Permalänk
Medlem

FF problem

Hej där. Jag håller på med en ny hemsida nu men jag har stöt på ett problem! Om ni kollar på den här sidan i IE så ser det dugligt ut iallafall men kollar du med FF så blir det helt fel. Varför blir det så? Ni kan säga vad ni tycker om sidan sså här långt om ni vill också! (: http://www.home.no/fear4/c/

Permalänk
Visa signatur

You're my size I need to try you on

Permalänk
Medlem

Förstår inte. 14 år och är inte bäst på Engelska än! Tyvärr.

Permalänk

testa att sätta overflow: auto; i din css-fil i de divar som ska kunna ha variabel storlek.

sen skulle jag rekomendera dig att ta bort alla <br>, har för mig att de inte är riktigt html-standard och kan därför fucka upp saker o ting... försök få samma resultat genom att använda divarnas margin, storlek och annat som påverkar var de ligger.

Visa signatur

You're my size I need to try you on

Permalänk
Medlem

Jaa! So jag skulle kunna använda nåting som margin-top: xxpx; ?

Provar overflow nu (:
TACK! Finns det några fler förslag? (:

Permalänk

Jo, om du vill ha divarna i mitten kan du använda:

body {
text-align: center;
margin: 20px 0 0 }

#content {
margin-right: auto;
margin-left: auto;}

istället för att sätta att de ska vara en viss offset från vänster, vilket ger väldigt olika resultat beroende på vad man har för upplösning.

Visa signatur

You're my size I need to try you on

Permalänk
Medlem

body{text-align:center;} påverkar inte divvar i Firefox, bara i IE, vill du ha det i FF kan du köra -moz-center, men det funkar inte i IE, annars div.namn{margin-left:auto; margin-right:auto;} som sagt.

Visa signatur

Server 1 - P2 233MHz 224MB RAM. | | Server 2/Laptop 1 - P3M 933MHz 256MB RAM. | | Laptop 2 - P4HT 3.2GHz 1024MB RAM. | | Laptop 3 - PM 1.86GHz 512MB RAM. | | Stationär 1 - P4 1.7GHz 256MB RAM. | | Stationär 2 - P2 400MHz 512MB RAM.

Permalänk
Medlem

Fixade så att det inte hamnade utanför, men jag lyckades inte få ner texten. Så jag fick använda <.br/>. Men vad tycker ni om sidan då?

Länk: http://www.home.no/fear4/c/profil.htm