World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Det kanske bara är tur, tänk på hur många som körde ZG igår.

Japp det är nog mycket tur. Kanske mer tänkte på relativt Baronens episka mount som droppar väldigt sällan.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tejpis
Warriors kan använda allt, därför har dom rätt att använda allt.. riight

Rätt? Om jag har mer DKP än en Hunter och en riktigt fin wrist droppar (tex den jag har (Wristguards of the True Flight)), självklart har jag rätt till den. Som sagt, det finns _väldigt_ få vettiga items till DPS-warriors, och ännu mindre till oss DW-warriors. Så de itemen jag har, anser jag ha "rätt" till.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Rätt? Om jag har mer DKP än en Hunter och en riktigt fin wrist droppar (tex den jag har (Wristguards of the True Flight)), självklart har jag rätt till den. Som sagt, det finns _väldigt_ få vettiga items till DPS-warriors, och ännu mindre till oss DW-warriors. Så de itemen jag har, anser jag ha "rätt" till.

Plocka på dig cloth med +spell crit, och mageblade!

hehe bara skämtar, dock det enda jag skulle ta på mig som inte är plate, är den där shaman hatten som droppar i MC!
Annars så har jag bara plate med +int
Är ju dock bubbleboy!

Permalänk
Medlem

Ni som spelar rogues, jag har ju börjat lvla en sån som alt, o har letat efter ett fin offhandvapen.
Idag såg jag http://wow.allakhazam.com/item.html?witem=5756 på AH med BO 15G, o jag slog till på en gång, och nu undrar jag om det verkligen är ett bra offhandvapen?:) det är ju iaf snabbt.
Funderar på att slänga på fiery weapon enchant på det, läst i nån guid att det ska vara bra för offhand, eller han ni nått bättre förslag på enchant i samma prisklass?:)
tacksam för svar

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC
Plocka på dig cloth med +spell crit, och mageblade!

hehe bara skämtar, dock det enda jag skulle ta på mig som inte är plate, är den där shaman hatten som droppar i MC!
Annars så har jag bara plate med +int
Är ju dock bubbleboy!

Mjo, paladiner är trevliga med fullt retribution-träd, men kan inte klassa Warriors i damage. Själv är jag nog kanske mest PvE-byggd (för MC/BWL) då jag har offrat extremt mycket stamina för crit och styrka. Fungerar även rätt bra i PvP förutsatt att det inte handlar om AV-zerg.

Shaman-hatten kanske är trevlig för en Paladin, men fixa Lionheart Helm så länge?

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BigSpawn
Ni som spelar rogues, jag har ju börjat lvla en sån som alt, o har letat efter ett fin offhandvapen.
Idag såg jag http://wow.allakhazam.com/item.html?witem=5756 på AH med BO 15G, o jag slog till på en gång, och nu undrar jag om det verkligen är ett bra offhandvapen?:) det är ju iaf snabbt.
Funderar på att slänga på fiery weapon enchant på det, läst i nån guid att det ska vara bra för offhand, eller han ni nått bättre förslag på enchant i samma prisklass?:)
tacksam för svar

offhand ska ha stats, så

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Mjo, paladiner är trevliga med fullt retribution-träd, men kan inte klassa Warriors i damage. Själv är jag nog kanske mest PvE-byggd (för MC/BWL) då jag har offrat extremt mycket stamina för crit och stamina. Fungerar även rätt bra i PvP förutsatt att det inte handlar om AV-zerg.

Shaman-hatten kanske är trevlig för en Paladin, men fixa Lionheart Helm så länge?

Dock så är jag inte retri längre *gråter* Speccade om för MC, så nu är jag mest protection!
Men dock så är reckoning något SJUKT mot DW warriors / rogues.
Testade lite med en guild rogue, lät han critta mig 5 gånger, sen stunnade jag han, smäckte till.. BOOM 3kish i skada! då hade jag ändå otur, och inget utav dom här 6 slagen crittade, eller proccade Seal of Command..
Om jag får in någon crit, och någon SoC, och även Crusader träffar där så har vi en väldigt död rogue.. då det kan landa på över 5k på "1 slag"

Ps:
Är det NÅGON som har Obsidian Edge blade, och kan tala om hur det ser ut efter patchen??
Grymt nyfiken, och kan inte vänta tills jag kommer hem!
Ds

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC
Dock så är jag inte retri längre *gråter* Speccade om för MC, så nu är jag mest protection!
Men dock så är reckoning något SJUKT mot DW warriors / rogues.
Testade lite med en guild rogue, lät han critta mig 5 gånger, sen stunnade jag han, smäckte till.. BOOM 3kish i skada! då hade jag ändå otur, och inget utav dom här 6 slagen crittade, eller proccade Seal of Command..
Om jag får in någon crit, och någon SoC, och även Crusader träffar där så har vi en väldigt död rogue.. då det kan landa på över 5k på "1 slag"

Ps:
Är det NÅGON som har Obsidian Edge blade, och kan tala om hur det ser ut efter patchen??
Grymt nyfiken, och kan inte vänta tills jag kommer hem!
Ds

Hum. Jag har inte lirat en Paladin till över lvl45 - vad är reckoning? Vet bara att när SoC crittar gör det rätt ont - även på Warriors.

Antar att det är 16 debuff-slottar nu också med 1.7? Vårt guild har inte varit så hårda med Deep Wounds (Warrior crit-talent) och nu slipper man höra alla Warlocks klaga på att debuff-slottarna tar slut antar jag.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Hum. Jag har inte lirat en Paladin till över lvl45 - vad är reckoning? Vet bara att när SoC crittar gör det rätt ont - även på Warriors.

Reckoning ger (med 5 talent points) en extra attack varje gång någon krittar på dig. Dessa attacker kan sparas upp, och släppas lös alla på en gång när du trycker på autoattack. Däremot är det rätt buggat, och attackerna försvinner "ut i tomma intet" om målet är utom räckhåll osv.

Reckoning gör ont om man gör det rätt, men imho känns det rätt kacka att lägga in ännu en lotto-faktor i ekvationen. Helt plötsligt är man beroende av både att bli krittad på, och att SoC proccar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Antar att det är 16 debuff-slottar nu också med 1.7? Vårt guild har inte varit så hårda med Deep Wounds (Warrior crit-talent) och nu slipper man höra alla Warlocks klaga på att debuff-slottarna tar slut antar jag.

Japp. 16st

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
offhand ska ha stats, så

fast finns väl inte SÅ många bra offhandvapen vid den lvln? tycker att den har både bra dps, samt är snabb, vilket väl är bra för poisen osv?
Vilket offhand skulle du annars rekomendera?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BigSpawn
fast finns väl inte SÅ många bra offhandvapen vid den lvln? tycker att den har både bra dps, samt är snabb, vilket väl är bra för poisen osv?
Vilket offhand skulle du annars rekomendera?

http://www.thottbot.org/?i=11705

eller nån grön med "of the monkey" skulle jag tagit

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
På USA-servern är det redan en som vunnit ett av de nya epic mounts som kan droppa i Zul Gurub.

Orc på Tiger:
http://i4.photobucket.com/albums/y138/mapleface/437621.jpg

Item:
http://i4.photobucket.com/albums/y138/mapleface/45251.jpg

(Det ska finnas en raptor också)

Det är inte så att de där screensen kommer från testservern, vilket låter mer troligt än att den redan droppat på mindre än 24h.

Visa signatur

Jag är intresserad av att köpa äldre Äventyr och RPG spel, 80-90-tal, Messa mig!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
http://www.thottbot.org/?i=11705

eller nån grön med "of the monkey" skulle jag tagit

jo, den tittade jag på, men verkar ju inte så lätt att få tag på den heller:/ men har ju några lvls kvar tills jag kan använda den jag köpt, så hittar jag den andra på AH är det bara o byta:)
o nått grönt tjaffs vill jag inte köpa till min rogue, han ska skämmas bort;) har lagt lite väl mycket pengar på honom, men jag har ju epic mount osv, så har inte så mycket att lägga pengar på.
har vid lvl 28 1400hp, samt 140agi(med agi potion), vilket jag iaf tror är hyffsat:) har tagit mobs 7lvl över mig, vilket jag inte lyckats med min warlock någonsin.

Permalänk
Medlem

lite synd att en paladin fick, warriorn som needa han inte rolla..

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

2 bossar nere i zul'gurub och en wipe på spindelbossen än så länge :), hon var lite dryg.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

http://curse-gaming.com/

funkar den för nån ? massa av mina addons slutade fungera helt eller halvt av den nya patchen

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaylordFokker
Det är inte så att de där screensen kommer från testservern, vilket låter mer troligt än att den redan droppat på mindre än 24h.

Verkar som det var efter patch-release på ett topic som jag hitta:
http://forums.worldofwarcraft.com/thread.aspx?fn=wow-general&...

Får väl se om någon har tur med drop i EU också.

Ragnarok:
Både Curse och http://ui.worldofwar.net är väldigt överbelastade nu efter att patchen släppts. Vänta några dagar och disabla ickefungerande mods.

Permalänk

Jag blir så trött!

Jag akn inte ladda ned testservern :/. Vet någon något annat ställe man kan tanka den på förutom WoWs hemsida som inte funkar?

Visa signatur

Just do it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adriano18
Jag blir så trött!

Jag akn inte ladda ned testservern :/. Vet någon något annat ställe man kan tanka den på förutom WoWs hemsida som inte funkar?

'
testservern funkar inte längre,

5e bossen ska vi testa nu i ZG

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
5e bossen ska vi testa nu i ZG

ZG är nog inte så svårt om man är ett samspelt MC-equipat guild som kör det. Fast du kanske kör med alten? Meningen var ju en instans för de mindre guild och med equip/svårighet över UBRS men under MC.

Permalänk
Medlem

Hallå?

Varför sprängs gurubashi bat rider och tar halva raiden när dom dör`?

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
ZG är nog inte så svårt om man är ett samspelt MC-equipat guild som kör det. Fast du kanske kör med alten? Meningen var ju en instans för de mindre guild och med equip/svårighet över UBRS men under MC.

nej den går inte med randoms som UBRS, påtok för svår, hakkar är ungefär i klass med Majordomo, så dom som klarar MC får inte spela ZG?

saliv, när dom börjar brinna, backar alla bara. så dör ingen

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

varför inte? . Det är en "featue" dom har. det är bara att backa när meddelandet kommer upp i chattrutan

Permalänk
Medlem

Ingen som har en snabb mirror till den nya patchen ?

Visa signatur

AMD Phenom II X6 1100T, Gigabyte GA-890FXA-UD5, Socket-AM3, 6950 2GB, Intel® X25-M SSD 80GB 2,5", Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9, Corsair PSU 750W, BenQ 23,6" XL2410T.

Permalänk
Medlem

Patch 1.7

Där har du en mirror, vet dock inte hur snabb den är just nu.. hela guilden verkar tanka från min stackars server!

Permalänk
Medlem

Tack så mycket

Visa signatur

AMD Phenom II X6 1100T, Gigabyte GA-890FXA-UD5, Socket-AM3, 6950 2GB, Intel® X25-M SSD 80GB 2,5", Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9, Corsair PSU 750W, BenQ 23,6" XL2410T.

Permalänk

Skrutt också mina addons har totalt flippat ur för min warrior totalt ospelbart atm, hur länge tror ni det dröjer innan t.x.e insomniax fixar ut en ny release?

Edit: Om man vill posta i blizzards wow forum varför kan jag inte logga in där? skriver in mitt acc name och pass men får bara "Login Failure" när jag försöker logga in?

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Medlem

ok, smakade precis på High priest jeneki.

Hon var elak!

Insomniax har pajjat btw!

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk

www.fz.se

Fragzone har två snabba och stabila serverar och har alltid uppe patchen när den kommer. Alltid laddat mina patcher här. Skrolla ner lite i nyheter så hittar ni.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Medlem

Snälla, finns det inte nÅGON där ute som kan lägga upp eller vet var den redan är upplagd och ge mig en ftp server/ Hemsida / eller vad som helst...för jag kn itne ladda ner den nya patchen genom den där blizzard downloader...jag ahr öppnat rätt portar och sånt, men funkar inte..skulle uppskatta det SÅÅÅÅ mycket !

Visa signatur

Intelpentium 4 2.8 Ghz | 512 DDR Ram | 280 Gig HD(1 st 200Gig Seagate, 1 st 80 Gig Maxtor) | Geforce FX 5200 128 Mb | <-> ;D