Permalänk
Medlem

Ruskigt fint... Fortsätt så bara.

Visa signatur

MSI K8T-Neo Platinum, Amd64 3400+, Kingston hyperX 512mb, Gigabyte 6800NU---> Zalman Vf700CU, Aspire 520W, Samsung spinpoint 160gb, Samsung DVD combo, Zalman 7700 cu, LIAN-LI pc7, Logitech Z-5500, CRT: LG 702B.

Permalänk
Medlem

Snyggt som fan.

Borrmaskinsmotorer har ordentligt med drag och är lågvarvade, kan det vara något?
Bara köpa ett par billiga på jula och slakta.

Visa signatur

"Get your facts first, and then you can distort them as much as you please." - Mark Twain
På internet kommunicerar vi huvudsakligen i textform, så skriver du som en idiot kommer du således att uppfattas som en idiot.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qwarkman
Snyggt som fan.

Borrmaskinsmotorer har ordentligt med drag och är lågvarvade, kan det vara något?
Bara köpa ett par billiga på jula och slakta.

Det var ju faktiskt en bra idé! Elfas priser på motorer är ganska höga...

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

glad att jag kan vara till hjälp

hur går det föresten? det var längesen man såg en update

Visa signatur

"Get your facts first, and then you can distort them as much as you please." - Mark Twain
På internet kommunicerar vi huvudsakligen i textform, så skriver du som en idiot kommer du således att uppfattas som en idiot.

Permalänk
Medlem

Ja, det går lite långsamt.
Dels p.g.a. osäkerhet om hur jag ska avancera och p.g.a. lathet. Kanske mest lathet.

Jag har en dubbelt så lång helg som börjar imorgon, så lite arbete kan jag nog utföra!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk

Det hoppas jag verkligen att du gör.
Ditt inte så lilla projekt är verkligen
intressant.

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt projekt.

På sissta bilderna så såg jag att dina slangar går igenom hdd racket. Skall du inte sätta sådanna där genomförningar där med för att de inte ska skava?

Visa signatur

//Asus S-Presso S1-P111//Intel Celeron @ 3,0 Ghtz//1024Mb RAM//ASUS V9400-X//Western digital 250Gb//
//HP NC6220 PG832EA//Pentium 4 @ 2,0Ghtz//512Mb RAM//80Gb hdd//

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalf
Riktigt snyggt projekt.

På sissta bilderna så såg jag att dina slangar går igenom hdd racket. Skall du inte sätta sådanna där genomförningar där med för att de inte ska skava?

Nej, det behövs inte. Jag har slipat kanterna på racket till en mycket fin yta.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk

Tja, skulle bara säga att jag gillar dina byggen starkt Rauter!
Älskade Muve och denna blir också riktigt cool.

Hoppas det kommer update snart...
Lycka till!

Permalänk
Avstängd

vilket program använder du när du gör skiss på ditt projekt?

Visa signatur

Kommande dator | WD harddisk 250 GB 7200 RPM | 2x 1 GB Apacer PC-400 DDR | Asrock 939NF4g | Asus VGA-card radeon RX1600PRO 256 mb | AMD athlon 64 3800 + 2,4 GHz BOXED |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wLN
vilket program använder du när du gör skiss på ditt projekt?

Sketchup.

Permalänk

Nyfiken

Hej Ballistic!

jag följer denna tråd men mycket stor nyfikenhet!

Jag tycker att linjerna på dagens chassin är aldeles för lika ... men så kommer din ide! Stora eloger.

Doch så är jag lite frustrerad över att det inte har hänt någonting i tråden på mycket länge nu! Jag har fullförståellse för att man får vara lat och inte ha inspiration men jag är ju nyfiken!

Snälla kom med en update!

MVH Lars

Visa signatur

Limmet

Permalänk
Medlem

Re: Nyfiken

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Limmet II
Hej Ballistic!

jag följer denna tråd men mycket stor nyfikenhet!

Jag tycker att linjerna på dagens chassin är aldeles för lika ... men så kommer din ide! Stora eloger.

Doch så är jag lite frustrerad över att det inte har hänt någonting i tråden på mycket länge nu! Jag har fullförståellse för att man får vara lat och inte ha inspiration men jag är ju nyfiken!

Snälla kom med en update!

MVH Lars

Tjena! Det är jag som håller i projektet.

Ballistic är en kompis som aldrig misslyckas att påpeka hur långsamt det går med bygget. Sanningen är att jag har fastnat lite i hur jag ska fästa dvd:n på ett bra sätt. Jag bestämde, innan jag ens började bygget, att allt (eller så mycket som möjligt) skulle byggas längst en standard så att man ska kunna byta ut komponenterna utan att modifiera chassit. Dvd:n är ett av de sista hindren jag har innan jag kan börja modifiera själva fatet, det är där det roliga börjar.
Problem plus lite lathet och så flyger mitt engagemang ut ur fönstret.

Jag blir nog tvungen släppa lite på "standarden" för att bli klar med bygget. Så som jag har datorn nu (alla komponenter liggandes på skrivbordet) fungerar inte så bra om man ska flytta datorn, t.ex. när man ska gå på ett lan eller liknande...

Tack för stödet! Här ska det dras i kragen!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk

det är juh en skithet ide...

(sidenote: ere obra om man får hårda bröstvårtor av att se på detta? ;P)

tycker att du borde hålla hela grejen så "clean" som möjligt, inte massa dioder, knappar och andra prylar överallt... att allt kommer att höjas upp e juh grymt...

rökmaskin skulle vara coolt, men blir inte konstgjord rök fuktig? det kanske inte skulle vara så bra för komponenterna IAF

tappa inte modet nu, jag vill se hur det slutar!!!

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Ambitiost! Men varfor i helsike kopte du en DELL-skaerm? Ser ju sa jaevla taskigt ut pa skrivbordet

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2.4GHz Core 2 Duo, X25-M 160 GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toffelmannen
Ambitiost! Men varfor i helsike kopte du en DELL-skaerm? Ser ju sa jaevla taskigt ut pa skrivbordet

Jag köpte skärmen för den är bland de bästa 24" man kan köpa. Efter att man har suttit framför en går man aldrig tillbaka!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rauter
Jag köpte skärmen för den är bland de bästa 24" man kan köpa. Efter att man har suttit framför en går man aldrig tillbaka!

Plus de sitter ju sony grejjer i... dell står de ju bara på framsidan...

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

Snyggt!

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Hur går det med det här projektet egentligen?

Me wanna see more!

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seban
Hur går det med det här projektet egentligen?

Me wanna see more!

rör inte trådar som sover

om du undrar något sånt här är det bättre att du skickar ett pm till trådskaparen och frågar det du vill
troligen har detta gått i graven vilket är synd.. hade gärna velat se lite jag med

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Oroa er inte, projektet är inte dött. Det har bara stannat för stunden.

Just nu så praktiserar jag på heltid, så min fritid har varit begränsad till andra saker. Om några veckor kommer min praktik vara över och då kommer jag förhoppningsvis fortsätta. Jag kan ju inte ha alla datordelar liggandes på skrivbordet hur länge som helst

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

Tjohoo!
Hade nästan gett upp hoppet om detta bygget, trevlig att se att det fortfarande lever, om än med svag puls.

Tummen upp, fortsätt bygga!

(Varför är alla så rädda för att väcka sovande trådar? Många av dom är väldigt informativa och intressanta, hällre gamla trådar än folk som skapar nya om besvarade grejer hela tiden)

Visa signatur

"Get your facts first, and then you can distort them as much as you please." - Mark Twain
På internet kommunicerar vi huvudsakligen i textform, så skriver du som en idiot kommer du således att uppfattas som en idiot.