MSN Messenger-klient med stöd för "Personligt meddelande"?

Permalänk
Medlem

MSN Messenger-klient med stöd för "Personligt meddelande"?

Som rubriken lyder, är på jakt efter en sådan. Gaim fyller ju de flesta funktioner, men ibland skriver ju folk en del i de där små texterna som visas bredvid nicknamet som kan vara kul att se. Någon som har en klient med denna funktion att rekomendera?

Visa signatur

Но если есть в кармане пачка сигарет,
Значит все не так уж плохо на сегодняшний день.

Permalänk
Medlem

För Linux?
Hum, jag vet inte om Messenger funkar i wine, kan ju försöka.

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Medlem

Borde kanske lagt till att det var Linux det gällde, ja. MSN i Wine lät ganska otroligt men jag måste allt ta och googla lite på det Tack för tipset!

Visa signatur

Но если есть в кармане пачка сигарет,
Значит все не так уж плохо на сегодняшний день.

Permalänk
Medlem

aMSN och Mercury har nog stöd för det kan jag gissa.

Permalänk

den senaste versionen av amsn har stöd för detta, men om du använder ett gmail konto så kan du inte sätte en personligt status/meddelande utom dem fördefinerede som exempelvis "strax tillbaka", "är och äter" osv.osv

Visa signatur

Firewall 1 och 2: obsd Filserver: fbsd Mediaserver till Atv: debian Testserver: debian Produktionsserver: debian Desktop: os x, svorak

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av metalworker
den senaste versionen av amsn har stöd för detta, men om du använder ett gmail konto så kan du inte sätte en personligt status/meddelande utom dem fördefinerede som exempelvis "strax tillbaka", "är och äter" osv.osv

Vilket inte är helt sant. Om du använder den senaste CVS-versionen finns fullt stöd för PSM. Den är ganska (mycket?) stabil nu eftersom det drar ihop sig för en ny release.
http://amsn.sf.net/amsn_cvs.tar.gz
Se till att du har tcl och tk installerat (version 8.4 rekommenderas) och sedan är det bara att installera med configure && make o.s.v.

Visa signatur

Stationär: Intel-baserad, Arch + KDE
Bärbar: Dell XPS 13, Arch + KDE

Permalänk
Medlem

mercury!
http://www.mercury.to/

andvänder det i windows, men det är ungefär samma i linux skulle jag tro

mycket funktioner finns det också!

Permalänk
Medlem

Tror kopete har stöd för det med

Permalänk
Medlem

kopete har stöd för det
(och det mesta för den delen)

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joka_90
mercury!
http://www.mercury.to/

andvänder det i windows, men det är ungefär samma i linux skulle jag tro

mycket funktioner finns det också!

verkar lite buggigt?

"Error with received data." ..den har jag sett några gånger nu.

men det ser det rätt trevligt ut annars.

mycket funktioner med verkar det, fattar inte vad nått är till.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

kopete har utmärkt stöd för det.
senaste gaim-betorna har också det.

Visa signatur

There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors.

@oscar:prutt.party / monotux@freenode

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Talavis
Vilket inte är helt sant. Om du använder den senaste CVS-versionen finns fullt stöd för PSM. Den är ganska (mycket?) stabil nu eftersom det drar ihop sig för en ny release.
http://amsn.sf.net/amsn_cvs.tar.gz
Se till att du har tcl och tk installerat (version 8.4 rekommenderas) och sedan är det bara att installera med configure && make o.s.v.

så det går att sätta personligt meddelande även om jag använder mig av ett gmail konto i cvsen?

=D

Visa signatur

Firewall 1 och 2: obsd Filserver: fbsd Mediaserver till Atv: debian Testserver: debian Produktionsserver: debian Desktop: os x, svorak

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av metalworker
så det går att sätta personligt meddelande även om jag använder mig av ett gmail konto i cvsen?

=D

Med tanke på att jag använder cvsen, har gmailkonto och personligt meddelande med vilken låt jag lyssnar på + en liten kommentar så får man väl anta att det är möjligt

Visa signatur

Stationär: Intel-baserad, Arch + KDE
Bärbar: Dell XPS 13, Arch + KDE

Permalänk
Medlem

Hmm, hoppas Adium får stöd för det snart... Gillar inte riktigt Mecury. Tänker nu på Mac-folket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zightx
Hmm, hoppas Adium får stöd för det snart... Gillar inte riktigt Mecury. Tänker nu på Mac-folket.

aMSN?

Visa signatur

Stationär: Intel-baserad, Arch + KDE
Bärbar: Dell XPS 13, Arch + KDE

Permalänk
Medlem

börjar tycka Mercury är riktigt bra nu. buggarna/segheten är mest JAVAs fel antar jag.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
buggarna [...] är mest JAVAs fel antar jag.

Öhm, yah, right...

W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WorldSpawn
Öhm, yah, right...

W

jasså, du har invändningar?

tycker mig ha sett liknande segheter i andra på det baserade apps.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
jasså, du har invändningar?

tycker mig ha sett liknande segheter i andra på det baserade apps.

seghet != buggar

Att påstå att Java är buggigt är hyfsat kaxigt, om du inte vet något som ingen annan vet..

W

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Talavis
Vilket inte är helt sant. Om du använder den senaste CVS-versionen finns fullt stöd för PSM. Den är ganska (mycket?) stabil nu eftersom det drar ihop sig för en ny release.
http://amsn.sf.net/amsn_cvs.tar.gz
Se till att du har tcl och tk installerat (version 8.4 rekommenderas) och sedan är det bara att installera med configure && make o.s.v.

Jag skulle vilja passa på att säga att amsn blir lite mindre fult (inte speciellt snyggt) med antialiasing. Det finns en steg för steg guide för att installera tcl/tk 8.5 på
http://amsn.sourceforge.net/wiki/tiki-index.php?page=Installa....

-tcl and tk 8.5a2 är buggig och fungerar dåligt.
-tcl and tk nightly cvs fungerar kanon.

Någon här som kan både ta emot och sända webcam i kopete? kan köra antingen eller i det.. inte båda samtidigt.. lite tråkigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Talavis
aMSN?

aMSN? Nä fyfan. Är Adium som gäller. Bara dom fixar webcam och stöd för personligt meddelande så pwnar den allt i sin väg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zightx
aMSN? Nä fyfan. Är Adium som gäller. Bara dom fixar webcam och stöd för personligt meddelande så pwnar den allt i sin väg.

..det gör den redan, äger alltså:)

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WorldSpawn
seghet != buggar

Att påstå att Java är buggigt är hyfsat kaxigt, om du inte vet något som ingen annan vet..

W

hehe, ok då. segheten som Javabasen för med sig gör att det känns lite buggigt, liksom Asaerus ibland. (därmed inte sagt att programmet krånglat på nått oförutsägbart sätt, snarare tvärtom är det ytterst konsekvent i att det är samma fel hela tiden)

förlåt till Javaanhängare, det var inte menat som en förolämpning.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
förlåt till Javaanhängare, det var inte menat som en förolämpning.

Jag är ingen Javaanhängare, så det är lugnt med mig. Men rätt ska vara rätt

Segheten många upplever med Java-apps tycker jag har minskat betydligt med åren. Huruvida detta beror på att burkarna har mer prestanda nu, eller om JVM:erna har blivit resurssnålare vet jag inte. I Mac OS X tar det lite längre tid första gången jag drar igång en Java-app, men därefter är det hyfsat snärtigt. JVM:en kanske är resistent eller nått?

W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WorldSpawn
Jag är ingen Javaanhängare, så det är lugnt med mig. Men rätt ska vara rätt

I Mac OS X tar det lite längre tid första gången jag drar igång en Java-app, men därefter är det hyfsat snärtigt. JVM:en kanske är resistent eller nått?

W

givetvis.

det beror la på om miljön körs redan helt enkelt..? i Mercury valde jag den integrerade som startar lite småsegt. är det redan igång så går allt som kör på det igång fortare kan ja tänka.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Fasen vad enerverande detta är... Har testat både kopete och amsn nu utan att få det att fungera, pysslar med amsn just nu... ser inga personliga meddelanden och har inte någonting om det under prefferences, är det något särskillt lib/plugin/whatever som ska till eller är jag bara blind för någon uppenbar inställning?

Visa signatur

Но если есть в кармане пачка сигарет,
Значит все не так уж плохо на сегодняшний день.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zlayer
Fasen vad enerverande detta är... Har testat både kopete och amsn nu utan att få det att fungera, pysslar med amsn just nu... ser inga personliga meddelanden och har inte någonting om det under prefferences, är det något särskillt lib/plugin/whatever som ska till eller är jag bara blind för någon uppenbar inställning?

Kanske är du blind och då kan jag meddela att det finns om du klickar på ditt namn under "Min status:"-> lägg till personlig status

Eller så har du inte senaste CVS-versionen.. kommer inte ihåg om 0.95 har stöd för det.

Permalänk
Medlem

Har inget som heter så där... måhända det bara ligger i CVS:en då, kör 0.95... ska testa att dunka in senaste.

Visa signatur

Но если есть в кармане пачка сигарет,
Значит все не так уж плохо на сегодняшний день.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zlayer
Har inget som heter så där... måhända det bara ligger i CVS:en då, kör 0.95... ska testa att dunka in senaste.

Som jag skrev: det ligger i cvs:en. 0.95 använder MSNP9, PSM finns först i MSNP11, som cvsen använder.

Visa signatur

Stationär: Intel-baserad, Arch + KDE
Bärbar: Dell XPS 13, Arch + KDE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Talavis
Med tanke på att jag använder cvsen, har gmailkonto och personligt meddelande med vilken låt jag lyssnar på + en liten kommentar så får man väl anta att det är möjligt

Hur gör du för att visa vad du lyssnar på?