Xbox vs Playstation 2 (grafik)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nintendo
verkar jag va en sån?? jag skrev bara att halo säljs till pc.
MÅNGA xbox tittlar säljs till pc sen och har men redan en dator så är det ju inte så värt. då köper jag heldre en konsoll där jag får mer roliga spel änn samma spel fast på tv.
tycker fortfarande att killen som startade tråden ska köpa ett xbox för de är va han vill ha. han vill ju ha fps spel och bil spel.

Men jag sa ju att man inte ska räkna med dom som kommer till Xbox och sedan portas till PC för dom är ju inga PC-spel utan Xbox spel. Sedan så fördedrar jag ju personligen att lira Halo på Xbox framför PC och specielt eftersom det kom till XBox 1 år tidigare än vad det kom till PC.

kr0owe:

Dom flesta av spelen du skrev där är ju bra spel med så det är ju bara synd att inte PSxx få dom spelen. Och många av PSxx spelen finns till andra format med så vad spelar det för roll igentligen? Det bästa PSxx har är ju enligt min mening Final fantasy spelen men dom finns ju till PC med och andra format.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dave87
vad finns det för roliga bilspel och action/skjut spel till ps2?

Bilspel:
Gran Turismo 3 & 4 - köp ett av dom och du har ett bilspel som räcker hur länge som helst.
Burnout-spelen, mer arkadkänsla än GT. Otroligt kul, speciellt med ratt. 2:an är min favorit.
Sen finns det en hel mängd rallyspel, vilket av dom som är bäst är ganska svårt att säga, dom flesta är ganska lika varandra.

Action:
God of War
Resident Evil 4
Ico
Shadow of the Collossus
GTA-spelen
Baldurs gate - Dark alliance 1 & 2
Vietiful Joe
Metal Gear Solid
Silent Hill-serien

Sen finns det ju en del japanska helt underbara spel som Katamari Damacy, som måste testas för att man ska förstå hur kul det är.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sladder
Action:
God of War
Resident Evil 4
Ico
Shadow of the Collossus
GTA-spelen
Baldurs gate - Dark alliance 1 & 2
Vietiful Joe
Metal Gear Solid
Silent Hill-serien

Sen finns det ju en del japanska helt underbara spel som Katamari Damacy, som måste testas för att man ska förstå hur kul det är.

Hur kan du bara glömma Genji?

Permalänk
Medlem

ok men silent hill-serien är så jäkla överskattad :s har spelat 2an 3an och 4an.. är det ettan som ska vara bra eller

Men stort plus för Ps2 är såklart GTAserien

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Avstängd

GTA finns ju till Xbox och PC med så varför är det + för PS2?

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
GTA finns ju till Xbox och PC med så varför är det + för PS2?

Tidsexklusivt? Inte vet jag

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaZmur
Tidsexklusivt? Inte vet jag

tänkte bara eftersom ni klagar på Xbox att dom flesta spelen finns till andra format och framförallt PC, Men ingen säger något om hur många från PS2 som finns till dom andra också.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
tänkte bara eftersom ni klagar på Xbox att dom flesta spelen finns till andra format och framförallt PC, Men ingen säger något om hur många från PS2 som finns till dom andra också.

Procentuellt sett har PS2 mycket fler exclusiva titlar än Xbox, thats the way it is

Permalänk
Medlem

Bleak: Jag kan varna om att 1an är minst lika kass som 2-4, fattar inte ens att spelet får säljas så dåligt som det är. Tycker det är mer läskigt att spela Sims och större risk att ens karaktär skulle dränka sig i toaletten änn att ett monster lyckas ta kål på dig i SH, oh får inte glömma att husdjuren i Sims är läskigare änn de såkallade monsterna i SH.

mBr:
Några exklusiva spel till PS2 är:

God of War
Devil May Cry
Metal Gear solid 3 (i dagsläget iallafall)
Final Fantasy 9+?
Katamari Damaci (stavning?)
Gran Turismo
Tekken
Gradius V
Shadow of the Collossus

är som sagt bara några, skulle ta på tok för lång tid att ens hitta resten.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

ASsså säger bara topspin vilket Jäfla bra lir

Visa signatur

Mycket mumbo-jumbo nu känner jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Men jag sa ju att man inte ska räkna med dom som kommer till Xbox och sedan portas till PC för dom är ju inga PC-spel utan Xbox spel. Sedan så fördedrar jag ju personligen att lira Halo på Xbox framför PC och specielt eftersom det kom till XBox 1 år tidigare än vad det kom till PC.

.

Men dom kommer ju fortfarande ut på pc för guds skull! orka hålla på och säga men dom är ju ändå xbox spel osv osv...
Som sagt köper JAG heldre en spelmaskin spå man får MER spel och inte samma som på pc fast man spelar med en tvdosa.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
GTA finns ju till Xbox och PC med så varför är det + för PS2?

Jag svarade bara på killens fråga, jag försöker inte delta i något fanboy-krig.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nintendo
Men dom kommer ju fortfarande ut på pc för guds skull! orka hålla på och säga men dom är ju ändå xbox spel osv osv...
Som sagt köper JAG heldre en spelmaskin spå man får MER spel och inte samma som på pc fast man spelar med en tvdosa.

rolig du.

Jag köper hellre en maskin där jag får bra spel istället för x antal fler spel som ändå är skräp.

Sedan är det ju ingen som vet hur länge spelen får vara exlusiva till ett format rätt vad det är så kan man lira "God of war på PC" <-- exempel så balla inte ur nu

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

Måste bara tillägga att Silent Hill 1 var det läskigaste spelet till PSX då det kom. Väldigt bra var/är det också.
Jag har testat 2an och 3an också men dom var inte alls lika bra i mitt tycke.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Denna tråden handlar ju om "grafik" så då kan man säga vilken som är bäst och även att man har en PS2 så borde man vara medveten om att Xbox har bättre grafik. Annars ljuger man.

Men vad som är bra grafik är ju inte bara antal pixlar eller polygoner. Bra grafik är också en designfråga och en smakfråga. Sånt här tjat känns ju igen från kameradiskussioner som alltid handlar om megapixlar hit och dit.... usch.

Permalänk
Medlem

Om vi ska snacka enbart grafik så har Xbox större möjligheter än vad PS2 har.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

Hur kan folk prata om spel som en mängdvara? Köper ni alla 20 spel om året eller warezar ni alla? För mig är det de 15 bästa spelen till en konsoll som räknas, och inte medeltalet av alla spel.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
dave87: Devil May Cry 1-3, God of war, Metal Gear Solid 2-3 är bara några action spel i högen, bilspel är jag inte så intreserad av så någon annan får svara på det men jag tror Xbox har flest bilspel.

möjligt att xbox har fler bilspel, men däremot inte någon vettig ratt att jämföra sig med den bästa till PS2

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halligalli
Ico:
http://img.gamespot.com/gamespot/images/2001/ps2/ico/ico_0702...
Shadow of the colossus:
http://img.gamespot.com/gamespot/images/2005/286/reviews/9243...
Ninja Gaiden:
http://img.gamespot.com/gamespot/images/2004/reviews/561532_2...
God of War
http://img.gamespot.com/gamespot/images/2005/076/reviews/9198...
Ska jag vara ärlig tycker jag att Ninja Gaiden är snyggast av dem spelen.

Om jag ska vara ärlig tycker jag alla är lika fula=/

Ne men ninjaspelet var snyggast, men det var ju som att välja mellan pest och kolera:confused:

Visa signatur

Intel i7 5820K 3.6Ghz@4.2Ghz | Noctua NH-D15 | 4x4GB Crucial Ballistix Sport DDR4 2400Mhz | Asus X99 Deluxe | MSI 780GTX | Samsung SSD 830 256GB | Seagate HDD ST3000DM001 7200rpm 3Tb | Fractal Design Arc | 6x140mm & 1x120mm (Silverstone AP Intake & Noctua Outtake) | Hp w2207 22 inch | Eizo S2000 19 inch

Permalänk
Medlem

haha men dom där spelen ser nog alla mycket bättre ut irl än på bild.. iaf ninja gaiden

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem

xbox må visa fler texturer/polygoner och massa allt annat krafs
men
PS2 grafiken får mina ögon att kittla till orgasm.

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guiseppe
Om vi ska snacka enbart grafik så har Xbox större möjligheter än vad PS2 har.

Absolut.. Som många har sagt så har Xbox större möjligheter.. Ska man kräma ur allt som finns ur PS2 och Xbox så, grafikmässigt, är nog Xboxen bättre. Dock är det ju så att många spel till PS2 är snyggare än många spel till Xbox, och vice versa, just för att man måste ju baka in spelglädje, handling och sånt där annat strunt (*ironi, ironi*) också..

Visa signatur

"Ett spel behöver inte vara bra för att det ska vara kul att spela, men ett spel måste vara kul att spela för att vara ett bra spel."

Permalänk
Medlem

jag har både xbox och PS2, gillar du spelar som doom, fear och bilspel osv så kanske XBOX är att rekomendera.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc