Permalänk
Medlem

Usbminne, DataTraveler Migo. (+Program?)

Hej!

Har nyligen köpt ett USB minne från kingston Datatraveler II Plus, Migo.

Har dock problem med att synca mina konton i outlook.
Den verkar inte ta IMAP konton? Någon som stött på samma problem?

Sen har jag märkt att usb minnet byter enhets betekning i olika datorer.
Finns det på något sätt som man kan ange så den tillexempel alltid har Z: någon som känner till det?
Om inte kan man på något sätt ange sökvägar så det alltidfungerar? (Tillexempel {minne}:\osv\test\)

Någon som vet om man kan fixa något typ av autostart till migo mjukvaran när man loggar på den. Alltså program som ska startas isamband med att man loggar in.

Vad mer för användbara program kan man tänkas behöva använda?

Jag fick höra att det fanns Mozilla portabel webläsare och mail?
Skulle gärna villja veta vilka mer bra/små nytto program som man kan använda för att mitt usb minne ska bli fulländat.

Visa signatur

There is no magic! [ XP2000@ 2000MHz | 512MB PC4000 | Vapochill ]

Permalänk
Medlem

Re: Usbminne, DataTraveler Migo. (+Program?)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fastiz
Om inte kan man på något sätt ange sökvägar så det alltidfungerar? (Tillexempel {minne}:\osv\test\)

Det beror på vad du ska göra. Du kan skapa en batch-fil om du t.ex. vill öppna ett program eller liknande. %CD% är den aktuella sökvägen (utan backslash på slutet), så ett exempel skulle kunna vara att du skapar en fil med raden %CD%\osv\test\program.exe för att öppna program.exe som ligger i osv\test. Det här verkar dock onödigt, då det räcker med en relativ sökväg (osv\test\program.exe).

Du kan spara sökvägen i en variabel om du vill (set variabel=%CD%) och använda den i t.ex. inställningsfiler (%variabel%), om du då startar programmet som ska komma åt filerna genom batch-filen (det här har jag endast testat med Opera dock).

Behöver du använda dig av absoluta sökvägar?

Permalänk
Medlem

Re: Re: Usbminne, DataTraveler Migo. (+Program?)

Citat:

Kingston Support
Dear Mr Fastiz,

Thank you very much for contacting Kingston Technical Support.

Note that the IMAP protocol is not supported by Kingston.

The only protocol supported at the moment is POP3.

Please do not hesitate to contact us if you need any further assistance.

Sincerely,

Adrien Viaud

----------------------------------------------------------------------------
Kingston Technology
European Technical Support
Email: eu_technical@kingston-technology.com

Tråkigt att de inte hanterar IMAP det borde ju ta mindre plats på usb minnet då man arbetar mer direkt mot servern.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gtok
Det beror på vad du ska göra. Du kan skapa en batch-fil om du t.ex. vill öppna ett program eller liknande. %CD% är den aktuella sökvägen (utan backslash på slutet), så ett exempel skulle kunna vara att du skapar en fil med raden %CD%\osv\test\program.exe för att öppna program.exe som ligger i osv\test. Det här verkar dock onödigt, då det räcker med en relativ sökväg (osv\test\program.exe).

Du kan spara sökvägen i en variabel om du vill (set variabel=%CD%) och använda den i t.ex. inställningsfiler (%variabel%), om du då startar programmet som ska komma åt filerna genom batch-filen (det här har jag endast testat med Opera dock).

Behöver du använda dig av absoluta sökvägar?

Jag har tillexempel lite musik, så jag har lagt i spellistor.
Å spellistan har absoluta sökvägar. Ser ut så här..

-----------8<-----------------
<?wpl version="1.0"?>
<smil>
<head>
<meta name="Generator" content="Microsoft Windows Media Player -- 9.0.0.3250"/>
<title>Min Spel lista</title>
</head>
<body>
<seq>
<media src="f:\Synchronized Computers\CHILL\My Documents\Min musik\01_paul_van_dyk_-_ for_anangel__nu_nrg_remix-morp.mp3"/>
<media src="f:\Synchronized Computers\CHILL\My Documents\Min musik\01-lost_witness-love_again__airbase_remix-doc.mp3"/>
----------8<---------------------
Men det är bara ett exempel.

Genvägar har också absoluta sökvägar till minnet. om man har de på skrivbordet tillexempel.

Visa signatur

There is no magic! [ XP2000@ 2000MHz | 512MB PC4000 | Vapochill ]