Permalänk
Medlem

Uppgradera Telia!

Beställde uppgradering på mitt bredband från 2 Mbit Till 8 Mbit för 8 dagar sedan men det har fortfarande inte hänt nått..:( hur långt tid ska det ta egentligen?

Funderar på att ringa och klaga snart!:mad:

Permalänk
Medlem

Re: Uppgradera Telia!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Linqan
Beställde uppgradering på mitt bredband från 2 Mbit Till 8 Mbit för 8 dagar sedan men det har fortfarande inte hänt nått..:( hur långt tid ska det ta egentligen?

Funderar på att ringa och klaga snart!:mad:

Det beror på om ett plattformsbyte krävs. Troligtvis så går du över till HSI vilket tar åtta arbetsdagar. Skulle tro att det är inkopplat på fredag, men ring och kolla med supporten.

Permalänk
Medlem

Byter de teknik då?
När jag bytte från 2 till 8 när det kom (ca 1.5 - 2 år sedan?) så tog det typ 5 minuter.

Permalänk
Medlem

När dom byter från <8Mbit till 24Mbit så behöver dom oftast byta plattform då man antagligen sitter på gammal icke-adsl2+ utrustning i telestationen.

Samma sak om man uppgraderar till 8Mbit (och 2Mbit?), dom passar nämligen på att flytta över en till den andra plattformen då (HSI).

Så har jag förstått det iallafall.

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
När dom byter från <8Mbit till 24Mbit så behöver dom oftast byta plattform då man antagligen sitter på gammal icke-adsl2+ utrustning i telestationen.

Okey, men nu snackar vi om 2 till 8 megabit? Då behöver man alltså inte byta något och det borde gå direkt?

Permalänk

Dom brukar väll uppgradera modemet !!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Okey, men nu snackar vi om 2 till 8 megabit? Då behöver man alltså inte byta något och det borde gå direkt?

I vissa fall byter man ändå, beroende hur på stationen är utbyggd.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av forcevision
Dom brukar väll uppgradera modemet !!

Nej dom uppgraderar på stationen, det är samma modem så länge man inte skaffa 24Mbit.

Jag tycker du skall vänta 10arbetsdagar, annars kan du bara slänga i väg ett mail så kollar dom statusen på den

Permalänk

Hej när jag bytte från 2 mbit till 8 mbit på Spray så tog det 2 veckor

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

har själv BBB och skulle få 24. det va 3 veckor sedan nu...

Permalänk

Hmm, de borde bara ta några minuter. Men om de sätter dig på en annan platform för den kommande adsl-tekniken så tar det nog längre tid, ja.

Ring och fråga istället för att få massa spekulationer till svar som inte löser ditt problem.

Visa signatur

Workstation: INTEL CORE I7 6700K | 32 GB DDR4 2133Mhz | ASUS STRIX GEFORCE GTX 1070 OC | ~ 3.7 TB | Windows 10 x64 | FRACTICAL DESIGN R4
Server: AMD PHENOM II X6 1055T | 32 GB DDR3 1600Mhz | ~ 10 TB | Vmware ESXI 6.0 | FRACTICAL DESIGN XL
NAS: Xeon(R) CPU E5506 @ 2.13GHz | 16 GB | 4x4TB ~ 7,5TB | UNRAID | FRACTICAL DESIGN XL
Laptop: Macbook Pro 13.3" Retina Early 2013 | 8192 MB | OS X Sierra

Permalänk

Tog någon timme från att vi ringde och beställde tills linan gick ner. Sedan tog det ca en halv timme så var linan uppe igen med 8mbit.

Visa signatur

The dream to awaken our world...You're out of control.I take control! Whose side are you on?I take no side...You're skating the edge.I am the edge!What you *truly* want, only I can give.You can't give it, can't even buy it, and you just don't *get* it.

Permalänk

Re: Uppgradera Telia!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Linqan
Beställde uppgradering på mitt bredband från 2 Mbit Till 8 Mbit för 8 dagar sedan men det har fortfarande inte hänt nått..:( hur långt tid ska det ta egentligen?

Funderar på att ringa och klaga snart!:mad:

Angående uppgraderingar hos Telia: Från BIA (äldre plattform) till BIA = Oftast några minuter om det inte sker några tekniska missöden i våra system, från BIA till HSI (High Speed Internet) behövs det göras en manuell omkoppling = 8 arbetsdagar.

Permalänk
Avstängd

Bytte från 0,5 till 2 de tog knappt 1,5 timme