Permalänk
Medlem

Seagate garanti

Hey!

Min 160gig Seagate Barracuda S-ATA har några skadade sektorer och de verkar inte funka att repa med Seatools.

Jag har inget kvitto på den vad jag kan hitta Men tillverkningen av den är nyare än 5 år så de borde ju inte behövas lr

Kan jag skicka in den endå? Är de värt de, vad kostar frakten isf.

Finns de något Seagate kontor i sverige lr är de i USA...?

Permalänk

kontakta återfösäljaren.. de har info om "dig" så de kan nog hjälpa dig

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

De va Datorbutiken men kommer inte ihåg kundnummer osv.

Permalänk

Ring eller maila dem så borde det ordna sig.

Visa signatur

Antec P180, Neopower480 IntelD865PERL 3.20E@3333MHz, 2GB HyperX (Dual), X850XT PE(AGP),Audigy 2 ZS, [Raptor,Seagate,Samsung HDD]Samsung 913N, 100mbit fiber
XP,ZoneAlarm,O&O Defrag,Gevalia

Permalänk
Medlem

Annars får du bita i det sura äpplet, de brukar inte bry sig om kvitto på diskarna när man skickar dem på RMA, däremot får man frakta dem själv, och det bör vara både rekomenderat, och försäkrat.

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Hade faktiskt precis en 160GB som havererade....
Gick in på www.seagate.com , Support, Warranty support and Returns.
Där får man knappa in serienummer på sin disk..
Eventuell garantitid visas där.
Har man giltig garantitid begär man en RMA, varefter du får skicka disken till närmaste Seagate-kontor.
Jag skickade min till Holland.
Fungerade fint, tog 7-8 dagar från det att jag skickade disken tills dess jag fick en annan tillbaka.
Och, som sagt, man behöver inte visa upp något kvitto.

Permalänk
Medlem

Tar upp en gammal tråd nu eftersom jag sitter i samma sits som trådskaparen.
Det jag skulle vilja veta är ungefär hur mycket frakten går på om man ska skicka disken till t ex Holland?
Kommer det löna sig över huvud taget att skicka in disken?
Kommer jag få en större och nyare HDD eller kommer jag få en tre år gammal HDD tillbaka (har en 160 GB 7200.7)?

Mvh Emil

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Life without knowledge is death in disguise

Permalänk
Medlem

Du får en så liknande disk som möjligt, oftast identisk eller om det inte finns att få tag i...en nyare/bättre. Seagate har med största säkerhet din disktyp på lager.
230kr utgift tycker jag nog en 160gigs disk kan vara värd.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB