Ingen bild i skärmen, bytt skärm och grafkort. fortfarande samma problem

Permalänk
Medlem

Ingen bild i skärmen, bytt skärm och grafkort. fortfarande samma problem

Tjena grabbar.
jag skriver här för att se om någon annan har stött på detta problem.
Problemet är att jag inte får någon bild till skärmen.
Har bytt skärm och grafikkort men det fungerar fortfarande inte.
en annan grej som har hänt är att nordbryggans kylfläns verkar ha ramlat ned, kan det vara något fel med moderkortet som gör att grafikkorten inte skickar signaler till skärmen??

Blir tacksam för svar.

Visa signatur

Dator1: Chieftec-Fulltower|XP200+Barton 1833@2190|Expo 8rda+|MSI-Ti4200|200Gb+120Gig|DualDDR 2x256 pc3200 twinmos WinBond|Kylning --> 120mm cpufläkt. 4st 80mm chassit fläkt 1st 90mm chassitfläkt..alla kopplade till 2st fläktkontrollers.

Permalänk

Testa att bara flasha bios, kan ju ha hänt nått där

Permalänk
Medlem

kan vara nätagget som inte vill ge tillräckligt med ström

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RaZZeWolF
Testa att bara flasha bios, kan ju ha hänt nått där

jag har inte diskettläsare, få se om jag kan göra de med cdrom
tack för tipset

Visa signatur

Dator1: Chieftec-Fulltower|XP200+Barton 1833@2190|Expo 8rda+|MSI-Ti4200|200Gb+120Gig|DualDDR 2x256 pc3200 twinmos WinBond|Kylning --> 120mm cpufläkt. 4st 80mm chassit fläkt 1st 90mm chassitfläkt..alla kopplade till 2st fläktkontrollers.

Permalänk

Jag menar bara att du flyttar cmos jumpern(om de heter så) lr drar ut strömkabeln och petar upp batteriet...

Permalänk

Testat grafikkort osv på en annan skärm?
Startar datorn, alltså låter det som om den bootar bara att du inte ser något på skärmen?

AGP-uttaget kan ha gått sönder, eller så ger inte nättagget tillräckligt med ström som dAJJAN sa.

Permalänk
Medlem

En grej jag glömde.
När jag öppnade datorn hade kylflänsen till nordbryggan ramlat.
Kan dett ha något med det att göra??

Visa signatur

Dator1: Chieftec-Fulltower|XP200+Barton 1833@2190|Expo 8rda+|MSI-Ti4200|200Gb+120Gig|DualDDR 2x256 pc3200 twinmos WinBond|Kylning --> 120mm cpufläkt. 4st 80mm chassit fläkt 1st 90mm chassitfläkt..alla kopplade till 2st fläktkontrollers.