The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Medlem

Okej, vad säger nån nu då?
Rullar det på en Athlon XP 3000, GF Fx5200, 512ram?

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skirn
Gjorde precis klart min karaktär - Lars Lagerqvist heter han.

http://files.upl.silentwhisper.net/upload3/Lars.jpg

Jag har inte skrattat så mycket på länge
Fick hamna som skrivbordsunderlägg med!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TommyToad
Ognar, finns i questloggen.
Jag undrar hur man skaffar ett hus på ett smidigt sätt.

Jag pratade med Countess of Bruma i Bruma Castle och ett av samtalsämnena var "where can I buy a house?". Först ville hon inte ge mig information men efter några guldmynt och lite smicker så erbjöd hon mig ett hus för 14000.

Permalänk
Relik 📜

Bara jag som observerat att hästarna ser helt tok-missbildade ut när dom hoppar?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baalzamon
på tal om stöldgods, finns det någon "mudcrab", "Creeper" eller motsvarande att sälja till, som det fanns i Morrowind?

aa nån sa i stan att jag ska sälja stöldgods till lite skumma typer. hittar dom inte dock

Sen vill jag veta vars thief-guildet är :/

edit

haha jaa hästarna ser mest mupp ut. Man själv också för den delen när man hoppar

dom kunde ha lagt liite tid på hopp-animationer när dom finputsade spelet

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem

Whee, då ska man gå och hämta ut sitt exemplar i spelbutiken i stan.
Som sagt trevligt med nattöppet.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweman2k
Det som är synd är att det inte går att joina tjuvarna och samtidigt vara med Dark brotherhood (som jag förstått det?), eftersom tjuvgänget kräver att man inte skall döda någon medans dark brotherhood skiter fullständigt i vilka man dödar (som jag förstått?) så länge det inte rör sig om någon i gänget (right?).

Rätta mig gärna om jag har fel!

så som mina egna erfarenheter säger för tillfället så är det så att man inte får mörda någon medans man är på uppdrag åt tjuvarna, annars så är det lungt.

Permalänk

Finns ett shack i waterfront för 2000 guld.

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem

Drog igång gamla Morrowind för skojs skull. Jäklar vad härligt interfacet är....hög upplösning som attan och man får ju plats med hur mycket fönster med kartor och inventorys och status och spells och ALLT på en gång på skärmen....och man kan dra i fönstren och ändra storlek och flytta som man vill.

Att ni pc-gamers orkar med Oblivion det fattar jag inte. Ingen grafik i världen kan få mig att välja ett konsolspel istället för ett äkta pc-designat spel.

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Medlem

Vad är acceptabel framerate för min maskin egentligen?? Ligger mellan 15-20. Har senaste drivisarna & patchen.

P 3.4
1gb ram
6800

24" tft skärm..., 1920*1200 kan man väl glömma, men vore sjysst!

Nä, det blir nog till att köra på 360 om inte detta flyter på bra... Har bokat CE till 360 för säkerhets skull och det känns nog faktiskt skönare denna gång att inte sitta vid dataskärmen med rpg utan vid en 50" pioneer plasma!

Visa signatur

______________________________________________
[img]http://www.glop.org/gamercard/card/acesh00t-forumgames.png[/img]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seb74
Drog igång gamla Morrowind för skojs skull. Jäklar vad härligt interfacet är....hög upplösning som attan och man får ju plats med hur mycket fönster med kartor och inventorys och status och spells och ALLT på en gång på skärmen....och man kan dra i fönstren och ändra storlek och flytta som man vill.

Att ni pc-gamers orkar med Oblivion det fattar jag inte. Ingen grafik i världen kan få mig att välja ett konsolspel istället för ett äkta pc-designat spel.

hmm jag har då inga som helst problem med interfacet :/

Sen tycker jag absolut inte att det är ett konsolspel. Kontrollerna är jäkliga smidiga och interfacet funkar som det är.

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BesteN
skumt!
när jag kör med mina vanliga inställningar(ungefär allt på medium) så laggar det lite smått, sen tänkte jag bara testa för skojjs skull höjja allt på max.. gjorde det och starta om spelet dubbelkollade så allt var på max loadade en save och märker att det knabbt är någon skillnad på lagget förutom när jag möter nån fiende eller vänder mig om blixtsnabbt, hur kan det komma sig? borde det inte flyta bättre då på mina orginal inställningar?

har samma problem som dig.. jag typ samma fps om jag kör på lägsta eller högsta.. hdr sänker kanske med 3 fps..
tycker att det funkar skitbra förutom i skogen där det ibland droppar till 18fps vilket är DRYGT!.. håller det sig runt 25fps är det spelbart..

Visa signatur

[A64 3500+] [2048 ddr] [Gainward 6800 ultra@430\1160]

Permalänk
Medlem

Hur får man fram fps ?

Visa signatur

You can run, but you will only die tired.
Lite computer specs:
Amd64,3500+,DFI Lanparty UT Ultra-D (icke-Sli version)1.5 gig ddr Twinmos , 120 gig maxtor (of d0000m) x1800XT 512mb

Permalänk
Medlem

Några korta filmer om nån vill se:

Tramsar runt i staden..
http://rapidshare.de/files/16231501/Oblivion2.avi.html

Får råstryk av 3 Savage Ogre's (hade bara sett en där nere förut), inte ens mitt läckra samuraj svärd räcker till..
http://rapidshare.de/files/16254380/Oblivion3.avi.html

Kodad med typ senaste Xvid, så kan ni inte se filmerna är det det som är felet..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ohnoez
Hur får man fram fps ?

ladda ner FRAPS

Visa signatur

[A64 3500+] [2048 ddr] [Gainward 6800 ultra@430\1160]

Permalänk
Medlem

För alla som vill veta hur man tar reda på var thief-guildet ligger/är läs detta:

SPOILER?SPOILER?SPOILER?SPOILER?SPOILER?SPOILER?SPOILER?

Det är bara muta någon tiggare så säger dom exakt hur man skall göra för att hitta guildet.

SPOILER?SPOILER?SPOILER?SPOILER?SPOILER?SPOILER?SPOILER?

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Medlem

tack :> !

LITEN SPOILER :B ? ?

jag försökte mest undvika tiggarna haha ;D

LITEN SPOILER :B ? ?

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Avstängd

detta verkar spännande, undrar om man har tid för ett sånt här spel

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Basti
Okej, vad säger nån nu då?
Rullar det på en Athlon XP 3000, GF Fx5200, 512ram?

Deftinitivt inte.

Mysigt spel förresten. För mig slutade det krasha efter jag installerade Nvidias nya drivrutiner. Kör på High i 1024x768 med HDR på, dock alla skuggor neddragna. Flyter på fint. Men hur ska man göra för att få mycket pengar egentligen? Och går det att kombinera heavy armor, blades och destruction på nått bra sätt? Som det är nu kan jag kasta max en spell innan hela min mana (ellervaddetnuheter) försvinner :/

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nero
Några korta filmer om nån vill se:

Tramsar runt i staden..
http://rapidshare.de/files/16231501/Oblivion2.avi.html

Får råstryk av 3 Savage Ogre's (hade bara sett en där nere förut), inte ens mitt läckra samuraj svärd räcker till..
http://rapidshare.de/files/16254380/Oblivion3.avi.html

Kodad med typ senaste Xvid, så kan ni inte se filmerna är det det som är felet..

Satt precis och tänkte köra lite fraps också men det trögar ned så jäkligt på min maskin när jag bara har en hårddisk men såg att du har nästan samma saker som mig, så jäkla skönt att spelet funkar så fint på maskiner som inte är de värsta på marknaden.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Medlem

Men herregud VARFÖR kör du inte med AA ?!

Enda sen jag köpte mitt 9700 Pro har jag jämt kört med AA, går inte köra utan nu. Blir så satans ful grafik.

Visa signatur

Been leveling up since 1983

Permalänk
Medlem

Har över 10 000 i guld nu och funderar på att köpa ett hus...

Jag stal ett par boots med +6 i speed i Cheydynhal, vilket gör att jag flyger fram.

Har även lyckats bli Grand Champion i Arena och fått ett fan som följer med mig.

Någon som förstår sig på hur speechcraften fungerar? Fyra cirklar som är olika stora och man måste välja alla fyra innan man kan gå vidare...

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Inaktiv

Webhallen har skickat min kopia(yes oh yes wohooo!!) men där står inget kollinr, jag förhandsbetalde skiten. Tror ni detta betyder att det kommer som en brevlådestjong ? ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweman2k
Jag undrar hur så många har häst redan, kostar ju faen en förmögenhet och hur skall jag ta mig till för att sno en häst? jag är endå med i Tjuv klubben, men iallafall. Snor jag en häst så får jag vakterna på mig, och jag tror inte hästen står och väntar på mig utanför fängelset direkt.

Liten spoiler...

Om du följer main questen så får du en häst direkt.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Alltså snubben är inte snabb på att springa.

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk
Medlem

Possible spoiler below! Ye be warned! Yargh!

Njaa, inte direkt, jag har gjort ganska många saker på mainquesten än så länge, men ingen häst än.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av da3daluz
Possible spoiler below! Ye be warned! Yargh!

Njaa, inte direkt, jag har gjort ganska många saker på mainquesten än så länge, men ingen häst än.

Jodå, så fort du går och träffar den första killen så är det bara att prata med hans kollega så får du hans häst.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av da3daluz
Possible spoiler below! Ye be warned! Yargh!

Njaa, inte direkt, jag har gjort ganska många saker på mainquesten än så länge, men ingen häst än.

Sålänge du snor hästen på natten borde det inte vara några problem. Jag har iaf aldrig haft problem att knycka en häst. Knappt ens på dagen.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

Hmm, då har jag missat någonting, jag har gjort typ fyra av grejjerna på mq, men no cigar...

Permalänk
Medlem

Synd bara att ljudet inte riktigt är lika bra som grafiken i spelet, enda negativa jag uppfattat med spelet änsålänge efter 5h spelande.

Visa signatur

Asus Sabertooth Z170 - i7 6700K(Noctua NH-D15) - Corsair Vengeance 32GB ram - Asus ROG Strix GTX 1080Ti - OCZ 60GB+OCZ 250GB+Samsung EVO 840 500GB+2xSeagate 3TB+1xWD Greenpower 2TB+1xWD Red 3TB - 2xAsus PB248Q - Corsair HX850W - Fractal Design S