Permalänk
Medlem

PSU Funderingar

Funderar på ett nytt nätagg, ögonen har fallit på Hiper och dess Type-R 580W.

Funderingarna är väl mest gällande avsaknaden av -5V, hittade en test som varnade för detta i kombination av vissa MSI moderkort. Har ett MSI K8N SLI Platinum, därav funderingen. Det står i manualen att man måste ha denna.

Antar att jag med detta kan glömma detta nätagg, någon som vet bättre eller har ett annat agg som ger samma effekt som förslag?
Lär behöva bättre än det jag nu har när det skall in ett till grafikkort i burken.

Permalänk
Inaktiv

finns ganska gott om trådar om det här, själv är jag ingen expert men gå inte bara efter W. Visst nättagget arbetar mindre ju mindre % av dess användning av kapacitet den använder men helst ska man gå på kvalitet. Som sagt sök.

Permalänk
Medlem

Mquis Hiper är ett kvalitetsagg.

Vet inte om detta kommer att bli ett problem, testa söka lite på det.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Inaktiv

jag sa också att jag inte var någon expert ville bara påpeka det p.g.a att det finns många som går på det felet till exempel köper ett Qtec600W ^^ så förlåt jag rättar mig efter er.

Permalänk
Medlem

Tackar för dessa svar, vet att man inte skall gå efter enbart W. Problemet är just att detta kvallitetsagg saknar -5V och moderkortet kräver då detta. Så det jag har funderingar på, som jag inte funnit när jag sökt, är vad som händer om man kopplar in ett agg som ovanstående på ett moderkort som behöver -5V.
Nästa fundering är om det finns någon som har en rekomendation på ett agg som är lika bra men som har just -5V.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Hedersmedlem

Alla Tagan har -5v sist jag kollade. Mycket bra aggregat.

Homer_S1, du länkar till agg UTAN -5v trots att det var kravet.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Tackar för detta MultiMan, ska ta mig en närmare titt på Tagan.