Fightingspel till kuben?

Permalänk
Medlem

Fightingspel till kuben?

Hej!

Skulle vilja ha ett fightingspel a'la Tekken, till flickvännens Gamecube. Enda jag har hittat är Soul Calibour, och det är väl ok, men jag skulle föredra ngt obeväpnat, som Dead or Alive, Virtua Fighter eller Tekken. Har ni något tips?

Om något finns till PC (!) så är jag oxå glad om jag får veta.

Permalänk
Medlem

Def Jam - Fight for NY är det enda jag kommer på rak arm. Super Smash Bros Melee finns ju även, men det är ungefär så långt ifrån Tekken du kan komma.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk

Bloody roar men det är ju inte speciellt bra =/

Permalänk
Medlem

Bloody roar är ju underbart.. iallafall om man är flera.
Single är det ju rätt mediokert...

Annars är nog det bästa fightingliret till cube Soul calibur 2... fast det är ju inte obeväpnat...
Sen är ju2-player fightingen i Matrix riktigt kul med, fast det är ju mer en bonus-pryl
till resten av spelet så det räknas nog itne...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Fight Night round 2 -boxningsspel iofs. men riktigt bra!

Permalänk
Medlem

Soul Calibur 2 är däremot riktigt kul. Kan man spela som Link i Gamecube versionen eller har jag gått och blivit senil? I PS2 kan man iallafall spela som Cervantes, snubben som skrev "Don Quijote".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Soul Calibur 2 är däremot riktigt kul. Kan man spela som Link i Gamecube versionen eller har jag gått och blivit senil? I PS2 kan man iallafall spela som Cervantes, snubben som skrev "Don Quijote".

Man kan spela som Link i GCversionen ja.

Dock är spelet lite tråkigt Singleplayer, som alla andra fightingspel.

Visa signatur

Arf arf!

Permalänk

Soul Calibur 2 måste ju ändå ha det absolut bästa singleplayer av alla dagens fighting spel. Weapon Master mode är ju skitkul!

Visa signatur

VD för Glowpad UF

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Guilty Gear XX till PC är grejer det.
Men skaffa en sticka eller en PS2 Kontroll -> USB konverter för att spela det bra. Eller så duger en vanlig gamepad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Soul Calibur 2 är däremot riktigt kul. Kan man spela som Link i Gamecube versionen eller har jag gått och blivit senil? I PS2 kan man iallafall spela som Cervantes, snubben som skrev "Don Quijote".

cervantes finns på alla plattformar. xboxversionen har spawn, tex.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zyk
Guilty Gear XX till PC är grejer det.
Men skaffa en sticka eller en PS2 Kontroll -> USB konverter för att spela det bra. Eller så duger en vanlig gamepad.

Om det hade funnits Multiplayer i Guilty Gear XX så hade det varit underbart.

Finns väl i PS2 versionen?

Visa signatur

Arf arf!

Permalänk
Medlem

Capcom VS SNK är skönt om du gillar 2d fighting som Street Fighter 2.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk

Bloody Roar: Primal Fury är väldigt kul om man spelar mot någon. På Single Player är det däremot ganska trist.

Sen finns ju förstås Soul Calibur 2 men det är mycket bättre till PS2 eftersom Heihachi Mishima finns med.

Visa signatur

Receptforum - Om maten själv får välja

http://www.receptforum.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Capcom VS SNK är skönt om du gillar 2d fighting som Street Fighter 2.

Capcom vs Snk 2 är hur bra som helst.
Mycket arkadkännsla och högt tempo!

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CurunirOfValinor

Sen finns ju förstås Soul Calibur 2 men det är mycket bättre till PS2 eftersom Heihachi Mishima finns med.

ja han slåss ju obeväpnat i SC med den tokfan.. men hur funkar Link i SC ni som har det i Cube? tycker han skulle få orimlig fördel med båge, bumerang, bomber och allt vad han har..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

AndreaX: Han har inte så stor fördel av dom tyvär. Tycker till och med att han är en av de sämsta gubbarna i spelet men sen så brukar jag köra Nightmare som helt klart är den bästa.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
AndreaX: Han har inte så stor fördel av dom tyvär. Tycker till och med att han är en av de sämsta gubbarna i spelet men sen så brukar jag köra Nightmare som helt klart är den bästa.

ah. ja NM är riktigt jäklig, gäller planera bara då det där 60-kilos svärdet gör sitt för farten. fast jag tycker han var bra som sig själv (Seigfrid) i SB med.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint