Permalänk
Medlem

En liten gravering.

Detta är min första riktiga gravering. Jag köpte inte dremelkopian för gravering egentligen så jag har ingen sådandär förlängningsarm. Där för tog det ganska lång tid att bli klar med denna graveringen för man bev så himla trött i armen. När jag graverade så gjorde jag på ett litet speciellt sätt för att jag inte hade något kalkerpapper hemma. Så jag skrev ut bilden på ett Over Head papper som jag tepade fast på chassit och graverade igenom.

Jag vill ha lite kommentarer nu.

Bilderna:

Datorn skall stå i min brors spellokal så någon monster dator blir det inte. Men eftersom den kommer att stå på nästan hela tiden så har jag satt in en 120mm fläkt i fronten, men jag vet inte ifall jag kanske behöver någon fläkt ut också? Vad tycker ni?

Här är en bild på insidan av chassit:

Ursäkta oskärpan på bilderna. Någon hade varit och ändrat på inställningarna i kameran.

Visa signatur

//Asus S-Presso S1-P111//Intel Celeron @ 3,0 Ghtz//1024Mb RAM//ASUS V9400-X//Western digital 250Gb//
//HP NC6220 PG832EA//Pentium 4 @ 2,0Ghtz//512Mb RAM//80Gb hdd//

Permalänk

Najs, fast blixten gör det lite svårt att se ordentligt

Hade ett chassi som var uppbyggt sådär ("stående" PSU framför processor), det var inte roligt alls kan jag säga. Och inte finns det någon färdig plats för fläkt bak heller

Visa signatur

"Any dumkopf can be incorrect,
but not to be a dumkopf is more correct."
- Lord Brett Sinclair (Sir Roger Moore)

Permalänk
Medlem

Jag har en till 120mm fläkt. Var tycker ni den skall sitta? Det går att ha den i taket, men då skymms den lite av nätaggragatet.

Visa signatur

//Asus S-Presso S1-P111//Intel Celeron @ 3,0 Ghtz//1024Mb RAM//ASUS V9400-X//Western digital 250Gb//
//HP NC6220 PG832EA//Pentium 4 @ 2,0Ghtz//512Mb RAM//80Gb hdd//

Permalänk
Medlem

tänkte bara kolla lite varför dburken har årest hålfot?

Visa signatur

Nikon D70s | 18-70/3.5-4.5G | 70-300/4-5.6G
Stolt medlem i filmteamet Kickass
www.kickassproduktioner.se|http://www.barbapappa.net/billman/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalf
Jag har en till 120mm fläkt. Var tycker ni den skall sitta? Det går att ha den i taket, men då skymms den lite av nätaggragatet.

Höj upp lådan, med knoppar eller rullfötter. Så kan du lägga din 120mm i bottnen som utblås...

EDIT: kände mig lite kreativ

Permalänk

varför skall man sätta den i botten som utblåst?, visst kanske det funkar men värmen stiger så bättre med toppen så tycker jag !.. spelar ingen roll om nätagget skymmer lite .. lr vadå tänkte du sätta den ovanpå ? xD

edit: kände mig mer kreativ (tävlar xD)
[

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bondepojk
varför skall man sätta den i botten som utblåst?, visst kanske det funkar men värmen stiger så bättre med toppen så tycker jag !.. spelar ingen roll om nätagget skymmer lite .. lr vadå tänkte du sätta den ovanpå ? xD

edit: kände mig mer kreativ (tävlar xD)
[http://img410.imageshack.us/img410/8809/untitled7ye.jpg

Inte vet jag, kom bara med en idé...

Permalänk

nej det var inte meningen att du inte skull komma med idéen utan att jag själv tyckte det var bäst med den på toppen .. sen så ge så många idéer som ni kan blir lättare för han som skapar tråden sen så får han bedömma vilken idée som är bäst.

Permalänk
Medlem

Ok

EDIT: Kände mig ännu mera kreativ.

Bara att köpa ett dammfilter till den undre fläkten så att den inte blåser in fullt av damm hela tiden;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xterminator
Ok

EDIT: Kände mig ännu mera kreativ.
http://img77.imageshack.us/img77/825/utbls6mf1st.th.png

Bara att köpa ett dammfilter till den undre fläkten så att den inte blåser in fullt av damm hela tiden;)

Errrrm bästa jag sätt ... det ska ju inte vara nån j*vla damsugare han ska bygga? eller ?

*Edit* Tankar SketchUp

*Edit2* Mhm, Paint Skillz! .... det svarta "sprayen" visar luftflödet ^^

Visa signatur

[Stationär] 2800+ Sempron,1024 ddr400, Fx5200 och en 160Gb Deskstar 7.2k Mkt Tyst :) |
[Bärbar] Acer 1680 . 1.5Ghz Centrino,768Mb,64mb 9700 och 60Gb Hdd . | jippie köppt 512 till i ram till lappen ;D
[Mobil] Nokia N80 V 3.0617.0.6 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 4K
Errrrm bästa jag sätt ... det ska ju inte vara nån j*vla damsugare han ska bygga? eller ?

*Edit* Tankar SketchUp

*Edit2* Mhm, Paint Skillz! .... det svarta "sprayen" visar luftflödet ^^
http://img119.imageshack.us/img119/3696/najz2af.png

Nee, det har du rätt i

EDIT: Jag har känt mid så kreativ på sistone

EDIT2: Frontfläkten ska blåsa IN inte ut.