Permalänk

Min server står på året runt, bara nere någon gång när jag ska trycka in fler hårddiskar.
Den andra datorn är av när jag inte är hemma, blir dyrt nog ändå.

Permalänk
Medlem

Har en 486a som router, har gått 24/7 så länge det funnits ström de senaste åren, har även en gammal Sparc V som går 24/7, vanliga pcn kör windows 98 så den går inte lika mycket .. Har även en Dual PIII 800 och en vanlig PIII 800 som ska in i parken, gissar att det kommer gå konstant i princip..

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

24/7/365 på min och farsans burk, idlar på dc konstant=D

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem

Servarna står på 24/7/365. samma sak med monowallen.

Workstationen stänger jag väl ner om jag ska bort längre stunder ( över 12 timmar ).

Äftersom jag har UPS , jordfelsbrytare och åksskydd till serverskåpet så har jag dom på även vid åksväder .

Permalänk
Medlem

sommarlovet, 24/7 utom när jag är på semester och burken hänger sig (bluescreen), den är lite konstig. när det är skola så stängs den av under nätterna.

Visa signatur

| 3.6ghz p4 | 1.5gb ram | 2x250gb SATA | radeon x850xt pe | Soundblaster audigy 2 zs | Fujitsu Siemens hempc :( |

Permalänk

Stänger bara av vid restart och vid hårdvarubyte.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

Stänger av till natten, även om maskinen är tyst tycker jag att jag sover bättre när den är avstängd.

Visa signatur

I serverrummet kan ingen höra dig fisa

Permalänk
Medlem

har en router o en server som är i gång 24/7/365.
en laptop 24/7 och en arbetsdator typ 24/7/365..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ibland stänger jag av den på natten, ibland inte. Beror på om jag tankar något

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J

Permalänk

Stänger av den då den låter förmycket. Men servern som står underskrivbordet är igång nästan hela tiden

Visa signatur

The dream to awaken our world...You're out of control.I take control! Whose side are you on?I take no side...You're skating the edge.I am the edge!What you *truly* want, only I can give.You can't give it, can't even buy it, and you just don't *get* it.

Permalänk

Sällan. Reboots högst.
Uptime: 11 days, 18 hours, 24 minutes and 2 seconds

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem

3 datorer som är igång 24/7/365
2 datorer som är igång på dagarna

Visa signatur

Det är aldrig försent att ge upp

Permalänk
Medlem

Någon måste alltid vara uppe. 99% av tiden är alla tre servrar uppe samtidigt... Laptopen stängs bara av när den är i ryggsäcken.

Visa signatur

13,5TB år 2007.
~18TB år 2008.
Nu? Jadu.. ingen koll längre..

Permalänk

Det är väl helt onödigt att ha på datorn ifall ni inte tankar!? När ni vaknar måste ni ju ändå gå på toa, så då startar ni datorn innan ni går, och sedan när ni är tillbaka så är den på!

Visa signatur

AMD 2500+ @ 3200+ , 512 DDR , Ge Cube Radeon 9800 Pro , 120 gb

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför man ska låta datorn stå på jämt, såvida man inte sitter där jämt..
Är väl bara väldigt energislösande att ha datorn påsatt...

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=fredrik=-
Förstår inte varför man ska låta datorn stå på jämt, såvida man inte sitter där jämt..
Är väl bara väldigt energislösande att ha datorn påsatt...

Woow, nån annan som är inne på min linje :D, iofs står min laptop och streamar nätradio till stereon ibland men annars brukar den vara avstängde när jag inte använder den. Och faktiskt inte startat min stationära sen jag köpte laptopen