Temperatur på N6600 GT Silencer

Permalänk

Temperatur på N6600 GT Silencer

Har precis införskaffat mig ett 6600 GT Silencer från Asus, men funderade lite över temperaturen.
Om man tittar på temperaturen så ligger den (efter lite WoW:ande) på runt 80 grader i core temp.
Är detta ok för att vara passivt kylt?
Det finns en tröskelgräns och den ligger på 145 gradedr, betyder det att så länge den håller sig runt 80 så är allt frid och fröjd?

Ps: Jag sökte men hittade ingen liknande tråd.

Visa signatur

// Daniel

Permalänk
Medlem

Det är lite väl varmt men fullt normalt för passiv kylning. Jag hade aldrig velat ha ett så varmt grafikkort men vill man ha det helt tyst så får man stå ut med det.
Tröskelgränsen är var kortet stänger av sig. Men det lär nog ha kraschat innan du kommer dit.

Ett tips är att byta ut kylningen mot en Arctic cooling VGA silencer. Den låter nästan ingeting och kyler väldigt bra. Ganska billig med.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.