Vattenkylningstankar Lian-Li PC-777, Byggtips önskas

Permalänk
Medlem

Vattenkylningstankar Lian-Li PC-777, Byggtips önskas

Hallå...

Funderar på att ett litet vattenkylningsprojekt i mitt Lian-Li PC777
Det är processor och 2x 7800GT som ska kylas, tror jag skippar NB då den har en ganska bra passiv kylning redan (Asus A8N32).

Mitt problem är att jag helst inte vill såga i chassiet då det kostar lite pengar
Så har ni några bra tips på vart jag kan sätta radiatorn? Känns som att jag vill ha schysst kylning, antar att en enkel radiator för en 120 fläkt inte räcker? Man vill ju gärna ha en dubbel eller trippel, men tror det är omöjligt att lösa utan att såga?

Ska köpa dessa block för grafikkorten Aqua
Har inte riktigt bestämt mig för vad jag ska ha för andra saker ännu, så ni som vill ge lite tips på BRA saker kan ju gärna skriva ner era tankar och funderingar

Flera bilder på chassiet

Visa signatur

Lian-Li PCV2100 :: X2 4800+ :: ASUS M2N32-SLI DELUXE :: Corsair XMS2-6400 4GB :: 2* XFX 7800GT SLI @ 522/1188 :: SilverStone STRIDER 600W :: Dell 2404FPW 24" Widescreen

Permalänk
Medlem

om du gör så att du sätter en vid bakre utbläsfläkten, en black ice pro singre för 120 fläkt o så gör du så att du vänder den vid diskarna så att den blåser ut, o så moddar du fast en till black ice pro single för 120 fläkt där med. Problemet är att de blir ju en del slang o de tar ju upp några hdd platser.. men jag tror ändå du kan få plats med 2 st diskar även om radiatorn sitter där. resterande diskar, om du skulle ha mer än 2, får du sätta i en adapter för 5.25" platser.

Det går bra att sätta båda fläktarna som utbåls eftersom hela sidan är ju av nät o där dras luften in i chassit.

Visa signatur

:)

Permalänk
Hedersmedlem

Hur mycket plats är det "runt" din 120mm-fläkt där bak? Ser väldigt trångt ut även för en vanligt black ice pro. Tror nästan min rekommendation blir en tråkig sådan och föreslår att du uppgraderar luftkylningen lite. Kommer bli jädrans trångt och bökigt med vattenkylning.

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk
Medlem

Ja att ha en radiator fram och en bak borde ju fungera ganska bra Ska kolla lite mått idag... Bra tips...
Har idag en Big Typhoon och VF700 till grafikkorten, så vad mer kan jag uppgradera inom luft?
Tror inte att det är så trångt alls, är ett mycket rymligt chassie... Men jag ska mäta idag, men man kan väl annars ha fläkten på insidan och radiatorn utanför?

Visa signatur

Lian-Li PCV2100 :: X2 4800+ :: ASUS M2N32-SLI DELUXE :: Corsair XMS2-6400 4GB :: 2* XFX 7800GT SLI @ 522/1188 :: SilverStone STRIDER 600W :: Dell 2404FPW 24" Widescreen

Permalänk
Medlem

om de får plats så.. iaf där bak.. men ser inte snyggt ut om du skulle ha de på framtill eller på sidan

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Haha ne inge vidare... Självklart bak, har inte köpt detta chassie för att förstöra formen

Visa signatur

Lian-Li PCV2100 :: X2 4800+ :: ASUS M2N32-SLI DELUXE :: Corsair XMS2-6400 4GB :: 2* XFX 7800GT SLI @ 522/1188 :: SilverStone STRIDER 600W :: Dell 2404FPW 24" Widescreen

Permalänk
Medlem

ha hellre radiatorn på insidan och fläkten på utsidan, så att fläkten suger igenom luften plus att du slipper dra kablar in & ut ur chassit..
[edit]kan ju bli lite trångt ja men varför kanske inte en dual 120mm över cd-romsen? i höjd med dom två silver färgade skenorna.. kanske skulle behövas en 120mm ut/insug i top då du ville ju inte förstöra formen =/

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

Du skulle ju kunna fästa en dual radiator mellan de 2 balkarna i toppen på nått sätt, sen sätta fläktar ovanför som suger igenom, fast att göra ett hål i toppen är ju att föredra. Du kan ju sätta nått nät under, typ stylinggaller för billar som du kan fästa på undersidan med silikon eller nått. Sen kan du ha en singel där bak på fläkten.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem

En svart resavator från Zalman hade sett snyggt ut med ditt chassi o skärm. Löser du problemet var du ska sätta pumpen också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HWB
En svart resavator från Zalman hade sett snyggt ut med ditt chassi o skärm. Löser du problemet var du ska sätta pumpen också.

lycka till att kyla både cpu o 2 grafikkort med en reserator, kyler inte speciellt bra. Bättre att köpa bra luftkylning i så fall.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem

Om man nu skulle "våga" ge sig på att såga, det finns inga "böjbara" radiatorer?

Isf askulle det bli 2 Reserator. men lite väl mycket pengar för så lite *S* Så det är inte så aktuellt

Visa signatur

Lian-Li PCV2100 :: X2 4800+ :: ASUS M2N32-SLI DELUXE :: Corsair XMS2-6400 4GB :: 2* XFX 7800GT SLI @ 522/1188 :: SilverStone STRIDER 600W :: Dell 2404FPW 24" Widescreen

Permalänk
Medlem

Är det Prestanda eller ljudnivå som gäller ? om det är ljudnivå skulle jag ta en reserator, byta pumpen och sätten en typ adda eller nånting i botten som blåser uppåt för att hjälpa på naturlagarna lite, brode funka men du kommer inte kunna klocka till oanade höjder...

Visa signatur

=-Datorn:Athlon 64 2249mhz (9x250) s939(Primestabil 3 dygn), Abit KN8 Ultra Pci-e, 2x512 mb Kingston PC-3200 ,Powercolor X800GTO 16, Seagate 200Gb+250Gb+250Gb, Antec Lanboy,Zalman Cnps 7700 & NB47J, Seasonic S12 430w=-=Soffleksakerna:Viewpia 32" LCD (Mördad Av Postverket),Xbox 360 Pe, Dilog DT355-=

Permalänk
Medlem

Både prestanda och ljudnivå gäller

Visa signatur

Lian-Li PCV2100 :: X2 4800+ :: ASUS M2N32-SLI DELUXE :: Corsair XMS2-6400 4GB :: 2* XFX 7800GT SLI @ 522/1188 :: SilverStone STRIDER 600W :: Dell 2404FPW 24" Widescreen

Permalänk
Medlem

jag har en Reserator och den funkar bra men byt ut pumpen till en Eheim så får du bra tryck. Annars kan du flytta up dina cd rom och sen sätta dual radiator under i fronten. kan bli rätt snyggt om du sen täcker för med nån typ av matchande galler.

Visa signatur

MSI K8T-Neo Platinum, Amd64 3400+, Kingston hyperX 512mb, Gigabyte 6800NU---> Zalman Vf700CU, Aspire 520W, Samsung spinpoint 160gb, Samsung DVD combo, Zalman 7700 cu, LIAN-LI pc7, Logitech Z-5500, CRT: LG 702B.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yooda
Både prestanda och ljudnivå gäller

2 x Reserator i serie
Kostar iofs en del, men du verkar inte vara priskänslig.
Prestanda OCH Ljudniva.

Ooops....Man skall läsa hela tråden var det ja.........
Bygg en kylare själv kanske....finns ju Licens svetsare som fixar ihop hembrännare som inget.
En snygg stor vatten reservar i rostfritt kanske ?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

va ju nästan lite smart, bara att bygga en tank liknande vapochillen med 2 feta flänsar och ha under.
Kan ju inte va så svårt /jättedyrt ?

1 Leta upp ett ställe eller nån person som kan svetsa/löda (vet inte riktigt vad man gör ) aluminum.
2 fixa 2 feta aluflänsar på tex elfa, kostar en del men det är det värt,

3 be stället/presonen svetsa/löda ihop tanken med lite aluplåt och sätt dit några nipplar, lacka i matchande färg, kommer nog bli väldigt kallt, tyst och fint, kan kosta en del men inte mer än 2 reserator men det är ju bara ett alternativ för det som tycker det är kul att pilla med prylar..

Visa signatur

=-Datorn:Athlon 64 2249mhz (9x250) s939(Primestabil 3 dygn), Abit KN8 Ultra Pci-e, 2x512 mb Kingston PC-3200 ,Powercolor X800GTO 16, Seagate 200Gb+250Gb+250Gb, Antec Lanboy,Zalman Cnps 7700 & NB47J, Seasonic S12 430w=-=Soffleksakerna:Viewpia 32" LCD (Mördad Av Postverket),Xbox 360 Pe, Dilog DT355-=