Permalänk
Medlem

Projekt Arbete

Tjo!

Hade tänkt att börja tänka lite på mitt projekt arbete som vi ska göra i 3:an. Men har absolut ingen aning om vad jag ska göra... Jag går programering på John Bauer åk 2. Funderade lite på om man skulle ta och programera någon tuff sak men som sagt hjärnverksamheten är typ 0...
Någon som har några förslag på vad man kan göra.
Kan tillägga att jag inte är ett snille på att programera, utan hade tänkt att använda mig av detta arbete så att jag kan lära mig lite mer om programering.
Alla förslag välkommnas

/Fredrik

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Ett spel kanske?

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MagnusL
Ett spel kanske?

Bara jag som tycker spel börjar bli lite uttjatat?

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk

Du kan få göra ett program till mig Det krävs en hel del kunskaper och tar mkt tid. Jag har ingen av dem. Vet du vad EON är så kanske du kan göra det. (ett rollspel)

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaptenperre
Du kan få göra ett program till mig Det krävs en hel del kunskaper och tar mkt tid. Jag har ingen av dem. Vet du vad EON är så kanske du kan göra det. (ett rollspel)

Spel vet inte riktigt... har nog inte kunskaperna till det heller ^^

Nja... är inte EON sydkrafts nya namn? ^^ Jag har vell inte kunskaperna men tiden har jag

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Tycker absolut du skall göra en applikation eller insticksprogram som är bundet till någon kul hårdvara. Gjorde själv ett insticksprogram till XSI där man kan styra parametrar m h a ett mixerbord.

http://www.mesmeratu.com/site/index.html

annars kan jag föreslå andra mer interaktiva inspirationskällor här

http://mrl.nyu.edu/~jhan/

funderar själv för tillfället, när tid ges, på att bygga dioder som kan läsa x-y-z och göra lite kul program (ung. som LED Touch Display på jhan)

Visa signatur

JP

Permalänk
Medlem

okok ska kolla mer på det tackar för förslaget

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Jag och några kompisar höll på med ett UF-Företag, det var riktigt kul!

Visa signatur

ERx -> Alltid Trött IWill KK400-RS | Athlon Xp 2000+ | 256mb ddr | 48x cdrw | Samsung dvd | Nec ND-1300A DVD+-RW | GF4Mx440 128mb | Wd 80GB + Ibm/Hitachi 120Gb | Tvkort
"Fascism är den enda ideologin som fungerar" - Koffe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ERx
Jag och några kompisar höll på med ett UF-Företag, det var riktigt kul!

UF?
Ett företag hade varit ganska ball det med

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

http://www.ungforetagsamhet.se/
Där kan du läsa mer om det. Det är i princip så att man startar ett företag och sen får man hålla på med utveckling och drift av företaget. Det är rätt mycket ekonomi som kan vara ganska krånglig så det är bra om någon i företaget läser någon ekonomikurs. Det är väldigt mycket pappersarbete så man måste vara väldigt intresserad av det man håller på med annars orkar man inte göra det bra. Vi var fyra stycken i vårat företag och jobbade massor med det.

Vet inte om jag får skriva vad vi gjorde, det skulle kanske kunna klassas som marknadsföring, det vore bra om någon moderator kunnde utala sig i den frågan. Jaja, vill du ha mer information och URL så kan du pma mig.

Visa signatur

ERx -> Alltid Trött IWill KK400-RS | Athlon Xp 2000+ | 256mb ddr | 48x cdrw | Samsung dvd | Nec ND-1300A DVD+-RW | GF4Mx440 128mb | Wd 80GB + Ibm/Hitachi 120Gb | Tvkort
"Fascism är den enda ideologin som fungerar" - Koffe

Permalänk
Medlem

okok ska tänka på det

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Något nätverksbaserat kan vara roligt. Vi ska också göra ett litet projekt på 3 personer i höst och försöker komma på roliga idéer.
Idéer vi har är:
* Typ Bvo (små gubbar som skjuter varandra) som är nätverksbaserat. Troligen ganska svårt.
* Enkel chatklient + server men gui etc.
* Hade fler när jag började skriva men de försvann

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jangs
Något nätverksbaserat kan vara roligt. Vi ska också göra ett litet projekt på 3 personer i höst och försöker komma på roliga idéer.
Idéer vi har är:
* Typ Bvo (små gubbar som skjuter varandra) som är nätverksbaserat. Troligen ganska svårt.
* Enkel chatklient + server men gui etc.
* Hade fler när jag började skriva men de försvann

En chat har vi också gjort i programmeringen i JAVA B. Det var ganska ball. Men hyffsat svårt.
Ett nätverksspel hade också varit ganska ball.
Men tror jag har komit på vad jag ska göra

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Hedersmedlem

En chatklient på minst 100 arbetstimmar? Så svårt ska det väl inte vara. Beror väl på vad man gör. Endera en server-del också eller en IRC-klient så man slipper göra serverdelen.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
En chatklient på minst 100 arbetstimmar? Så svårt ska det väl inte vara. Beror väl på vad man gör. Endera en server-del också eller en IRC-klient så man slipper göra serverdelen.

Nej nej nu missförstod du nog lite Vi HAR gjort en chatklient + server på lektionstid.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk

Själv kodade jag ett forum i asp.net som jag fick MVG och blev årets projektarbete på John Bauer.
Det var hyffsat kul att göra. Det enda jag saknade var att jag var själv, det hade varit riktigt roligt att vara ett gäng riktigt kunniga personer och dra igång något roligt projekt.

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freDIE
Nej nej nu missförstod du nog lite Vi HAR gjort en chatklient + server på lektionstid.

Det var mer ett svar på jangs inlägg om idéerna han och 2 andra har för höstens arbete.

Edit:
För min egen del så gjorde jag och en kompis ett litet spel i 2D och tiles m.h.a. SDL.
Det började med mina idéer om ett RTS med AI osv... slutade med ett spel där man är en gubbe och kan gå nära monster och då slå dem (inte animerat). Hehe sista minutenprogrammering för att få in flera monster i den stora banan, men jag lyckades inte så det enda som fanns var ett i starten
Men vi var ärliga och jobbade mer än 100 timmar och förde loggbok på det (sådant iaf man skulle göra på våran gymnasieskola) så MVG:et var enkelt säkrat.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

okok det låter nice.. har funderat ut vad jag kanske kan göra. Funderade på att göra en hemsida om Tv-serier Typ ett forum m.m

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."