7" LCD, hur optimerar jag upplösningen??

Permalänk
Medlem

7" LCD, hur optimerar jag upplösningen??

Halloj

Kom över denna 7":ms LCD ganska billigt, å tänkte att jag skulle kunna koppla den till datorn å vissa lite system info på den.
Men det är inte den bästa skärmen direkt, men man borde få en ganska bra bild om man fick till upplösningen till den rätta, som jag tror är 1440 x 234, enligt komplett. Men jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att få denna specifika upplösning till LCD:en. Har försökt i "graffe inställningarna" utan några direkta lyckade resultat.

Finns det något program som man kan bestämma upplösningen exakt eller så när 1440 x 234 som möjligt??

//Scombeiiii (en kille som är på moddhumör)

Permalänk
Medlem

Vad har du för grafikkort?

För i mitt nVidia kan jag "hitta på" egna upplösningar och köra med den...

Annars kanske Powerstrip kan fixa egna upplösningar, var så längsen jag använde det.

Edit: http://entechtaiwan.net/util/ps.shtm

Visa signatur

GA-Z170X-G7 | i7-6700K | HyperX Predator 32GB | G1 Gaming 980 Ti
512GB 950 PRO | 2x850 EVO 500GB | 2x2TB HDD
CM Storm Scout II | Corsair AX860i | 3x Eizo Forris 24" | Logitech G19s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hulth
Vad har du för grafikkort?

För i mitt nVidia kan jag "hitta på" egna upplösningar och köra med den...

Annars kanske Powerstrip kan fixa egna upplösningar, var så längsen jag använde det.

Edit: http://entechtaiwan.net/util/ps.shtm

läs han sign så står det hehe ...

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Medlem

Re: 7" LCD, hur optimerar jag upplösningen??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av scombei
[B]Halloj

Kom över denna 7":ms LCD ganska billigt, å tänkte att jag skulle kunna koppla den till datorn å vissa lite system info på den.
Men det är inte den bästa skärmen direkt, men man borde få en ganska bra bild om man fick till upplösningen till den rätta, som jag tror är 1440 x 234, enligt komplett. Men jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att få denna specifika upplösning till LCD:en. Har försökt i "graffe inställningarna" utan några direkta lyckade resultat.

Finns det något program som man kan bestämma upplösningen exakt eller så när 1440 x 234 som möjligt??

Måste tyvär göra dig aninens besviken. Men Lilliput har av någon anledning som standard att tala om den horisontella upplösningen i subpixlar. Egentligen är upplösningen (1440/3) x 234, dvs 480x234. Så kör en upplösning som är så nära den som möjligt så blir det hygglig bild faktiskt (har en liknande skärm själv). Tyvär blir väl bästa standardupplösning som är i närheten 320x240. Kanske går o fixa någon trevliga mha PowerStrip eller dyl.

Visa signatur

Dator: Core i7, 12Gb RAM, Nvidia GTX 670, Massa disk.

Permalänk
Medlem

Vill man se datorbild bör man skaffa en med VGA.

Permalänk
Avstängd

den där har VGA enligt komplett.. jag vill se windows på 480x234 hehe...

edit: den närmaste upplösning jag hittade som fungerade med nvidia drivrurinerna var 480x320

Visa signatur