Åter igen en nätaggstråd Tagan eller hiper-r

Permalänk

Åter igen en nätaggstråd Tagan eller hiper-r

HEJ SWECLOCKERS!

nu ere dags för nytt nätagg och jag vill ha ett med easyconnections. Jag har bara sett Tagan easycon och Hiper Modular Type R och undrar nu vilka för och nackdelar dom har. vilken som låter mest vilken som har stadigaste spänningarna och allt var det nu är

//Oscar

EDIT: om någon har nåt annat tips på nätagg med easyconnections så ere bara o skriva det i tråden

Visa signatur

Moderkort:Fic vi35l | processor:P4 2.4ghz | Ram:2st 256ddr | Grafikkort:ATI all in wonder 9800 | Hårddiskar:Maxtor (80gb 7200rpm) Seagate (200gb 7200rpm) | Ljudkort:Integrerat | Bildskärm:AOC 17tum

Permalänk

Har haft något Tagan, men har haft 3 olika nätagg innan mitt Hiper 580W Modular R

Och kan bara säga att det är lätt bäst hittils, den hörs verkligen inte någonting, mycket tyst, extremt stabila spänningar (ingen multimeter så kan inte få så exakta resultat dock) och snabb kopplingarna e sjukt smidiga
(Man får den ju levererad i en fin liten "verktygslåda" med, vilket e nice)

4/5, enda nackdelen tycker jag är priset

Permalänk

ok det låter ju trevligt..skulle vilja höra lite fler kommentarer från er andra!

Visa signatur

Moderkort:Fic vi35l | processor:P4 2.4ghz | Ram:2st 256ddr | Grafikkort:ATI all in wonder 9800 | Hårddiskar:Maxtor (80gb 7200rpm) Seagate (200gb 7200rpm) | Ljudkort:Integrerat | Bildskärm:AOC 17tum

Permalänk
Medlem

Kolla på OCZ ModStream, dem finns i 450W och 520W.
Kostar runt tusenlappen.

Visa signatur

| FD Define R2 | MSI Z390-A PRO | Intel i3-9350KF | Gainward GTX 980 Phantom | Corsair Vengeance LPX 2x8GB | Crucial MX300 275GB | OCZ Vertex 460A 120GB | Corsair RM750X V2 | 3x AC F12 PWM | BenQ XR3501 | SteelSeries Siberia 800 | Mionix Zibal 60 | Func MS-3 R2 |

Permalänk

joo jag har sett dem men de säljs inte i nån butik inärheten av mig så jag föredrar saker som säljs på webhallen eller dataprince men tack ändå!

Visa signatur

Moderkort:Fic vi35l | processor:P4 2.4ghz | Ram:2st 256ddr | Grafikkort:ATI all in wonder 9800 | Hårddiskar:Maxtor (80gb 7200rpm) Seagate (200gb 7200rpm) | Ljudkort:Integrerat | Bildskärm:AOC 17tum

Permalänk
Medlem

Har själv ett Hiper Type-R 580w.

Riktigt najs nätagg, kör min 3700+ i 2915mhz och jag har väldigt stabil spänning på CPU:n och på de vanliga railsen. Väldigt snygg sleaving på sladdarna till skillnad från många andra där man ser rakt igenom den ungefär Mycket sladdar följer med och även en låda där man kan förvara olika saker. Jag har t.ex. alla extratillbehör man får till komponenter osv som man inte använder för tillfället. Väldigt bra nätagg och inte speciellt dyrt heller.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem

Kolla testet här: http://www.matbe.com/articles/lire/260/comparatif-de-26-alime...

Även om man inte fattar all franska så är diagramen bra. Man kan konstatera att både Tagan och Hiper är bra men inte bäst. Tydligen lät deras Hiper väldigt mycket vid belastning (Très bruyante en charge). Kanske ett måndagsexemplar.

Permalänk
Medlem

Jag hör inte mitt alls så länge en annan fläkt är igång samtidigt, möjligt att de fått ett måndagsex.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem

Jaha, 48:e gången någon här står i valet mellan just de där nätaggen. Verkar vara de nätagg som ALLA (utom några få, däribland jag) rekomenderar.

Mitt svar på frågan är: Vilket som. Du blir nog nöjd med båda. Det är inte så att det ena direkt kommer sprängas och ta halva huset med sig, båda fungerar prima, och har så pass mycket kapacitet att du kan driva 2-3 system från ett nätagg egentligen.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk

ok..det låter ju nice men ljudmässigt då?

Visa signatur

Moderkort:Fic vi35l | processor:P4 2.4ghz | Ram:2st 256ddr | Grafikkort:ATI all in wonder 9800 | Hårddiskar:Maxtor (80gb 7200rpm) Seagate (200gb 7200rpm) | Ljudkort:Integrerat | Bildskärm:AOC 17tum

Permalänk
Medlem

Har du en standarddator kommer du tycka den är tyst. Har du en dator byggd för att vara tyst, så kommer den inte vara det.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Jag själv sitter på ett Hiper R och den suger. Den klarar inte av när jag kör mitt system på ful load, och den tar väldigt mycket plats. Hade mycket problem att få in den i min antec p180 och jag kan inte använda fläkten i mitten eftersom kablarna sticker ut så mycket. Köp Tagan... Hiper suger.

Permalänk

Sitter på Hiper i ett Antec P180 Chassi. Fungerar mycket bra OM man kan använda lite fantasi och tänka utanför ramarna.

Döstabilt mitt med

Visa signatur

Dell XPS m1710 | 2.33GHz Core 2 Duo "4MB" | 2GB 667MHz | go7900GTX | 100GB 7200RPM |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HWB
Jag själv sitter på ett Hiper R och den suger. Den klarar inte av när jag kör mitt system på ful load, och den tar väldigt mycket plats. Hade mycket problem att få in den i min antec p180 och jag kan inte använda fläkten i mitten eftersom kablarna sticker ut så mycket. Köp Tagan... Hiper suger.

ful load...hmm

------------

är alla Tagan lika tysta/bra? även 430w?

Visa signatur

[[Asus Commando - - C2D E6320 @ E6700 - - 4GB TWIN2X - - PC HD 2900XT - - Antec Solo - - X-Fi Xtream Music - - NX-8060]]

Permalänk
Medlem

Tagans 530W ur EasyCon-serien är GRYMT jävla bra alltså. Jag har ett och är extremt nöjd, det är grymt tyst dessutom.
Läs recensionen här:
http://www.64bits.se/recensioner/tagan-easycon-530w/index.php

Permalänk
Medlem

Kollade det franska testet och det verkar som ett seasonic s12 är ett mycket bra val 500w eller 600w skulle jag tagit om jag skulle köpt ett idag, sitter med ett hiper 480w nu och det är fint, stabilt och så men låter mycket och blir lätt varmt.....de franska testet sågar ivf Tagan och ocz helt....fortron är enligt dem mest prisvärt och jag har ett gamalt fsp350w som jag varit mycket nöjd med....

Visa signatur

i73770K@4500MHz 24/7- Asus P8Z77-V Pro- 4x4096MB Corsair - EVGA 760 GTX - 3xSamsung 2 TB - Samsung 240gb SSD – Corsair 650w - Antec P180

Permalänk
Medlem

Köp ett S12 430W istället, eller varför inte ett 330W? Känns som det är onödigt att lägga ut så mycket pengar när din dator ändå bara drar runt 150W.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk

jaa datorn som agget ska försörja e byggd för att vara tyst dvs passivt grafikkort processor osv så det kanske blir ett tagan då..

Visa signatur

Moderkort:Fic vi35l | processor:P4 2.4ghz | Ram:2st 256ddr | Grafikkort:ATI all in wonder 9800 | Hårddiskar:Maxtor (80gb 7200rpm) Seagate (200gb 7200rpm) | Ljudkort:Integrerat | Bildskärm:AOC 17tum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av <==Ic3==>oscar
jaa datorn som agget ska försörja e byggd för att vara tyst dvs passivt grafikkort processor osv så det kanske blir ett tagan då..

Seasonic menar du va?

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

jag kör neopower 480watt, men jag borde tagit et hiper 480watt istället som polaren gjorde

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

klart man kör Hiper -type R 580w (black) hört en å annan som lyckats smälta/bränna sitt agg av nå anledning, varför vet ja inte men aja en del gör juh saker
skitbra agg för 1000 spänn. Tycker inte de låter så mkt, man har juh pumpen surrande hela tiden

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare