Permalänk
Medlem

WGT624-strul

Hej, har en Netgear WGT624.

Den har strulat lite fram och tillbaka (som man kan vänta av Netgear eller D-link). Men igår började den verkligen misshandla mig.

När jag startar om datorer och router, hoppar nätverket samt internetuppkopplingen igång precis som det ska, både på trådlösa datorer, och de kabelanslutna.
Efter ca 30 sekunder (varierar lite, klarar sig någon minut ibland), dör alltihop. Ingen kontakt någonstans. Man får inget meddelande att "kabel är inte ansluten" eller nåt. Det bara slutar fungera. Det går inte att gå in i routerinställningen (192.168.0.1) efter den tiden heller.

Så fort man startar om, funkar allt igen. I en minut, på sin höjd.

Jag har laddat hem nyaste firmware. Jag har testat att koppla bort allt trådlöst, och köra allt med kabel, men det gjorde ingen skillnad. Nu kör jag datorn direkt in i väggen, och det funkar finfint. Så det är uppenbart routern som är boven.

Permalänk
Medlem

Byt ut routern då, är väl bara ringa och klaga lite så får du en ny..

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Japp, det känns som att någonting är mer fel, än vad det "borde vara"... Får hoppas Datorbutiken inte är för jävliga.

Permalänk
Medlem

jag har exakt samam fel =(

nån som vet om det finns någon lösning eller är det bara att byta mot en ny då denna är defekt?

Visa signatur

Alexander Engvall
Asus V2S [ c2d T7300 2.0GHz | 2GB ram | 8600M GS 256MB | 160GB hdd 5400rpm | 14,1" 1440*900 | Windows Vista Business ]