The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Medlem

Finns det ingen som spelar thief och har försökt stjäla de saker om är enchanted hos butiksinnehavarna? o.O

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Har försökt att döda han och vakten, problemet är bara att vakterna börjar inte prata med mig. Dom försöker döda mig direkt.. :/

Permalänk

så får man väl fråga för 3:e gången

Någon som vet hur jag kan undvika att bli jailad? Vakterna är efter mig och jag har 8000gold i bounty. Jag testade att fuska till mig 8000gold, men jag måste likväl till finkan i alla fall..

Vill slippa det. Går det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av relek
Har försökt att döda han och vakten, problemet är bara att vakterna börjar inte prata med mig. Dom försöker döda mig direkt.. :/

du kanske redan gjort något styggt?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
så får man väl fråga för 3:e gången

Någon som vet hur jag kan undvika att bli jailad? Vakterna är efter mig och jag har 8000gold i bounty. Jag testade att fuska till mig 8000gold, men jag måste likväl till finkan i alla fall..

Vill slippa det. Går det?

Pröva med följande console kommado

Player.SetCrimeGold 0

Har inte testat det själv med det borde sänka din bounty till noll.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

någon som har lust att hjälpa mig med val utav klass ? finns ju så himmla många olika klasser... , blir typ yr när klass väljar listan kom upp .. ska helst va någon combat klass då , som både är bra på att skjutapilbåge och slåss melee, spelade som tjuv lite fast , errr tyckte inte det riktigt var min grej , var inte så himmla bra på att fightas precis..

Visa signatur

signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

Försöker få en häst av munken i början. han säger att jag kan ta hästen men den är fortfarande röd. Och tar jag den så blir jag anfallen av diverse bybor när jag går av och kliver på igen. Någon som vet vad jag har gjort för fel eller vet om jag måste göra något mer för att få den?

Visa signatur

The dream to awaken our world...You're out of control.I take control! Whose side are you on?I take no side...You're skating the edge.I am the edge!What you *truly* want, only I can give.You can't give it, can't even buy it, and you just don't *get* it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Sorry för spam, men det är alltså omöjligt att komma undan sin bounty? Man kan inte slippa fängelse?

Om du betalar av den till thief's guild istället då?

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Entusiast

http://www.penny-arcade.com/comic/2006/03/24

Senaste Penny Arcade om Oblivion hahaha

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Tja, det fungerade. Tack så mycket. Men saken är den att nästa vakt såg att jag hade stulna gods på mej. Är det för att jag har dem i min inventory eller? Måste jag kasta ut stulna grejer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phobophobia
Skulle vilja ha lite hjälp med diverse saker

Eller egentligen så handlar det mest om hur man bygger en bra char.
Älskar att smyga omkring och skjuta pilar på monster för 3*dmg (samt 1hit kill ;D), använde builden som finns i guiden (marksman, light armor, blade, sneak, alchemy, conjuration samt illusion) har sen också provat att spela lite som en warrior fast det vad inte riktigt min stil.

Iallfall vad tycker ni är en bra build för en stealther som dödar på avstånd?
Samt skulle vilja ha lite hjälp om lvl up, är det värt att sätta +1 på luck per lvl och ska jag bry mig om att öka alla andra stats förutom just agility samt speed?

Min ranged-build, som funkar utmärkt, är:

Attributes:
Agility
Luck(jobbig att höja)

Favored skills:
Stealth

Major:
Marksman - Skjut saker. Se till att försöka skaffa en bra båge OCH bra pilar(steel/silver) så tidigt som möjligt för att maximera skadan på det första skottet från stealth, så att du kan one-shotta så mycket som möjligt.
Blade - För meleefiender med lite mer health brukar det funka bättre att gå melee, samt att du gör galen skada(x6) om du backstabbar med dagger i stealth.
Sneak - Träna upp om du har råd, den hjälper något enormt om du gillar x6-bonusen för daggers.
Light Armor - Inte speciellt viktig, men bra att ha. Spelar ingen större roll om du ändå får död på det mesta innan det får en chans att slå dig.
Illusion - Invisibility och charm kan göra många uppdrag MYCKET lättare.
Mysticism - Soultrap med mera är grymt användbara.
Athletics - Gör ditt liv mycket enklare, helt enkelt. Med hög athletics och speed blir det faktiskt uthärdligt att stealtha dig igenom en hel grotta.

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Vet någon vem man måste snacka med för att köpa ett hus i imperial city?
Har letat hur mycket som helst ..

Visa signatur

Intel i9 10900K + Noctua NH-D15 Chromax | ASUS ROG STRIX Z490-F | Corsair 32GB DDR4 | Seasonic FOCUS GX 850W | Fractal Design Define 7 | Samsung 860 EVO 1TB + Kingston A2000 500GB M.2 NVMe + Seagate BarraCuda 4TB | ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX GAMING OC | Acer 34" Predator X34P IPS Curved 120 Hz G-Sync |

Intel i7 6700K | 16GB RAM | EVGA GeForce GTX 1080 FTW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BAM
någon som har lust att hjälpa mig med val utav klass ? finns ju så himmla många olika klasser... , blir typ yr när klass väljar listan kom upp .. ska helst va någon combat klass då , som både är bra på att skjutapilbåge och slåss melee, spelade som tjuv lite fast , errr tyckte inte det riktigt var min grej , var inte så himmla bra på att fightas precis..

Detta kan kanske hjälpa dig lite.

The skills that are included for Combat: Blocking, Armorer, Heavy Armor, Blunt Weapon, Blade, Athletics, Hand-to-Hand.
The skills that are for Stealth: Security, Sneak, Acrobatics, Light Armor, Marksman, Mercantile, Speechcraft.
The skills that have been included for Magic are: Destruction, Alteration, Illusion, Conjuration, Mysticism, Restoration, Alchemy.

The skills for each attribute are:

Personality
Mercantile
Speechcraft
Illusion

Endurance
Armorer
Heavy Armor
Block

Agility
Marksman
Security
Sneak

Speed
Acrobatics
Athletics
Light Armor

Strength
Blunt
Blade
Hand to Hand

Intelligence
Alchemy
Conjuration
Mysticism

Willpower
Restoration
Destruction
Alteration

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Demandred
Försöker få en häst av munken i början. han säger att jag kan ta hästen men den är fortfarande röd. Och tar jag den så blir jag anfallen av diverse bybor när jag går av och kliver på igen. Någon som vet vad jag har gjort för fel eller vet om jag måste göra något mer för att få den?

Det finns en häst man kan ta. I mitt fall var den brun och vitprickig

Permalänk
Medlem

Hur får ni så mycket pengar? Jag brukar ligga vid ca 1000-2000... Vill köpa hus men det kostar mycket mer än så

Och är det någon som vet var man hittar nightshade?

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ztoffeh
Vet någon vem man måste snacka med för att köpa ett hus i imperial city?
Har letat hur mycket som helst ..

Imperial Commerce Office i Market District. 2000 guld för en enrummare på waterfront
Pengar kan man hitta på en man vars namn börjar på D...
Nightshade finns överallt i naturen. Där finns det även troll och vargar och andra hemska saker

Permalänk

Vaffan, nu har jag sprungit in i självdöda npc:s två gånger. Den ena var en kvinna som låg död vid en bro nära huvudstaden... inte många kännetäcken förutom en nyckel till bravil castle.

Den andra var orcen som man ska prata med för att köpa ett hus i skingrad. Tyckte det verkade konstigt när quest-pilen fick fnatt när jag letade efter honom, men till slut hittade jag hans lik "innuti" en av pelarna för bron som leder fram till slottet... den jävla sopan har gått å slagit ihjäl sig när han trillade igenom polygonerna. Inget hus i skingrad för mig alltså. :/

Säkert så har det första dödsfallet sabbat nånting också...

Alltså det är roligt och irriterande på samma gång. Det vore dock trevligast om npc:s med namn *inte* gick och spontandog sådär ändå.

Edit: Litet sökande på elderscrolls-forumet gav att npc:s blir ihjältappade av den där bron hela tiden... attans. Husköparen ska dock gå att återuppliva genom att skriva "player.placeatme 00028FB6" (om andra får samma problem).

Permalänk
Medlem

Hur gör jag potions of Ectoplasm? Jag har Ectoplasm, men vilken ingrediens behöver man mer?

Angående husquesten i Anvil, så skall man få med sig säljaren tillbaka till staden för att häva förbannelsen. Jag lyckats inte med det. Hur gör man?

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Finns det någon som kan bekräfta följande:

Det krävs att man ökar en skill med 10 för att få +5 ökning på attributet som fädigheten är länkad till när man lvlar? Eller kan man tex. öka blunt med 3, Blade med 4, Hand to hand med 3 dvs man använder alla skills som är länkade till ett attribute (exemplet var till Strenght).

Sen måste man få ihop 10 poäng på en skill innan man får lvl up symbolen för att få +5 på ett attribute.
Eller kan man arbeta upp skillsen efterhand fast innan man går och vilar för att få +5?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Verkar inte ta så lång tid att klara spelet. Och tydligen går det alldeles utmärkt att bara vara level 9 när man gör det.
Antagligen pga deras snilledrag att hela omvärlden ska levla i takt med en själv så att allt hela tiden är lika svårt

http://www.elderscrolls.com/forums/index.php?showtopic=300885

Jag hade varit så jävla förbannad om jag köpt detta spel så jag vet inte vad jag hade gjort....känns skönt att ha pengarna kvar till något bra kommande PC-spel (med betoning på PC och inte konsol).

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seb74
Verkar inte ta så lång tid att klara spelet. Och tydligen går det alldeles utmärkt att bara vara level 9 när man gör det.
Antagligen pga deras snilledrag att hela omvärlden ska levla i takt med en själv så att allt hela tiden är lika svårt

http://www.elderscrolls.com/forums/index.php?showtopic=300885

Jag hade varit så jävla förbannad om jag köpt detta spel så jag vet inte vad jag hade gjort....känns skönt att ha pengarna kvar till något bra kommande PC-spel (med betoning på PC och inte konsol).

Tja, jag har plöjt ner 20-30 timmar och har bara gjort 1 uppdrag i main quest (gjort 7 sidoquests tror jag), och bara besökt 4 städer. Jag förstår ärligt talat inte vad du är lack över. Det är inte som att man inte har *roligt* när man spelar... allt handlar inte om att "metaspela" hela tiden. Då suger alla spel om man ser krasst på det.

Permalänk
Medlem

Meningen med spelet är ju inte att man ska klara spelet så fort som möjligt. Meningen är att man ska kunna göra så mycket som möjligt, och genom att ha ende av monstrena som levlar med sig själv, är det inte lika stor chans att det blir för lätt när man väl har blivit väldigt bra.

Att tycka detta är någon stor grej är enligt mej väldigt löjligt, det är som att störa sig på att ACn i en ferarri inte riktigt fixar att hålla värmen som man stält in.

Jag sitter iaf och spelar för fullt och än så länge har jag inte önskat att jag skulle träffa på monster som är för bra lr för dåliga för mig.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skrivkramp
Tja, jag har plöjt ner 20-30 timmar och har bara gjort 1 uppdrag i main quest (gjort 7 sidoquests tror jag), och bara besökt 4 städer. Jag förstår ärligt talat inte vad du är lack över. Det är inte som att man inte har *roligt* när man spelar... allt handlar inte om att "metaspela" hela tiden. Då suger alla spel om man ser krasst på det.

Nja, nu verkade det inte vara de vanliga skrytpellarna som stressar igenom för att bli först och förstör hela spelupplevelsen.
Dom jämför ju själva med Morrowind och säger att det tog mycket längre tid att klara, och inte undra på det när det inte hade levlande omvärld som anpassar sig och heller ingen fånig fasttravel.
Dessutom skriver kille #2 att klara spelet i tråden att han inte alls stressade igenom det utan det bara tog slut.

Men det mest skrämmande är ju inte tiden, det är ju ändå hyfsat lång tid, utan det är ju att dom hade level 9 respektive 10 när dom klarade spelet

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Medlem

Morrowind går ju att klara på 14 minuter om man vill. 30 timmar är ju enormt mycket mer
Uppdatering: rekordet är visst 7 minuter och 30 sekunder.

Permalänk
Medlem

Någon som vet vart enhörningen finns nånstans? Och vart kan man köpa armor till sin häst?

Permalänk
Medlem

Har ett litet problem med ett quest, jag ska hjälpa Countess i castle chorrol med att hitta en stulen tavla, men jag har kört fast, jag har förhört alla, och hittat en tavla och lite målar grejjer som en av dom har, nåra små hints? Jag vet inte vart jag ska leta vidare :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stenfors
Någon som vet vart enhörningen finns nånstans? Och vart kan man köpa armor till sin häst?

Häst armor är sagt ska komma i en patch, så det är bara vänta...

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Medlem

Förstår mig inte på folket som säger att Morrowind är bättre än Oblivion.

För övrigt så är musiken i huvudmenyn sjukt jävla bra

Nu har jag äntligen fixat ett hus* Har radat upp allt mitt stöldgods där

*Snarare ett skjul.

***ACHTUNG! SPOILER****

Jag blev über-champion idag genom att krossa den där lilla orcen Jävlar vad mycket cash man fick.

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

så vilken klass/build tycker ni är roligast att köra som?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hektik
så vilken klass/build tycker ni är roligast att köra som?

Absolut en klass där du smyger (Assassin, Thief, Nightblade), kan nämna att jag älskar Thief spelen från lookinglass stuidos. Och bara sneaking delen i Oblivion är i klass med thiefspelen anser jag.

Köra en dum warrior finner jag inget nöje i förutom att du ser cool ut i tungrustning.

Edit: Bah! lyckas inte hålla mig bort från den här tråden som jag hoppats:p

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|