Plasma, Lcd, Projektor, Pris.

Permalänk
Medlem

Plasma, Lcd, Projektor, Pris.

Hej hej

En liten fråga till alla er bild experter. Om man sammanställer bild och pris, vad köper ni helst? lcd-tv,plasma-tv eller en projektor? Om den ska tillmestadels visa film?

Det lutar ganska mycket åt en projektor. Vad jag har hittat så ser det ut som man kan få en mycket bra projektor utan att behöva betala allt för mycket.

Bra att veta då jag bollar mellan vad jag ska välja.

Permalänk
Medlem

Stor bild är skönt, men dyrt.

Minst dyrt blir det med projektor, självklart ska du ha en sån.

Permalänk
Medlem

ja visst är det skönt

Ja jag tycker det verkar som att man får en ganska sjysst Projektor (kollar på prisjakt) för lite över 10.000 har jag fel?

Permalänk
Medlem

helt rätt...köp projektor. bra bild och stor bild till ett bra pris.

Visa signatur

1# Asus P5AD2-E Premium | P4 3,6Ghz 64bit | Asus x850xt | 1024 ram | 300gb + 120gb | Benq FP937s | Chieftech Chassi | Win XP Pro
2# Siemens moderkort | P4 1,4Ghz | G-force 4 | 256 ram | 80gb | Hansol 17" CRT | Fujitsu siemens silver line Chassi | Win XP Pro |>>>>PcMark04 1812<<<< =(

Permalänk

Jag var på BRL för nån dag sen, och där sålde dom en schysst projekter med en fet duk för typ 7000kr. Kanske vore nåt?

Permalänk
Medlem

tänk även på att du måste byta lampan på projektor efter en viss tid(2000-4000 timmar, beroende på vilken model)
och en sådan kan kosta allt från 1500 till 5-6000kr.

bästa är ju att köpa sig en liten tv som kompliment till slötittande om du inte redan har tänkt så.

annars ger projektor mest bild yta för pengen och bästa kännslan!

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem

7000:- för både duk och projektor låter nästan lite för billigt lr?

Ja visst kan det vara jobbigt att lägga pengarna på en lampa imellanåt men det får man väl ta när det är dax. och fler tv apparater är väl kalrt man har

Ingen som har fler förslag på andra projektorer runt 10 lax?

Permalänk

Latonis ,det beror väl helt på vad du är ute efter,har själv en projektor sanyo:z3 och den använder jag mest till film&spel och jag kan lova dej att lira bf2 i 100 tum är en sjukt härlig känsla men tänk på att allt har sina för o nackdelar,för projektor är ju självklart en storbild och att du kan göra så många inställningar och vinkla den som du vill ha det,nackdelen är väll att du måste ha mycket plats för den och helst mörklägga ditt rum för bästa bild,och att när den dan kommer som lampan säger tack o adjö så kommer en ny lampa kosta c,a 3500,nu i dagsläget,men jag själv kör i sparläge och det är ändå riktigt fin bild på den,så på den modelen är det officielt brinntid på lampan 2000h,eller 3000h i sparläge men det är på ungefär alltså,som med all teknik är det inte riktigt 100% att en lampa håller lika som den förra individuelt,men visst om du har plats&pengar för att starta upp en anläggning så kör på det jag är inte besviken iallafal.

Permalänk
Medlem

mushflsuh jag menade inte att det va ett problem att det va billigt på så sätt jag trode bara inte att man kunde få duglig prestanda för det priset, men då verkar det juh som man kan det

Permalänk

Latonis,projektorer har ju en viss gräns på upplösningar,så man kan ju inte direkt maxa upplösningar som man kan med grafikortet i spel 1280x 760 är det på min och det duger finfint,och tänk på att det är såkallade budgetprojektorer som dom säljer i runt13-20k klassen och när jag skaffade mej min z:3 a som första kunde jag inte tro mina ögon att det var en budget,fast då kombinera jag med en högklasskabel hdmi-dvi,så du lär inte bli besviken om du kombinerar med bra duk och kablar,och nu förra veckan har uppföljarn z4 kommit i butik så den är kanshe nåt att spana in på,just my 50 cents.

Permalänk
Medlem

okay okey, då har jag lite att gå efter. tackar så mycket. Nu har jag iaf bestämt mig för att det blir en projektor. sen får vi se vad jag hittar.

Permalänk
Medlem

kolla på panasonic eller sanyo om du vill ha bra billiga projektorer...ligger runt 12 tusen för panasonic 700 modellen och för sanyo z3 men tidigare modeller finns billigare...kolla pricerunner

Visa signatur

1# Asus P5AD2-E Premium | P4 3,6Ghz 64bit | Asus x850xt | 1024 ram | 300gb + 120gb | Benq FP937s | Chieftech Chassi | Win XP Pro
2# Siemens moderkort | P4 1,4Ghz | G-force 4 | 256 ram | 80gb | Hansol 17" CRT | Fujitsu siemens silver line Chassi | Win XP Pro |>>>>PcMark04 1812<<<< =(