Permalänk
Medlem

Skaffa Diablo II?

Sha.
Tänkte chacka Diablo II. Fast inte helt 100, vill inte skaffa WoW. Detta p.g.a. att alla jag känner som har WoW är chok nördar.

Har ni något annat tips på onlinespel där man har en och samma gubbe som man bygger upp?
OBS! Inte Tibia.

Visa signatur

Pebbless - The Man, the Myth, the Concept.

Permalänk
Medlem

Everquest 2 verkar bra. Funderar på att köpa det faktiskt.

Permalänk
Medlem

skaffa diablo 2. Ett riktigt härligt spel som jag stort rekomenderar. Själv har jag spelat i ungefär ett halvår men inte tröttnat. Finns fortfarande en massa som spelar det så spelet kommer att hålla i sig länge ! jaja...det är väl vad jag rekomenderar. mvh /*calle

Permalänk

Guild Wars, ett MMORPG som WoW och Everquest 2, fast ingen månadskostnad. I spelet "bygger" man upp sin gubbe och sedan kan man köra PvE, PvP eller GvG.

http://guildwars.com/

Har förövrigt själv köpt Guild Wars (Special Edtion) precis och det borde komma imorgon.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad gör man på det då?
Onlinespel hoppas jag?

Visa signatur

Pebbless - The Man, the Myth, the Concept.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pebbells
Vad gör man på det då?
Onlinespel hoppas jag?

Ja det är ett online spel, MMORPG = Massively Multiplayer Online Role-Playing Game.
I Everquest 2 vet jag inte, har inte läst mycket om det och ja, jag vet inte så mycket om det.
I Guild Wars däremot så spelar man i en fantasy "värld", det är faktiskt en kontinent som heter Tyria. Tyria är sedan i sin tur indelat i flera länder och distrikt. I PvE så "följer" (inget tvång) man en handling och i PvP spelar man spelar mot spelare eller guild (klan) mot guild (i så kallade GvG matcher, rankade och orankade).

I Guild Wars måste man inte heller spela massvis av timmar för att bli bra, utan för att bli bra behöver man samarbeta med andra. Där kommer bland annat Guilder in.

Läs mer på adressen jag posta ovan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cholzzon
skaffa diablo 2. Ett riktigt härligt spel som jag stort rekomenderar. Själv har jag spelat i ungefär ett halvår men inte tröttnat. Finns fortfarande en massa som spelar det så spelet kommer att hålla i sig länge ! jaja...det är väl vad jag rekomenderar. mvh /*calle

Jag tycker gfx börjar lacka efter lite och hur kul är det att PVP:a? Spelet är ju främst quester o.s.v.

Men iafl så var det grymt roligt när det var nytt så

Permalänk
Medlem

Det beror lite på vilken nivå du vill spela på. Spel som GW och WoW kräver inte speciellt mycket spelande för att bli hög lvl medans spel som EQ, Eve och L2 oftast kräver väldigt mycket speltid.

Och med det här så menar jag verkligen inte att man måste vara hög lvl för att ha kul i spelet :

Permalänk
Medlem

du har ju annars anarchy online är gratis om man kör utan expantioner.
snyggt för att vara ett såpass gamalt spel

Permalänk

chok nördar?

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av swejihad
Guild Wars, ett MMORPG som WoW och Everquest 2, fast ingen månadskostnad. I spelet "bygger" man upp sin gubbe och sedan kan man köra PvE, PvP eller GvG.

http://guildwars.com/

Har förövrigt själv köpt Guild Wars (Special Edtion) precis och det borde komma imorgon.

Räknar inte Guild Wars som ett MMORPG direkt...

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

nope.. guild wars är inte ett mmo.
GW är mer likt Diablo2.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TommyToad
chok nördar?

haha, läste de som nåt engelskt ord först när han skrev de och tänkte "vafan menar han me de", men sen när du skriver så tror ja nog han har menat "Tjock"..

Permalänk
Medlem

har rätt nyligen låtit tjejen få pröva på Diablo2:Lord of Destruction.
och hon är fast

så fort hon har tid över, så vill hon Lana det
lika så brorsan.

så det är ett helt kalas spel. hehe

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
nope.. guild wars är inte ett mmo.
GW är mer likt Diablo2.

vad är skillnaderna mellan t.ex. WoW och GW?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ¤Reason¤
har rätt nyligen låtit tjejen få pröva på Diablo2:Lord of Destruction.
och hon är fast

så fort hon har tid över, så vill hon Lana det
lika så brorsan.

så det är ett helt kalas spel. hehe

Håll i henne hårt.
Jag märkte inte förens efteråt jag gjorde slut att hon gillade Diablo 2.
Snacka om ångest nu

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Medlem

fan va sugen jag blev på att installera D2 LoD nu då

(måste sluta läsa såna här trådar)

Permalänk
Medlem

Hehe, min tjej spelar WoW rätt mycket, när jag går på jobbet (jobbar kväll) loggar hon in och säger att hon ska spela ett tag, när jag kmmer hem sitter hon kvar

Diablo 2 är ett roligt spel, men varför utesluta WoW helt?

Visa signatur

Vinnare av Swec's pepparkakshustävling julen 2004, julen 2005 samt julen 2006

Permalänk

Jag har fastnat igen nu de sista veckorna. Fy fan vad roligt det är! Spelade hela tiden för ett par år sen men nu när jag har börjat på min Necromancer så är det typ roligare än nånsin. Illa det här...

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazu
vad är skillnaderna mellan t.ex. WoW och GW?

World of warcraft = en stor värld där alla spelar samtidigt
GW = stora mötesplatser där folk joinar grupper för att gå in i egna världar.

Alltså, i WOW kan du stöta på folk ute på fältet medans i GW är ni ensamma.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Köpte själv D2LOD för ett halvår sedan efter påtryckningar av tjejen. Vi LANar järnet! Mkt underhållande och smått beroendeframkallande spel! 5 Djävlar av 5 möjliga!

Visa signatur

HTPC: Silverstone SST LC13| Hiper Type-R 480W| AMD Athlon X2| Asus M2NPV-MX| 2x2048 Corsair| OCZ SSD SATA 64Gb | Ljudnivå: Väldigt låg
SpelPC: P180 | XFX Core Edition 550W |AMD Phenom II X4 955 3,2GHz Black Edition| MSI 870A-G54 AM3 |Corsair 4GB | XFX RADEON HD6850 | Samsung SATA2 250GB | 3 Nexus 120mm |

Permalänk
Medlem

Jag kan ju säga såhär. Diablo 2 ligger på hyllan, va installerat i 1 timme sen åkte skiten bort, helt klart de sämsta spel jag testat, tibia är fan bättre.

Everquest 2 är jag därimot helt såld på. otroligt roligt och snyggt

Lite mer "moget" än WoW åxå.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Jag har spelat Diablo 2 nog enda sedan det kom ut, och för någon vecka sedan tappade jag en bok på min LoDskiva och spräckte cdn.. Den har fått plåster nu, men fortfarande gör det ont att se min cd ihjälknäckt på det viset.. :(:(:(

Diablo 2 är ett spel man sällan släpper.. Uhuh, RIP NauSea's LoDskiva...

Visa signatur

Oh, I love you Swec! ^^
OH! Kolla, jag har en autograf utav en moderator!! YAY!
Inte det uttrycket, tack! /GAPa

Permalänk
Medlem

Kan sälja mitt d2 med lod. Kan även skicka med 2 st gubbar på lvl 85 på battle.net. Hör av dig

Permalänk
Inaktiv

Diablo 2 har jag tagit upp många ggr.
Senast idag faktiskt

Permalänk
Medlem

Du kan väl ladda ner lite demos och testa?

Visa signatur

IBM R40