Permalänk

coolermaster centurion 5

hej

jag undrar hur man får bort fronten på centurion 5 chassit?

Permalänk
Medlem

Med våld. Det är bara att dra rakt ut, men det krävs rejält med kraft!

Permalänk
Medlem

Japp, Weiman har rätt. Det krävs oväntat mycket kraft. Första gången jag skulle ha av den trodde jag att jag skulle dra sönder fronten, men till sist ploppade den lös helt oskadd. Ta tag i underkanten och dra rakt ut. Då får du loss botten, sedan får du ta loss den i överkant också.

Visa signatur

You're a nut, you're crazy in the coconut!
Tredje året på ITEK, MDH Västerås!

Permalänk

Det finns ett mycket enklare sätt.

Bara att ta en tång (platnos tång tex) och klämma från insidan av lådan på dom grejjorna som låser fast fronten efter det går det att dra ut den med lätthet helt utan våld ^^

Permalänk
Medlem

Eller så kan man pressa inifrån så det blir en liten glipa och sedan sätta i en matkniv och bända lite lätt.

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,

Permalänk

Precis så ja ^^ man pressar ihop plopparna inifrån o trycker utåt så att det blir en liten glipa o sedan tar en skruvmejsel (eller matkniv om man inte har en tendens till att hugga sig själv med den hela tiden) o bänder utåt.

jag tycker synd om alla som har "dragit" ut fronten

Permalänk

Lite offtopic, men jag brukar köra med en blandning av våld och knivar

Permalänk
Medlem

Vågade inte använda verktyg och bända av rädsla för att skada ytfinishen. Bända med saker brukar aldrig sluta bra. Att dra kräver bara lite muskler och beslutsamhet.

Visa signatur

You're a nut, you're crazy in the coconut!
Tredje året på ITEK, MDH Västerås!