Permalänk
Medlem

Har Du din dator på 24/7?

Som topic.

En del tycker kanske att det här är en onödigt omröstning men det slog mig plötsligt att många har datorn på 24/7 och att det kunde va lite intressant att veta hur många som har det.
Sen att den kanske har hamnat i fel forumsdel vet jag inte men jag kopplar det hela med att många är online 24/7 över nätet då.

Själv har jag mina datorer på 24/7/365

Visa signatur

Chassi: BIGTower. CPU: Intel P4 3.0Ghz @ 3,9Ghz (30% överklock). RAM 1024 MB ddram Kingston (400Mhz). Moderkort: ASUS P4P800-E Deluxe. HDD: Div. hdd:s (3,9TB ATA100-133) Grafik: ATI X850XT. Ljud: SB Live 5.1. Skärm: Samsung SyncMaster 1200NF 22"

Permalänk
Medlem

Nästan 24/7/365 , stänger av då jag är på semester och sånt. Borta längre perioder.

Permalänk

Bara smidigt att ha den tillgänglig dygnet runt ifall man behöver använda den.

Jag jobbade åt rekryteringsföretag förut då så var det jäkla skönt att halv 7 på morgonen kolla vart man skulle på nätet och sticka iväg 15-30 minuter senare,

Visa signatur

-= In Trance We Trust =-
Intel I7 8086K Limited Edition | 32GB 3600DDR4 | GTX 1070 | 2x1TB WD BLACK SN750 / 2x500GB 850 EVO | AUDIO PRO T8 ADDON |34" LG34UM95-P

Permalänk

Röstade 24/7. Brukar väl endast vara avstängd vid transport, reboots och lite sånt Det är ju en bärbar så...

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem

Min laptop står alltid på, däremot åker den ner i viloläge när jag cyklar med den i ryggsäcken för att inte bli så sanslöst onödigt varm om ryggen.

Permalänk
Medlem

servern står ju och tuffar 24/7/365, de andra stänger jag dock av på natten.

Visa signatur

citera om du vill få svar.

Permalänk
Medlem

Brukar låta datorn stå på på nätterna och sen när jag går upp stänger jag av den innan man åker till skolan. Sen när man kommer hem går den igång igen... Helgerna står den oftast på dygnet runt. Lite då och då med andra ord

Permalänk
Medlem

Av någon anledning har det blivit så att datorn får stå på 24/7 när jag bor hos min mor som har adsl.. har inte en aning om varför

Permalänk
Medlem

Av någon anledning så saknas det alternativet som största delen av alla svenska datoranvändare troligtvis skulle svara:
"Stänger av datorn när jag inte använder den"

Permalänk
Medlem

Då & då.

Finns det inget att ladda behöver jag inte ha "hårtorken" på.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk

24/7..

Nån som vet hur mycket det kostar i el att ha en dator på utan skärm 24/7.
Har ett Chieftec MEsh med 360W nätagg, 4 diskar.

Visa signatur

[1] Asus A7N8X-E Deluxe- AMD 2500+-HDD 2* 120 Sata Seagate -1Gb RAM-Asus 9600SE-Nec 1300

[2]Server @ 1800+ und 512 RAM und 600Gb @ My Network

Permalänk
Medlem

Brukade ha den på 24/7, men sedan den började lukta bränt här om dagen stänger jag av den om nätterna...

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PelleNystrom
24/7..

Nån som vet hur mycket det kostar i el att ha en dator på utan skärm 24/7.
Har ett Chieftec MEsh med 360W nätagg, 4 diskar.

Med lite gissningar, överslag och ca priser

1 KWh ~ 1 Sek (kan iofs variera en del)
effekt på systemet: vi drar till med 250W (varierar ju en hel del det med beroende på användning mm)

=25 öre/h = 6kr/dygn troligtvis något mindre

Permalänk
Medlem

Jag har 3 datorer som står på 24/7/365. Stänger _inte_ av dem när jag är på semester eller något liknande.

Visa signatur

Last FM - Slappis.Net - Petterssons.Org - Årets idiot 2004

Botten upp, resten i håret!

Bahnhof 100/100/Mb/s villafiber

Permalänk
Medlem

Min dator = vardagar ~16-24, helg ~11-03
Servern = 24*7*365 de senaste 4 åren typ, mer eller mindre.

Permalänk
Medlem

workstation - igång från jag vaknar till jag går och lägger mig.
Servrar - 24/7/365.. har alltid varit kommer alltid vara.

Visa signatur

no signature.

Permalänk
Medlem

Min burk, Firewall och kommande server står på 24/7-365.
Jag stänger inte av den av den enkla anledningen att det är så lätt att starta skärmen och sen klicka.

Laptop stängs dock av, ibland inte.
Htpc står på endast då jag tittar och kanske ett tag efteråt.

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk

24/7 365 ORkar inte stänga av

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Stänger alltid av den när jag inte är hemma och sover men annars är den oftast på.

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swoosh
servern står ju och tuffar 24/7/365, de andra stänger jag dock av på natten.

Permalänk

24/7/365 passar mest in på min tycker jag. Enda gångerna den åker av är när jag stoppar in mer diskar eller annan hårdvara, under transport till lan eller liknande, vid ohyggligt massivt åskväder eller när något har gått sönder.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem

Vet inte ifall Viloläge räknas som att stänga av den, men jag sätter alltid datorn i viloläge när jag skall iväg någonstans. Tar inte mer än ett par sekunder innan allting är igång så. Servern står givetvis på 24/7, likadant med HTPC:n då det är en sådan ohygglig starttid på den annars.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk

Vad menas med 7:an i 24/7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av orvarorre
Vad menas med 7:an i 24/7

Sju dagar. "24 timmar om dagen, 7 dagar i veckan".
24/7/365 här, stänger av dock av den när jag far bort under längre perioder.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
Servern = 24*7*365 de senaste 4 åren typ, mer eller mindre.

Mer än 365 dagar / år || 24h / dygn || 7 dagar / vecka - Det skulle jag vilja se

Min arbetstation står på i snitt 23.99h, 7 dagar i veckan. Den 0.01-timmen som är borträknad är omstart vid kernel-kompilering, etc.

Permalänk
Medlem

Servern: 24/7
ALLA de andra: Stängs oftast av på nätterna.

Röstade på 24/7!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marwin
Mer än 365 dagar / år || 24h / dygn || 7 dagar / vecka - Det skulle jag vilja se

Min arbetstation står på i snitt 23.99h, 7 dagar i veckan. Den 0.01-timmen som är borträknad är omstart vid kernel-kompilering, etc.

Skottår?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Skottår?

Fan, tänkte jag inte på

Permalänk
Avstängd

"Stänger av lite då och då"

Visa signatur

"Hörru, som chef tycker jag det ser illa ut."

Permalänk
Medlem

tack för alla svar, hade inte förväntat mig 200röster på mindre än ett dygen.... någon snacka om att den sakna nåt alternativ: "Stänger av datorn när jag inte använder den"

det va ju inte de som va frågan...

yeye, tack för alla röser

Visa signatur

Chassi: BIGTower. CPU: Intel P4 3.0Ghz @ 3,9Ghz (30% överklock). RAM 1024 MB ddram Kingston (400Mhz). Moderkort: ASUS P4P800-E Deluxe. HDD: Div. hdd:s (3,9TB ATA100-133) Grafik: ATI X850XT. Ljud: SB Live 5.1. Skärm: Samsung SyncMaster 1200NF 22"