Permalänk

Skärmen reagerar inte på ny dator :(

Hej, jag har köpt en hel del datordelar för att sätta ihop en ny dator, nu är det så att jag har satt ihop hela datorn, men när jag startar den så reagerar inte skärmen :(, de konstiga var att jag startade den för en dag sedan för att se om den startade, vilket den gjorde, men nu idag när jag skulle börja installera datorn så reagerade inte skärmen, och skärmen är det inget fel på, för den har jag testat på en annan dator, nu vore det ju väldigt konstigt om det var graffikkortet som var sönder för datorn funkade ju igår och jag har rört den sedan dess, har ni några tips på lösningar som kan fungera ?

Tacksam för svar /Marcus

Permalänk
Avstängd

Lösning har ajg inte direkt.. Men min dator måste man starta å fortsätta hålla in knappen i 5sek eller vad det är å sedan snabbt starta den igen, Då hoppar skärmen igång, fråga mig inte varför. Kan ju inte vara bra för datorn, men den startar iaf? Hoppas iaf du får igång den, å hittar du en lösning, så skicka gärna ett pm!:D

Visa signatur

SSG - Swedish Strategic Group - En svensk ArmA 2 klan

Antec P182 | Seasonic M12 | DELL U2410 | Asus P6T v2 Deluxe | i7 920 D0+ IFX-14 @4Ghz/1.24v | Corsair XMS3 @1603 Mhz 7-7-7-18 | Sapphire HD 5870 | G15/G25 | Sennheiser PC350 |

Permalänk

Jadu, jag har faktiskt ingen aning

Permalänk
Medlem

Komplett:s egen FAQ har faktiskt några bra beskrivningar och lösningar.

Värt att prova i alla fall.

Visa signatur

6 X Apple MacBook Pro 16" M3 Max chip M3 Max / 16.2" / 3456 x 2234 / 1 TB / 16-kärnor / 48 GB / Apple M3 Max 40-core / Silver / Space black

Permalänk

Tack så mycket för svar Cyrus, visste inte alls att Komplett hade en egen FAQ, även fast jag har beställt delarna därifrån, jag ska testa resetta bios imorgon, jag återkommer med svar om de fungerar då

Update : Det funkade med att resetta bios