Emulera extern HDD från en PC till en annan

Permalänk

Emulera extern HDD från en PC till en annan

Tjenare alla,

känner någon till nåt program som gör att en PC kan emulera att vara en extern hårddisk som sen kan kopplas via USB till tex en annan PC?

Situationen är lite knepig... Jag har en käck liten mediaspelare med dåligt stöd för nätverksutdelningar - den kan endast använda Gäst-konton och dessutom bara använda EN utdelning åt gången.
Den har dock två USB portar där externa hårddiskar eller flashminnen kan kopplas in - och därför tänkte jag mig följande:

Eftersom det står en PC i närheten som har utdelningar från övriga nätverket monterade, kunde man kanske kringå problemet med nätverksdelningar till mediaspelaren om man hade en mjukvara på den PC:n som simulerar att vara en hårddisk - och så att säga koppla en USB-kabel emellan...

Finns det nåt sånt program?

Permalänk
Medlem

Man kan ju använda USB-kablar istället för vanliga nätverkskablage.

Visa signatur

[XP2400+@2800+][3x512Mb PC3200 DDR][MSI KT3 ULTRA-ARU][ATi R9800SE@R9800PRO 450/780][NEC DVD+-R/RW][Samsung 913N TFT][NXD Research speakers][Telia 100/100Mbit]

Permalänk

ja, precis vad jag menar - men vad jag vill ha till det är ett litet program där jag kan välja vad som ska delas ut och därmed framstå vara en vanlig extern usb-disk...

Så i princip skulle PC:n bli en "konverterare" genom att dela ut de monterade nätverksenheterna från utdelningarna på servrarna - och få det hela att framstå som en enda extern hårddisk ansluten via USB...

EDIT: Multimedia enheten har ju inte möjlighet att köra "nätverk" över USB:n utan kan endast ha disk/flashminnes enheter att läsa från (FAT/FAT32/NTFS)