Permalänk
Medlem

Internet kopplar ner!

Har ett konstigt problem. Nämnligen att Internet kopplar ner helt random. Om man seda tar reparera anslutningen så funkar det direkt igen. Detta är mycket störande så jag undrar om det är någon som har en lösning på problemet?

Kör med D-link 604 och bredbandet är Telia.

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk

Hur ofta kopplas internet ner? 1 gång per timma? eller 1 gång per halvtimma ?

Visa signatur

Shuttle SN95G5V2 | AMD Athlon 64 3200+ Winchester | Canyon 1024MB| WD 200GB + WD 100GB + Iomega Extern 500gb | Palit 6800GS 256mb| NEC Multisync 1850X 18.1" TFT | fUnc sUrface + Logitech MX500|

Permalänk
Medlem

ja du, D-link är ju inte kännde för att vra bra på det här forumt :P,
och spec INTE 604an,

det jag tror är felet är nog att din router blir för varm, men måste ju inte vara så

Permalänk
Medlem

Jadu, det är bara att bita ihop, har haft samma problem sedan augusti förra året, det kopplar ju upp sig ganska snabbt igen men det är ändå störande...

Och ja, jag har en D-Link 604.

Permalänk
Medlem

Okej, jag kan ju börja med att säga att det inte är värmeproblem då problemet kan uppstå nästan dirket efter start.

Sedan varierar det hur lång tid det tar mellan gångerna den kopplar ner. Ibland går det 5 minuter imellan, ibland 20, ibland en timme osv.

Just nu kör jag direkt från modemet och det funkar perfekt så därför måste det vara routern.

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk
Medlem

dlinken du har är en otroligt dålig router. Jag har haft den och den har inte fuungerat som den ska, har haft liknande problem som dig! Så jag tycker att du ska satsa på en ny router, ingen budgetvariant.