Permalänk
Medlem

Bredbandsbolaget i Norrköping

Ska flytta till en lägenhet med Bredbandsbolagets LAN-tjänst (100/10) inom kort. Funderar på om jag ska välja deras IP-telefoni också?

Har läst lite på forumet och ser att vissa haft problem och vissa inte... Någon som har erfarenhet av Bredbandsbolagets IP-telefoni i Norrköping?

Visa signatur

| Tablet: | Samsung Galaxy Tab 2 7.0 | CyanogenMod 10 |
| Laptop: | HP Mini 2140 | Atom N270 1.6 GHz | 2 GB PC5300 | GMA 950 | 64 GB SSD | Xubuntu |
| HTPC: | P4 3.0 GHz | Zotac GF9300-I-E | 3 GB PC6400 | 320 GB HDD | Xubuntu |
| Server: | C2D E6750 2.66 GHz | 4 GB PC5300 | 160 GB + 160 GB + 1 TB HDD| Xubuntu

Permalänk
Medlem

Har inte haft några problem med deras IP telefoni, förutom en gång men då var det en server som kajkade och jag fick inte rätt IP nummer till telefonen.
Löste sig direkt från deras support efter ett samtal från mobilen, och det är det enda problem jag haft med dom.

Men byter nu till Tele2 IP telefoni då dom är lite billigare

Visa signatur

90% av dagens ungdomar kan inte vara dyslektiker, det är fysiskt omöjligt...
Så vem FAN har pissat i genpoolen?
JA, jag kan vara spydig.

Permalänk

Och rixtelecom är ytterligare lite billigare

Visa signatur

https://www.piratpartiet.se/ - Ljuset i politiskt mörka sverige
Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.

Permalänk
Medlem

Inga problem med BBB's telefoni och lan-tjänsten.
Har bekant i Norrköping som jag ringer ofta...som också har denna tjänst. Fungerar utan problem.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk

Jag hade BBB's IP-telefoni för ett litet tag sen, det hände ett par gånger att jag "fick" någon annans nummer, så att de som ringde till den människan hamnade hos mig och vice versa.

Bytte till Telias efter det.

Permalänk
Medlem

Låter ju bra! Lutar nog åt att jag skippar Telia och skaffar detta istället...

Visa signatur

| Tablet: | Samsung Galaxy Tab 2 7.0 | CyanogenMod 10 |
| Laptop: | HP Mini 2140 | Atom N270 1.6 GHz | 2 GB PC5300 | GMA 950 | 64 GB SSD | Xubuntu |
| HTPC: | P4 3.0 GHz | Zotac GF9300-I-E | 3 GB PC6400 | 320 GB HDD | Xubuntu |
| Server: | C2D E6750 2.66 GHz | 4 GB PC5300 | 160 GB + 160 GB + 1 TB HDD| Xubuntu

Permalänk
Medlem

Affinity Telecom

Jag kan rekommendera Affinity telecom.

Ytterligare billigare än rix och kör på samma nät. Det du betalar är 49 kr i månaden där samtalsavgifter räknas av. Samtaltstiden är dessutom fri och uppkopplingsavgiften är 49 öre. Ip-teldosan infår dessutom i detta pris om man binder sig på 12 mån!

Kör själv med BBB LAN. Nu behöver man dessutom ingen router och dosan har en LAN-port för inkoppling av dator eller så kopplar man den i en switch.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tekwar
Har inte haft några problem med deras IP telefoni, förutom en gång men då var det en server som kajkade och jag fick inte rätt IP nummer till telefonen.
Löste sig direkt från deras support efter ett samtal från mobilen, och det är det enda problem jag haft med dom.

Men byter nu till Tele2 IP telefoni då dom är lite billigare

tänk på att deras kundtjänst inte är gratis efter första månaden. 25kr/samtal

Visa signatur

P4 3.0ghz, 1GB pc3200, Abit Ic7-G mobo, 200gb maxtor SATA, Geforce 2gts :(, Aspire 520w, Skitskärm 17" suddig o jvlig ;)