |12GB (6x2048MB) 1600MHz XMS3 | Sapphire Radeon HD6950 2xDVI 2GB | 80gb intel 25x SSD| Fractal Design Refine R5 | Corsair tx650w

Permalänk
Visa signatur

In Flames we trust

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kim
är den inte dyr? :S
skärmen alltså

Inte jämfört med något ännu dyrare.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Unforgiven
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=304723&cks=WYO
Där har du!

Tackar... såg att den fanns i PCI-E-version också, för 900 kr mer (!).

Permalänk
Medlem

men finns billigare som är lika stora?

Visa signatur

I7 920 | Corsair H50 | ASUS P6T WS PROFESSIONAL |12GB (6x2048MB) 1600MHz XMS3 | Sapphire Radeon HD6950 2xDVI 2GB | 80gb intel 25x SSD| Fractal Design Refine R5 | Corsair tx650w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kim
men finns billigare som är lika stora?

Inte med samma egenskaper, som jag hittat iallafall.

Däremot så verkar den ha utgått och ersätts möjligen snart, vilket gör att man kanske borde avvakta lite.

Permalänk
Medlem

färgerna kommer inte att bli olika med skärpan kan vara det...

om du använder dej av olika grafikkort så kan du få olika färger

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Jag tycker tvärtom - färgerna blir lite annorlunda men skärpan är likadan. Så blir det iaf när jag kör mina två TFT på samma grafikkort.
I mitt fall beror det på att ena skärmens färger autoinställs med DVI medan den andra skärmen måste tweakas (obs, det är samma skärm fast ansluten på olika sätt, båda helt nya 20" )

Permalänk
Medlem

kör inte era nya fina skärmar analogt.. det är inget alternativ