Permalänk
Medlem

Bra program för webdesign?

Har suttit och knackat koder i alla år, enbart genom anteckningsblocket i Windows (txt). Men eftersom det tar en sån förbaskad massa tid att få allt synkat och stämma, en timmes arbete som kan fixas med en knapptryckning i ett enkelt webdesignprogram, är jag nu på jakt efter ett bra program som man hyffsat lätt kan sätta sig in i. Med det menar jag då inte t.ex. Frontpage etc som är för basic.

Har ni något att rekommendera? Ska inte bygga speciellt avancerade hemsidor men jag vill att programmet ska vara användarvänligt så jag kan få min design precis så som jag vill ha den.

/Kalle

Permalänk
Medlem

Jag tycker om Dreamweaver eftersom man i det programmet kan arbeta både i kod- och designläge.

Permalänk

"en timmes arbete som kan fixas med en knapptryckning i ett enkelt webdesignprogram,"

Så är det ju knappast.. en erfaren person gör arbetet mer eller mindre lika snabbt.. jag själv sitter mkt i goLive.. men tidsmässigt skulle jag mer eller mindre lika gärna kunna skriva det för hand. Kanske går 10% snabbare med goLive, i vissa lägen, tex att hantera färger mer ituitivt.

Permalänk
Medlem

Crimson Editor tycker jag är bra, helt gratis också

Visa signatur

Bloggar om Hemautomation på HomeAutomateIt.com

Permalänk

Crimson Editor - Texteditor för Windows
VIM - Platformsoberoende texteditor
TextWrangler - Texteditor för Mac OS X
NVU - Platformsoberoende webdesignprogram

Samtliga program är gratis

Permalänk
Medlem

Tackar! Ska installera och kolla vilket som faller mig i smaken. Angående "en timmes arbete med ett knapptryck" så var det en överdrift, trodde alla skulle ta det med en nypa salt ;).

Permalänk
Medlem

Testa PHP Designer 2005 också, det funkar bra för mig.

http://www.mpsoftware.dk/phpdesigner.php

Visa signatur

Veteran

Permalänk

Föredrar notepad

Visa signatur

p4 2,6ghz, asusP4P8X moderkort, Thermaltake XaserIII burk, 1024 t-mos ddr, Asus V9520 Home Theater...

Permalänk
Medlem

dreamweaver är sjyyst

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fattar inte varför inte modsen här klistrar trådar som dyker upp konstant. T.ex. "Vilket språk skall man använda" och "Vilket program är bäst för webdesign". Istället hittar man skittrådar som PHP tips etc.

OnT: Sök i forumet, var en tråd igår om detta har jag för mig, och ett par 1000 innan dess.

Visa signatur

Visionär bakom Sveriges största publika spelsatsning. Säger jag mer så blir jag förmodligen bannad igen.

Ställ krav! Involvera er! Tänk utanför sandlådan.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weird
Fattar inte varför inte modsen här klistrar trådar som dyker upp konstant. T.ex. "Vilket språk skall man använda" och "Vilket program är bäst för webdesign". Istället hittar man skittrådar som PHP tips etc.

OnT: Sök i forumet, var en tråd igår om detta har jag för mig, och ett par 1000 innan dess.

Det är nog eftersom det inte finns nåt enkelt svar på den frågan - det beror alldeles för mycket på vad man är ute efter.

Att söka innan man frågar är självklart en förutsättning. Men så länge folk svarar på frågorna, så...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Stationär: AMD Athlon 64 X2 3600+, 2 GB DDR2, Sapphire Radeon X1550 512MB, Samsung SpinPoint T166 250GB SATA2 + 2 st PATA, Win XP Home SP3. Bärbar: HP Pavilion dv6540eo, AMD Turion 64 X2 mobile TL-56, 15,4" WXGA, 160 GB 5400 rpm HD, 3 GB DDR2, nVidia GeForce 8400M GS 128 MB DDR dedikerat, Ubuntu 8.10 Gnome.

Permalänk
Hedersmedlem

Vim som sagt, annars Crimson Editor, SciTE eller ConTEXT.

Dock så kan jag inte längre använda de senare eftersom att jag inte kan leva med en texteditor utan Vi-keybinds och modes.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Men vi skulle väl ändå kunna klistra typ en omröstning med tillhörande diskussion? Fast då kan man förstås inte lägga till nya program i listan, vore väl bäst om man gjorde en riktigt lång lista från början isåfall.

Visa signatur
Permalänk

Emacs till allt och alla kanske inte vad du sökte dock.

Visa signatur

You're my size I need to try you on

Permalänk
Medlem

Jag kör med Crimson, tycker det funkar perfekt.

Visa signatur

Sveriges största guide till tv-serier - http://www.tv-serieguiden.com/

Permalänk
Medlem

GoLive!... Har just upptäckt hur bra det är. Utmärkt program för webbdesign och webbprogrammering.

Visa signatur