Permalänk

dela fil mitt i tur?

hej.

jag undrar om de finns ett väldigt lätt och litet program som kan dela en fil i 2-10 bitar?
så att man får en massa ofulständiga filer

programet ska kunna "klistra" ihop filen om det så är en word fil eller film fil så som zip eller winrar fil och filen ska inte bli större och inte märkas att man klippt i den och sedan satt i hop den igen.. anledningen är att när man har en rutten bärbardator så en fil tar en mb över än vad en disket tar så hade det varit bra.. för jag orkar inte offra skivor lite då och då.. och dator har inte ens nätverksuttag

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

USB-minne eller cd-rw annars?

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag missförstått dig, men det går i alla fall att göra med winRAR. Om du markerar filen och tar add to archive, så finns det någonstans i inställningarna "split volume", där kan du välja om du vill passa in det på cd-skiva, zip disk eller floppy.

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk

jo det gick ju tack så mycket enk.. är ju rätt enkelt

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Total Commander har en "delningsfunktion" för vilka filer som helst utan att packa den, och kan sen sätta ihop den igen.

http://www.ghisler.com/

Visa signatur

[XP2400+@2800+][3x512Mb PC3200 DDR][MSI KT3 ULTRA-ARU][ATi R9800SE@R9800PRO 450/780][NEC DVD+-R/RW][Samsung 913N TFT][NXD Research speakers][Telia 100/100Mbit]

Permalänk
Medlem

eller varför inte...

Eller varför inte göra filen till ett rar archive och splitta på så stor storlek du vill att varje fil ska vara ?

Antar du ville flytta filen eller nåt ?

/Jonas

Visa signatur

Asrock P67 Extreme 4 | Intel i7 2600K@4ghz | 8GB Crucial Ballistix DDR3 1600mhz | Gigabyte GTX660Ti 2gb | SB X-Fi | HDD Total 2TB | Coolermaster Realpower 520w | Coolermaster Stacker | All Components are watercooled ||

Permalänk
Hedersmedlem

Re: eller varför inte...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonas740
Eller varför inte göra filen till ett rar archive och splitta på så stor storlek du vill att varje fil ska vara ?

Antar du ville flytta filen eller nåt ?

/Jonas

Eller så kan han använda WinRAR, det funkar det oxå.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Re: Re: eller varför inte...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Eller så kan han använda WinRAR, det funkar det oxå.

Jo förutsättningen va att han skulle ha winrar installerat för att göra ett rar archive...

/Jonas

Visa signatur

Asrock P67 Extreme 4 | Intel i7 2600K@4ghz | 8GB Crucial Ballistix DDR3 1600mhz | Gigabyte GTX660Ti 2gb | SB X-Fi | HDD Total 2TB | Coolermaster Realpower 520w | Coolermaster Stacker | All Components are watercooled ||