Permalänk
Medlem

Rackarns va snyggt det vart.

Visa signatur

Still a noob;)

Permalänk

OMG! Snyggt bygge! Ja ska nog bygga ett eget i Träslöjden som Projectarbete nu när ja börjar 8:an.
D blir också i trä och plexi!

Visa signatur

| i7 2600K @ 4.8Ghz | Thermalright HR-02 Macho | ASRock Z68 Extreme4 GEN 3 | Corsair F3 120GB SSD | Gigabyte HD6970 2GB | 8GB G.Skill 1600Mhz Ripjaws Gaming | OCZ Stealth X Stream 600w | Win 7 Ultimate | Fractal Design Define R3 | BenQ 22" LED HD
Att göra: Gejma hårdare!

Permalänk
Medlem

Riktigt kaxigt. Och för fan, 700 timmar, holy hell ! Det är bra jobbat !
Hursomhelst, Snyggt och ballt som fan

Visa signatur

AMD Opteron 146[CABYE] | Asrock Dual-SATA2 | Corsair 2x512 MB VS | Connect3D X800GTO - 16 P 540/580 | bZerk 500 W
Qtek 8010 | Canon PowerShot A610 Canon EOS350D/Sigma 18-200|Klap klap duktig 94 :)

Permalänk
Medlem

Snyggt. Gillar att du inte "fuskade" med metall Förstår att det tog tid att fixa alla små grejjer när du gjorde allt i trä!

Ska ta tag i mitt eget trä bygge snart igen, inte lika kul nu när den trots allt funkar

Vad har du för temperaturer ?

Visa signatur

| Asus A8N SLI Deluxe | AMD 4400+ | Zalman ZM-WB2 | ZM-GWB1 | Asus N7800GT | 2x Twinmos 3200 512 | 2x Seagate 120GB SATA Barracuda | Dell 2005FPW | NUUO 450W |

Permalänk
Medlem

Hur tjock plywood använde du?
Och vad kostade all plywood tillsammans?
Och som "Sleaze" undrar, vad har du för temps nu?

Visa signatur

*AM3 X3, Gtx 560ti, 8gb corsair DDR3 1333mhz*
http:///

Permalänk
Medlem

Plywooden (7mm) var inte så dyr.... någonstans strax under 300:- men om jag skulle ha köpt all list omg flera hundra spänn där men lyckades tillverka egna å höll ned kostnaden med några hundringar. Sänkte tempen med ca 12C från 54-55 till ca 42 i 2Vpå prollen så är ganska så nöjd med det:)

Visa signatur

Athlon64 X2 3800+, MSI K8N Neo4, 3Gb minne, BFG 8800GTS, Corsair 650W, 2x24" Wide
Laptop: Zepto Znote 6314W, Core 2 Duo T7400, Go7600, 2048mb Kingston

Permalänk
Medlem

Kan man ta av sido dörren?
Och om, Hur har du gjort då?

Visa signatur

*AM3 X3, Gtx 560ti, 8gb corsair DDR3 1333mhz*
http:///

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AdrofleXx
OMG! Snyggt bygge! Ja ska nog bygga ett eget i Träslöjden som Projectarbete nu när ja börjar 8:an.
D blir också i trä och plexi!

I 8:an? Inte för att vara pesimistisk, men inte en chans att du klarar av det. Plus att man har inte en kurs i 8:an som heter projektarbete. Den har man i gymnasiet och ligger på 150(?) poäng.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

P37uR
Inte för att vara petig men den ligger på 100p i alla fall här i Piteå om jag inte missminner mig totalt, meningen är då att man skall arbeta ca 100H med det

Jo självklart båda sidorna. Har satt en mellanväg inne i lådan som agerar stöd + att gömma kablarna bakom. Sedan sitter sidorna med lister endast limmade på själva sidan och sedan spännen som jag spänner fast sidan med.

Visa signatur

Athlon64 X2 3800+, MSI K8N Neo4, 3Gb minne, BFG 8800GTS, Corsair 650W, 2x24" Wide
Laptop: Zepto Znote 6314W, Core 2 Duo T7400, Go7600, 2048mb Kingston

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P37uR
Inte för att vara pesimistisk, men inte en chans att du klarar av det.

Bara för att inte DU klarar det så behöver det inte vara så att andra inte gör det...

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk

Bets på plywood? ...naajjj

Visa signatur

AMD 64 4200+ X2, GeForce 7800 GTX, 2*512 mb Samsung, i ett Coolermaster Centurion 5B Svart/Silver
Styleshit.com - Webmaster
Theberndt.nu - Webmaster

Permalänk
Medlem

Gravyern var riktigt riktigt snygg, men chassit är alldeles för stort.

Permalänk
Medlem

Vet att många sagt det innan mig, men snyggt blev det.
Riktigt fint att du betsade så att man ser trästrukturen, det gillar
jag, bygger man trä ska det synas att det är trä
gj

Visa signatur

I<Cross>I

Permalänk
Medlem

Finfint

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kan man få se ett kort när du har dörren öppen från olika vinklar?

Visa signatur

*AM3 X3, Gtx 560ti, 8gb corsair DDR3 1333mhz*
http:///

Permalänk
Medlem

Mycket snyggt arbete.

Visa signatur

Amd 64 3200+ Win. -\- DFI LanParty -\- Sapphire X800XL -\- 512 pc-3200 -\- WD 200 gb S-ATA -\- Moddat LANboy -\- Tagan EasyConnect 480W -\- 19" CRT

Permalänk
Medlem

grymt..

Visa signatur

Intel Core i7-12700K | Corsair Vengeance RGB RS DDR4 3600MHz 32GB | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC V2 (LHR) | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trinitas
Kan man få se ett kort när du har dörren öppen från olika vinklar?

jodå kan lägga upp några, måste bara ta först.....

Edit* Batteriet till kameran tog slut men bilder kommer i morgon

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av rool [QUOTE]
Gravyern var riktigt riktigt snygg, men chassit är alldeles för stort.[/QUOTE]

Det var meningen att det skulle vara STORT var less att peta i mitt lilla Lanfire och MAGIC miditower (vattenkylning även där) var alldeles FÖR trångt.

Men smaken är som baken.....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av trinitas
Kan man få se ett kort när du har dörren öppen från olika vinklar?

Edit 2* Bilderna tagna lägger upp en det annars får du kontakt mig på MSN

Visa signatur

Athlon64 X2 3800+, MSI K8N Neo4, 3Gb minne, BFG 8800GTS, Corsair 650W, 2x24" Wide
Laptop: Zepto Znote 6314W, Core 2 Duo T7400, Go7600, 2048mb Kingston

Permalänk
Medlem

Läkert, En 10 helt klart

Visa signatur

*AM3 X3, Gtx 560ti, 8gb corsair DDR3 1333mhz*
http:///

Permalänk
Medlem

Ser helt okej ut...

Men 700 timmar?

Antingen är det ineffektivt eller så har du tagit med när du drömt om skapelsen

/Joakim

Permalänk
Medlem

måste erkänna att 700h låter lite väl mycket...en 0a för mycket?? ^o)

annars e de ett jäkligt fint bygge...gillade hyllorna till tank/cd-rom...men däremot fattar inte vad du ska ha en sån gigantlåda till när du bara har en hårddisk

Visa signatur

Jag tar väl en kaka, jag tar kanske två
gamertag: http://card.mygamercard.net/SV/aj203.jpg

Permalänk

Du gör en pitebo stolt!

Permalänk
Medlem

Kommer oxå från piteå =P

Ska du göra något mer i datorn?

Visa signatur

*AM3 X3, Gtx 560ti, 8gb corsair DDR3 1333mhz*
http:///

Permalänk
Medlem

Nej den är helt färdig och anledningen till att det tog 700h, har jag redan skrivit 1 gång, prototyp, ritningar testgravyr och sedan gravera, planera...pumpläckage kolla vilka grejor jag ville ha osv.......

Visa signatur

Athlon64 X2 3800+, MSI K8N Neo4, 3Gb minne, BFG 8800GTS, Corsair 650W, 2x24" Wide
Laptop: Zepto Znote 6314W, Core 2 Duo T7400, Go7600, 2048mb Kingston

Permalänk
Medlem

jag har inte fått något pm...

Visa signatur

*AM3 X3, Gtx 560ti, 8gb corsair DDR3 1333mhz*
http:///

Permalänk
Medlem

myckke fint...skulle ocskå villja bygga..

Permalänk
Medlem

hehe ja alla pratar på om dessa 700 timmar, men jag vill också gapa lite

prototypen kan jag tänka mig tagit ja en 15 timmar? ritningar 10? testgravyr kan man väl inte hålla på i mer än 10 timmar? å graveringen kan väl också bara ta 10 timmar? planeringen ja den kanske bör ha en 15 timmar, å pumpläckaget? mjah en 8 timmar får du där det blir en nätt summa av 68 timmar så vi avrundar till 100

nu har vi fortfarande 600 timmar kvar, så lång tid kan det väl inte ha tagit i ren arbetstid? det är juh som att du skulle ha arbetat med chassit 10 timmar om dagen 6 dagar i veckan i 10 veckor

aja nog om det, väldigt snyggt arbete, det syns att du lagt ner tid på detta. Jag gillar speciellt hakarna som du fäster chassisidorna med

Visa signatur

/Martin

Permalänk

Gravyren tycker jag blev jäkligt grym Mycket snyggt bygge ! ;D

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tha_Man
hehe ja alla pratar på om dessa 700 timmar, men jag vill också gapa lite

prototypen kan jag tänka mig tagit ja en 15 timmar? ritningar 10? testgravyr kan man väl inte hålla på i mer än 10 timmar? å graveringen kan väl också bara ta 10 timmar? planeringen ja den kanske bör ha en 15 timmar, å pumpläckaget? mjah en 8 timmar får du där det blir en nätt summa av 68 timmar så vi avrundar till 100

nu har vi fortfarande 600 timmar kvar, så lång tid kan det väl inte ha tagit i ren arbetstid? det är juh som att du skulle ha arbetat med chassit 10 timmar om dagen 6 dagar i veckan i 10 veckor

aja nog om det, väldigt snyggt arbete, det syns att du lagt ner tid på detta. Jag gillar speciellt hakarna som du fäster chassisidorna med

Nu är det nog tjaffsat om det, har tagit bort byggtiden i projektloggen. Kan ha varit en aning överdrivet kan hålla med om det, men det har tagit en verklig massa tid då det är massivis med arbete som inte ens syns.....

Visa signatur

Athlon64 X2 3800+, MSI K8N Neo4, 3Gb minne, BFG 8800GTS, Corsair 650W, 2x24" Wide
Laptop: Zepto Znote 6314W, Core 2 Duo T7400, Go7600, 2048mb Kingston

Permalänk

en 10a här med!
vad för temps får du då?
lite OFT men använde du dremeln för att göra gravyren?