Wow utan online konto

Permalänk
Medlem

Wow utan online konto

Hej jag undrar om det finns wow intan någon online funktion för det är inte så skoj när man sitter med ett modem???

Visa signatur

MSI SLI plus Z270 , Intel Core i7 7700k @5ghz, Corsair 16GB ram,corsair psu 750W, Gigabyte Geforce 1070 G1, Samsung 970 evo

Permalänk

du kan surfa på webbsidor ungefär... thats it

Visa signatur

bomärke

Permalänk

Tyvärr så nej, WoW fungerar endast över internet.

(om man inte vill "agera olaglig")

Permalänk
Medlem

men varför gör dom inget offline spel då??? Hur hur menar du om man inte vill agera olagligt??

Visa signatur

MSI SLI plus Z270 , Intel Core i7 7700k @5ghz, Corsair 16GB ram,corsair psu 750W, Gigabyte Geforce 1070 G1, Samsung 970 evo

Permalänk
Medlem

För det är ett online spel. Vill du spela warcraft utan online så finns alltid Warcraft 1,2 och 3 serien.

Wow är och kommer förbli ett Online spel that's it, känner ju inget vidare roligt att spela det utan att vara online..

Permalänk

World of warcraft är ett MMORPG

det bara är så btw, så skulle wow inte fungera i "singleplayer" eftersom allt det roliga krävs det många för

Om man vill, så kan man antagligen hosta en egen privatserver och således köra själv i världen. Men detta vet jag absolut inget om, och jag uppmanar inte eller sprider reklam. Även så diskuterar jag detta under pistolhot ;);)

Permalänk
Medlem

men har hört att wow ska vara grymmt så det är därför jag frågar om man kan spela det utan online....men kommer det hela tiden bara vara online spel

Visa signatur

MSI SLI plus Z270 , Intel Core i7 7700k @5ghz, Corsair 16GB ram,corsair psu 750W, Gigabyte Geforce 1070 G1, Samsung 970 evo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sparco
men har hört att wow ska vara grymmt så det är därför jag frågar om man kan spela det utan online....men kommer det hela tiden bara vara online spel

jepp varför ska blizzard göra det singelplayer? dom badar I pengar så varför sluta? jag är 100% att det aldrig kommer finnas en offline funktion för det.

Permalänk
Medlem

Testa Elder Scrolls 4: Oblivion när det kommer, det är ENDAST single player, men ändå fruktansvärt grymt, lite samma koncept som WOW. Orkar du inte vänta tills releasen så surfa in på Webhallen och köp Morrowind, 149:- tror jag det kostar med alla expansionerna.

Visa signatur

Windows XP Pro SP2 x32 | Ubuntu x64 | Firefox | Adobe Photoshop CS2 | Eclipse | Starcraft Broodwar
(X)HTML | CSS | XML | PHP | Java | C++ | vim script |
Daniel Örn, Eagleorn | Google is my friend, and he will be Yours to if You ask him »

Permalänk
Medlem

fan vad dåligt bara för att dom ska tjäna pengar på det...dom kunde fan ha gjort ett singelplayer wow som man köper och får en kod som man aktiverar så kan man sen inte använda den på någon annan dator...jävla idioter

Visa signatur

MSI SLI plus Z270 , Intel Core i7 7700k @5ghz, Corsair 16GB ram,corsair psu 750W, Gigabyte Geforce 1070 G1, Samsung 970 evo

Permalänk

Det är ett MMORPG (Massive _MULTIPLAYER ONLINE_ Role Play Game).
Tanken med hela konceptet är just att det ska vara en jävla massa spelare på en server i en värld. Kör man singelplayer blir det ett RPG (Role Play Game). Alltså, vill du bara spela mot NPCs (Non Person Characters) så välj ett RPG och inte ett MMORPG nästa gång.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sparco
fan vad dåligt bara för att dom ska tjäna pengar på det...dom kunde fan ha gjort ett singelplayer wow som man köper och får en kod som man aktiverar så kan man sen inte använda den på någon annan dator...jävla idioter

Haha, vad har du rökt egentligen? Förstår du ens meningen med ett MMORPG? Massive Multiplayer ONLINE Role Playing Game... Hela essensen i det är att det ska vara Online, att man ska spela med hundratals andra spelare. Har man inte mer än modem så får man helt enkelt klara sig utan Visst kan man tycka att det vore roligt om de gjorde ett SP i samma miljö, med en story men nu har de inte gjort det helt enkelt. Jag kallar inte Sierra för "jävla idioter" för att de inte har gjort ett MMORPG av Half-Life, fastän det vore tufft.

Permalänk

Ja... dumma dumma blizzard som inte gör ett mmorpg som singleplayerspel...

Även om man skulle kunna spela singleplayer (vilket man kan, men det är inte lagligt) på det så kommer det inte vara så "grymt" som du har hört att det är pga att hela spelet är byggt kring att man ska gruppa med andra spelare för att klara instancer och liknande.

Visa signatur

The enemy of my enemy is still my enemy.

Permalänk
Medlem

så om jag köper kan jag cracka det sen så man kan köra singelplayer med boots eller något??? och spara den koden man får med tills man få sitt bredband

Visa signatur

MSI SLI plus Z270 , Intel Core i7 7700k @5ghz, Corsair 16GB ram,corsair psu 750W, Gigabyte Geforce 1070 G1, Samsung 970 evo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sparco
fan vad dåligt bara för att dom ska tjäna pengar på det...dom kunde fan ha gjort ett singelplayer wow som man köper och får en kod som man aktiverar så kan man sen inte använda den på någon annan dator...jävla idioter

Driver du med oss eller? Kommer du direkt från CSdagiset? Lägg ner attityden, blizzard är överlägset den bästa speltillverkaren för PC. Bara för att du inte kan spela ett enda spel så är dom "jävla idioter". Jag har en jävligt dålig dator, så jag borde alltså whina på bland annat tillverkarna av "f.e.a.r" för att dom gör spel som inte går att spela på varenda jävla dator.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sparco
fan vad dåligt bara för att dom ska tjäna pengar på det...dom kunde fan ha gjort ett singelplayer wow som man köper och får en kod som man aktiverar så kan man sen inte använda den på någon annan dator...jävla idioter

GAAAAAAAA HA HA HA!

Du måste drive med oss eller?

Eller vet du verkligen inte vad WoW är för ett spel?
Det är ett MMORPG-spel.
Det går ut på att flera 1000-tals spelare spelar mot en server.
Sedan så ska man tillsammans i realtid hjälpa till för att klara olika uppdrag man får ifrån NPC spelare i världen.

Om du kunnat spela WoW utan att vara upploggad så hade du inte kunnat direkt göra något alls. Möjligtvis några enkla quest i början av din karaktärs utveckling.

Själv spelar jag EverQuest 2 som också är ett MMORPG-spel. Hur roligt hade det varit om det INTE hade varit massa riktiga spelare man chattar med, hjälper, får hjälp av, säljer och köper saker mm?

Du kan ju inte klaga på att företag gör ett MMORPG-spel när du inte tycker om sådana spel.
Har du ens sett spelet WoW i verkligheten?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sparco
så om jag köper kan jag cracka det sen så man kan köra singelplayer med boots eller något??? och spara den koden man får med tills man få sitt bredband

Nej, du kan inte köra boots. GAAAAAAAAAA HA HA HA.
Du måste verkligen driva med oss.
Det finns inga likheter med ett MMORPG-spel med ett vanlig onlinespel där man ska döda några genom att skjuta på dom.

Allt går ut på att samarbeter genom RIKTIGA människor som spelar. Du kan inte köra botar på det sättet, det vore ju fusk.
Då kan du i så fall fuska till dig en hel arme med medpelare.

Alla dina data om hur din karaktär har för kläder, vapen, egenskaper mm lagras på serven du spelar mot.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem

jo jag vet vad wow är för spel det är justdärför jag vill ha det men hur jävla kul är det med ett modem....bara för telia har lovat i tre år nu att bygga ut min telestation så kan jag fan inte hjälpa det...men sen är det dåligt att nästa alla sådan spel är online funktion

Visa signatur

MSI SLI plus Z270 , Intel Core i7 7700k @5ghz, Corsair 16GB ram,corsair psu 750W, Gigabyte Geforce 1070 G1, Samsung 970 evo

Permalänk
Medlem

"Flytta till civilisationen, där finns det bredband"

Nej men du kan inte säga att det är dåligt att alla sådana spel är online-spel. Det är det hela spelet går ut på. Det är lite mer komplicerat än att slänga in bottar till CS som går efter waypoints och skjuter på måfå typ. Ett MMORPG blir inte kul utan mänskliga spelare. Inte ens ett mmorpg på en privatserver är kul. Det känns bara stort och tomt.

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Avstängd

så du tycker att det är dåligt att ett onlinespel har en onlinefunktion? HAHAHA

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sparco
jo jag vet vad wow är för spel det är justdärför jag vill ha det men hur jävla kul är det med ett modem....bara för telia har lovat i tre år nu att bygga ut min telestation så kan jag fan inte hjälpa det...men sen är det dåligt att nästa alla sådan spel är online funktion

Nej, där har du fel. Det är inte nästan alla MMORPG-spel som har online-funktion.
Det är ALLA MMORPG-spel som har onlinefunktion. Du kan inte ha ett MMORPG-spel utan online funktion för då är det inte något MMORPG-spel.

Så sluta påstå att något är dåligt bara för att du inte kan ha det.

Vill du inte spela MMORPG-spel så får du spela något annat spel, är detta så svårt att greppa.
Du kan ju spela något RPG om det är miljön och spelsättet du gillar. Finna massor av RPG spel att välja på. Så kolla efter sådana spel i så fall.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk

Man kan visst spela spelet i offline mode. Man kunde tanka hem några patchar så att man kan spela spelet offline. På exempelvid LAN. Och så tror jag att man kan spela single player.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superduperkille
Man kan visst spela spelet i offline mode. Man kunde tanka hem några patchar så att man kan spela spelet offline. På exempelvid LAN. Och så tror jag att man kan spela single player.

Kvalificerat SKITSNACK. Det finns ingen officiell patch som gör att du kan köra det offline, eftersom det än en gång är ett Massively --->MULTIPLAYER ONLINE <--- Role Playing Game ( http://susning.nu/Multiplayer ) ( http://susning.nu/Online ) ( http://susning.nu/MMORPG ). Men är det sedan någon som spelar det på LAN kör de med olaglig programvara och har därmed brutit mot Blizzards avtal och riskerar därmed böter och/eller fängelse. Spel som fungerar på samma sätt fast offline kallas RPG ( http://susning.nu/RPG ) Role Playing Game (alltså offline).

Permalänk
Medlem

Det här är en tidig deltagare i "Årets dummaste tråd 2006"

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sparco
jo jag vet vad wow är för spel det är justdärför jag vill ha det men hur jävla kul är det med ett modem....bara för telia har lovat i tre år nu att bygga ut min telestation så kan jag fan inte hjälpa det...men sen är det dåligt att nästa alla sådan spel är online funktion

Sådanna där spel heter ju som sagt Massive MULITPLAYER ONLINE Role Playing Game. Där av MMORPG som är WoW's genré. Ring ett samtal till Blizzard och se om du kan få dem att göra ett RPG med exakt samma koncept förutom att det är datorstyrda personer som springer runt dig och skriker "Man on the moon, man on the moooon!". Ok det sista vet jag inte vart jag fick det ifrån, men alltså köp nåt spel som är single player isf. Eller flytta, det är det enda som finns.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | EVGA G2 Supernova 850 W | MSI Z87-G45 GAMING ATX | Intel Core i5 4670K @ 4.0 GHz | Cooler Master Hyper 212 EVO | 2 x MSI GeForce GTX 760 2GB TF | Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB @ 1600 MHz | Intel X25-M SSD 160GB | Samsung 850 EVO 250 250 GB | WD Caviar® Black 1TB 32MB Cache 7200RPM | Seagate Expansion Desktop Drive 3TB | SteelSeries Siberia V2 White | Microsoft Sidewinder X4 | Logitech MX518

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaka the great
Kvalificerat SKITSNACK. Det finns ingen officiell patch som gör att du kan köra det offline, eftersom det än en gång är ett Massively --->MULTIPLAYER ONLINE <--- Role Playing Game ( http://susning.nu/Multiplayer ) ( http://susning.nu/Online ) ( http://susning.nu/MMORPG ). Men är det sedan någon som spelar det på LAN kör de med olaglig programvara och har därmed brutit mot Blizzards avtal och riskerar därmed böter och/eller fängelse. Spel som fungerar på samma sätt fast offline kallas RPG ( http://susning.nu/RPG ) Role Playing Game (alltså offline).

Jag vet inte om det är olagligt eller inte. Men de gjorde det iallafall. Och alla säger ju att det inte går. Och om det skulle gå så skulle det inte vara ett MMORPG, men jag säger att det går. Och nej det är inga officiella patchar från Blizzard.

Permalänk
Medlem

Att diskutera i hur man spelar WOW offline får inte förekomma på detta forumet så lägg ner det snacket, sen så är det inget vidare heller då du förlorar tonvis med funktioner och det är ett jävla jobb.

Spela med modem, annars får du hitta ett annat spel som du kan utnjytta ditt modem till. Kan du inte få ISDN ? 128kbit borde ju funka hur bra som helst till wow då man inte behöver en super bra uppkoppling utan bara bra ping mot sin telestation. Och Telia har ju bra ping.

Permalänk

va roligt o spela offline då:S ska du köra onyxai själv lr?

Visa signatur

wdadadadwa

Permalänk
Medlem

Haha, luffare.. kul att sitta och lira WoW offline.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sparco
fan vad dåligt bara för att dom ska tjäna pengar på det...dom kunde fan ha gjort ett singelplayer wow som man köper och får en kod som man aktiverar så kan man sen inte använda den på någon annan dator...jävla idioter

ge upp nu.. finns andra spel!

Visa signatur

10100111001

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superduperkille
Man kan visst spela spelet i offline mode. Man kunde tanka hem några patchar så att man kan spela spelet offline. På exempelvid LAN. Och så tror jag att man kan spela single player.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av superduperkille
Jag vet inte om det är olagligt eller inte. Men de gjorde det iallafall. Och alla säger ju att det inte går. Och om det skulle gå så skulle det inte vara ett MMORPG, men jag säger att det går. Och nej det är inga officiella patchar från Blizzard.

Men du förstår inte riktigt än verkar det som.

Ett singelpalyer spel: Ett spel som en person kan spela själv.
Ett multiplayer spel: Ett spel som flera kan spela ihop. Men det kanske inte är ett krav.

Ett MMORPG: Ett spel där man MÅSTE spela med hjälp av andra spelare för att kunna klara av tonvis med quest, utveckla sin karaktär, köpa och sälja saker. Byta saker mm.

Så åter, NEJ du kan inte göra om WoW till ett singelplayer spel.
Du säger att du har spelat WoW men jag börjar ärligt tvivla på det.

Jag spelar som sagt EQ2 som är ett MMORPG spel det med.
Där finns det en valuta, man köper och säljer sakar. Det är en viktig funktion i spelet.
Hur ska du kunna göra detta om du är helt ensam i spelet? Vem ska du köpa av?
För om du inte förstår så är det en livslevande spelare som jag köper eller säljer sakerna till, inte en NPC-spelare.

Hur har du tänkt dig klara av alla quest där det KRÄVS att man är i en stor grupp om du är helt själv?

Vad är ens vittsen med att spela ett MMORPG-spel helt själv? Du kommer springa där helt ensam i en jätte värld i flera månader utan att kunna göra något alls. Döda lite fiender som inte är allt för svåra. Kanske klara av några enkla quest. Sedan då?

Du vill göra ett MMORPG-spel till ett RPG-spel, då får du göra om hela jäkla spelet.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |