Permalänk

Väckarklocka som analyserar hur man sover!

Undrar om någon här vet vart man kan få tag i en väckarklocka som analyserar hur hårt man sover. Har bara hört talas om det.
Har ni själva en sån, funkar det eller är det bara skit? Skulle verkligen behöva nån specialklocka. Min mobil hade väckningen igång i 2 timmar innan jag vaknade! Och när jag vaknade var jag 1 timme försenad till jobbet

Visa signatur

Our life is what our thoughts make it

Permalänk
Medlem

Läste ett test av dom i M3 eller gear, kommer inte ihåg vilken..men det kan nog vara bra att läsa den innan, vissa(den enda jag kommer ihåg var av armbands-typ) var rent av usla..

Visa signatur

jo..

Permalänk

ok, finns det ingen i vanlig väckarklockastorlek

Visa signatur

Our life is what our thoughts make it

Permalänk

nej för det hela går ut på att apparaten läser din hjärnaktivitet, och det gör man inte via BLuetooth direkt utan man måste ha elektroder på huvudet. Så nej det finns ingen färdig komersiell produkt i väckarklockstorlek.
Men det är på väg en iaf, sen funkar det inte riktigt så att du är pigg när du väcks utan du väcks när du är pigg.

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem

Var ju nån som skrev om en väckarklocka som tände en lampa också, svårt att sova när det är ljust kanske.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Z]
Var ju nån som skrev om en väckarklocka som tände en lampa också, svårt att sova när det är ljust kanske.

Jag brukar kunna sova igenom det mesta! Men det är ju alltid ett steg på vägen.

Visa signatur

Our life is what our thoughts make it

Permalänk
Medlem

köp/bygg en elstängselgenerator som du kopplar till en väckarklocka... Du kanske kan sova med ljus/ljud men rejäl kyss på mogonen bör du vakna av.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toody
köp/bygg en elstängselgenerator som du kopplar till en väckarklocka... Du kanske kan sova med ljus/ljud men rejäl kyss på mogonen bör du vakna av.

Ja vilken bra idé

Visa signatur

Our life is what our thoughts make it

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toody
köp/bygg en elstängselgenerator som du kopplar till en väckarklocka... Du kanske kan sova med ljus/ljud men rejäl kyss på mogonen bör du vakna av.

aj..

Permalänk
Medlem

sätta timer på stereon? o så kräma upp volymen du lär vakna, så som resten av de som bor i samma hus

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Bara fixa plugin till winamp oc ha en fet spelninglista som drar igång med ashög metal

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
sätta timer på stereon? o så kräma upp volymen du lär vakna, så som resten av de som bor i samma hus

Det är väl också det som är lite meningen med det hela! Att man slipper väcka hela huset när man själv inte vaknar till sina alarm
Kanske som NiV3Rt sa till mig: En tidsinställd vibratordildo i röven som sätter igång när jag ska vakna

Visa signatur

Our life is what our thoughts make it

Permalänk

Prylfeber har testat en väckarklocka som verkar ha de egenskaper du är ute efter:
http://www.prylfeber.se/2005/10/morgontrtt.html

Visa signatur

Tjo Göingar!

Permalänk
Medlem

härligt! inte bara jag som är helt död när jag sover vaknar inte av något i princip, 5 alarm klockar fungerar iaf inte.. såsom radio, beepbeep, tv, mobil.. blabla. min chef tycker väll detta är rätt roligt så fick en riktigt bra julklapp av han i år. en väckarklocka ifrån Kendo som heter Shake Awake, så j**la klockren är den! antingen ställer du in den på ljud, då går det även ställa hastigheten på beepet, och volymen.. eller, väljer du "shakern". en liten ful rund grej som du placerar under kudden, och den vibrerar! tro det eller ej, men den funkar faktiskt.. lägger du den på nåt hårt typ; golvet hoppar den och har sig, riktigt bra tryck i dvs dessutom är det otroligt skönt att slippa BEEP BEEP BEEP. börja dagen med massage... kan inte bli bättre. Kendo Shake Awake heter den, chefen hade fått leta igenom alla Expert lager för att få tag i den, den har visst några år på nacken..

Permalänk
Medlem

Med andra ord : http://www.coolstuff.se/p283/Sleeptracker.html?highlight=Slee...

Ska fan köpa mig en sådan någon gång !

Visa signatur

AMD Opteron 146[CABYE] | Asrock Dual-SATA2 | Corsair 2x512 MB VS | Connect3D X800GTO - 16 P 540/580 | bZerk 500 W
Qtek 8010 | Canon PowerShot A610 Canon EOS350D/Sigma 18-200|Klap klap duktig 94 :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZonCo
härligt! inte bara jag som är helt död när jag sover vaknar inte av något i princip, 5 alarm klockar fungerar iaf inte.. såsom radio, beepbeep, tv, mobil.. blabla. min chef tycker väll detta är rätt roligt så fick en riktigt bra julklapp av han i år. en väckarklocka ifrån Kendo som heter Shake Awake, så j**la klockren är den! antingen ställer du in den på ljud, då går det även ställa hastigheten på beepet, och volymen.. eller, väljer du "shakern". en liten ful rund grej som du placerar under kudden, och den vibrerar! tro det eller ej, men den funkar faktiskt.. lägger du den på nåt hårt typ; golvet hoppar den och har sig, riktigt bra tryck i dvs dessutom är det otroligt skönt att slippa BEEP BEEP BEEP. börja dagen med massage... kan inte bli bättre. Kendo Shake Awake heter den, chefen hade fått leta igenom alla Expert lager för att få tag i den, den har visst några år på nacken..

Fråga: Jobbar du på expert?
Gött, en sådan ska jag nog köpa! Verkar hur bra som helst

Visa signatur

Our life is what our thoughts make it

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stiligamannen
Fråga: Jobbar du på expert?
Gött, en sådan ska jag nog köpa! Verkar hur bra som helst

jep, jobbar i en Expert butik. det tycker jag absolut du ska göra, den fungerar hur bra som helst till mig och jag är totalt borta när jag sover :] kan inte tänka mig att den är så pass dyr heller.. däremot är den gammal så kanske blir svår att få tag i.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZonCo
jep, jobbar i en Expert butik. det tycker jag absolut du ska göra, den fungerar hur bra som helst till mig och jag är totalt borta när jag sover :] kan inte tänka mig att den är så pass dyr heller.. däremot är den gammal så kanske blir svår att få tag i.

Vilket sammanträffande Jobbar också i en expertbutik! Ska se om jag kan jaga ifatt ppå en sådan.

Visa signatur

Our life is what our thoughts make it

Permalänk
Medlem

Finns ett armbandsur på Teknikmagasinet som (e.u) ska kartlägga sömnintervallerna och väcka en när man sover som lättast! Man ställer in ett tidsintervall som man kan tänka sig att vakna under så väljer klockan den lämpligaste tiden inom det tidsspannet... kan vara nåt!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NineFour
Med andra ord : http://www.coolstuff.se/p283/Sleeptracker.html?highlight=Slee...

Ska fan köpa mig en sådan någon gång !

Problemet med den första versionen av den klockan är att den inte klarar mer än åtta timmar. Du kan alltså sova max åtta timmar innan du blir väckt.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZonCo
väljer du "shakern". en liten ful rund grej som du placerar under kudden, och den vibrerar! tro det eller ej, men den funkar faktiskt.. lägger du den på nåt hårt typ; golvet hoppar den och har sig, riktigt bra tryck i dvs

vaknar av att få alla tänder utslagna ist?

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av appoc2013
vaknar av att få alla tänder utslagna ist?

vad menar du? har inte den där prylen i käften utan under kudden. men om nån skulle slå ut tänderna på mig skulle jag nog vakna.. kanske

Permalänk

Nu har det kommit en ny modell

http://www.engadget.com/2006/01/23/axbo-alarm-clock-wakes-you...

http://www.axbo.com/infactory/1_home_en/news_list.jsp.html

Denna modellen har ett trådlöst armband som analyserar ens sömn, lite dyr dock, $241

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

Funderar starkt på att köpa en sådan, ska dock invänta ett första test av den

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stiligamannen
Vilket sammanträffande Jobbar också i en expertbutik! Ska se om jag kan jaga ifatt ppå en sådan.

Haha, tufft! Varit i butiken 1 år nu, som Extra/deltids anställd dock. Tror inte vi sitter i samma "grupp" va?

Permalänk

Nu när vi ändå är inne på väckarklockor.
Jag har sett i nån tidning för ett tag sen om en luden väckarklocka med två hjul på sidorna. När den ringde körde den alltså iväg i rummet. Den skulle tydligen ta olika vägar varje gång. Ingen som vet var man kan hitta denna?

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZonCo
vad menar du? har inte den där prylen i käften utan under kudden. men om nån skulle slå ut tänderna på mig skulle jag nog vakna.. kanske

bara för att man lägger den under kudden före man lägger sig betyder det inte alltid att den kommer liga kvar där hela natten....

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av appoc2013
bara för att man lägger den under kudden före man lägger sig betyder det inte alltid att den kommer liga kvar där hela natten....

:/

Permalänk

om ni har svårt att vakna så ladda ner alam clock från download.com , sätt högtalrna bredvid sängen , sen sätt ''uppväcknings signal'' till en hård rocks låt som heter rs_wc av finska bandet rotten sound. vaknar ni inte då så har ni allvarliga problem

Visa signatur

Petar i el-uttag. [img][/img]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbonallen
Nu har det kommit en ny modell

http://www.engadget.com/2006/01/23/axbo-alarm-clock-wakes-you...

http://www.axbo.com/infactory/1_home_en/news_list.jsp.html

http://www.axbo.com/images/6001_home_news_ri.gif

Denna modellen har ett trådlöst armband som analyserar ens sömn, lite dyr dock, $241

Fungerar den där bra, lägger jag gladeligen 1500-2000 spänn för att vakna skönt. Gillar verkligen de mornar när man av slumpen vaknar i rätt cykel, och känner sig hur pigg som helst.