Permalänk
Medlem

Hej! Jag har efter några månaders uppehåll bestämt mig för att ge BF2 ett nytt försök. Kruxet är att jag under denna tid äntligen lyckats trimma in min nya monitor perfekt i windows.
Väl inne i BF2 så är bilden aningen för mörk :-C
Finns det något sätt att öka gamman bara inne i spelet?
Jag kan iaf inte välja något sådant i menyn som man brukar kunna i de flesta andra spel..

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D – Corsair 860i – Corsair H100i - Intel 4770K– MSI -GD65 – MSI 1080 Gaming X - Corsair 16 GB
Samsung 840 PRO 256 GB – Samsung 840 EVO 500 GB – Steelseries APEX M750TKL – Steelseries Rival 600

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pg_ice
klart att det gör skillnad jämfört med 1600*1200
är du blind eller?
jag kör 19" CRT som klarar 2048*1536
börjar nästan misstänka att det är din skärm som inte klarar högre än 1600*1200

fler bud
kom igen!
att man skulle käna från 10-30fps extra med ett till 7800 är ju inget att gå på.

Visst blir det en viss skillnad. Men den är knappast värd den FPS-förlusten man får. Huvudsaken är ju att man inte ser några fula kanter längs väggar och dylikt, och det botar full AA lätt i 1280*.
För övrigt så har min skärm knappast några problem med upplösningen 1600*.

Kolla och sök i grafik-forumet så ska du se att där finns hur många testar som helst. Det låter som att du verkligen överskattar SLI. Prestanda-ökningen varierar väldigt mycket från spel till spel men är också hyffsat beroende av en snabb CPU för att verkligen visa vad det går för. Se tex detta testet:

http://www.anandtech.com/showdoc.aspx?i=2496&p=3

Dom får iof en hyffsad ökning, men då använde dom sig även av en FX55 processor, så räkna inte med samma höga resultat på ditt system. Dessutom så är lär dom knappast ha räknat med eventuella fps-drops i spelet vid tex mycket rök och aktivitet.

Men visst, får du ett till 7800 för ett riktigt bra pris så är det ju självklart värt köpet om du inte även behöver ett nytt moderkort.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Skoj att nya boosterpacket stödde coop vilket Euro Force inte gjorde, trist dock att det inte finns flyg eller helikoptrar på någon av banornas 16 spelar varianter vilka man måste använda om man lirar ju coop.

Trevliga banor dock.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluemood
Hej! Jag har efter några månaders uppehåll bestämt mig för att ge BF2 ett nytt försök. Kruxet är att jag under denna tid äntligen lyckats trimma in min nya monitor perfekt i windows.
Väl inne i BF2 så är bilden aningen för mörk :-C
Finns det något sätt att öka gamman bara inne i spelet?
Jag kan iaf inte välja något sådant i menyn som man brukar kunna i de flesta andra spel..

Gå till "egenskaper" för ditt grafikkort och välj "colour correction". Där kan du bl.a höja gamman.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Consollus
Gå till "egenskaper" för ditt grafikkort och välj "colour correction". Där kan du bl.a höja gamman.

Du menar ute i windows nu va?

Jag vill alltså inte ändra inställningen i windows.
Som jag har löst det nu, så har jag skapat en separat profil i Nvidia-inställningarna som jag får switcha över till varje gång jag startar BF2.

Går det att lösa på ett ännu smidigare sätt, så vore det önskvärt.

Som sagt nästan alla andra spel har ju en ingame gamma-inställning...

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D – Corsair 860i – Corsair H100i - Intel 4770K– MSI -GD65 – MSI 1080 Gaming X - Corsair 16 GB
Samsung 840 PRO 256 GB – Samsung 840 EVO 500 GB – Steelseries APEX M750TKL – Steelseries Rival 600

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluemood
Du menar ute i windows nu va?

Jag vill alltså inte ändra inställningen i windows.
Som jag har löst det nu, så har jag skapat en separat profil i Nvidia-inställningarna som jag får switcha över till varje gång jag startar BF2.

Går det att lösa på ett ännu smidigare sätt, så vore det önskvärt.

Som sagt nästan alla andra spel har ju en ingame gamma-inställning...

Om man skapar en profil i settings/gamma för ett spel så ska den väl startas automatiskt när spelet drar igång?

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Hmm det kanske man kan? Jag har skapat en färgprofil, vad jag ser går den inte att knyta till ett program eller spel. Jag ändrar snabbast genom att trycka på nvidia-ikonen i aktivitetsfältet - färgkorrigering - sen får jag upp rutan där de olika färginställningarna inkl färgprofilerna finns.

Är det ett annat ställe du tänker på? Jag kör med fw 84.21

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D – Corsair 860i – Corsair H100i - Intel 4770K– MSI -GD65 – MSI 1080 Gaming X - Corsair 16 GB
Samsung 840 PRO 256 GB – Samsung 840 EVO 500 GB – Steelseries APEX M750TKL – Steelseries Rival 600

Permalänk
Medlem

Har just impulsköpt AF... Nån som lyckats ladda ner det än?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk

Är helt ny med BF, och har kämpat i helgen för att jag vill låsa upp ett nytt vapen. Jag gick precis över 500-gränsen och blev Lance Corporal, sitter inne med 549pt. Men jag kan inte låsa upp något nytt vapen? Alla vapen har fortfarande ett grått hänglås inne i BFHQ

Visa signatur

UNIX/Programmering.

Permalänk
Hedersmedlem

Många som råkat ut för det och det enda du kan göra är att spela på.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Är det någon här som spelar Project Reality Mod? Är det många som spelar modden överhuvudtaget? Lätt att hitta server?

Laddar nämligen ner modden nu, få se nu hur realistiskt spelet egentligen är

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk

Funderingar:

-Fler som får CTD när en bana laddat klart med 1.3?
-Fler som tycker servrarna pajar oftare med 1.3?
-Fler som tänker lägga spelet på is tills 1.31?

Jag har tyckt BF2 varit kalas tills idag. Nu har jag fått nog. Ska nog byta hobby, och börja fotografera på alvar...

P.S. Jag har en kopia av BF2 till salu....

Visa signatur

Foto:: | KM D5D | KM 18-70 | KM 75-300 | Sony 50/1.4 | Sigma 105 | Sigma 10-20 |
Dator:: | Opteron64@2800MHz | ASUS A8V Deluxe | 2x1024 DDR400 C2 | X1950Pro |

Permalänk
Medlem

Jag har nog också lessnat på spelet. Det är för mycket bök och stök bara för att få allt att funka
Jag vill spela spelet , inte hålla på och trixa med allt hela tiden.

Så här ska inte ett modernt spel vara. Det finns så många andra spel som funkar direkt utan en massa strul hela tiden. Det blir tyvärr så att man kör dom istället.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Inhandlade detta underbara spel för ett par dagar sen.

Lirat massa MMORPG före, så lite slö i reflexerna är man, men kul som attan.

Någon som kan tipsa på några roliga, inte allt för "pro" servrar, ganska stora (32 minst, helst 64 pers!)

Visa signatur

AMD Athlon 64 3000+, 1024 MB DDRAM PC3200, Powercolor ATI Radeon 9800 PRO, WD Raptor 36,7 GB SATA, 200 GB Seagate S-ATA, Hitachi 120 GB ATA

Permalänk

gottland-servrarna och datorbutiken.com

Visa signatur

Foto:: | KM D5D | KM 18-70 | KM 75-300 | Sony 50/1.4 | Sigma 105 | Sigma 10-20 |
Dator:: | Opteron64@2800MHz | ASUS A8V Deluxe | 2x1024 DDR400 C2 | X1950Pro |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bandola83
gottland-servrarna och datorbutiken.com

Battlefield Gotland is the shit!! skit bra server

Visa signatur

Någon dator med tillhörande skärm

Permalänk
Medlem

Måste korrigera mig själv lite här, en bit ovan skrev jag att jag tyckte det var fint att Armored Fury stödde coop vilket inte Euro Force gjorde men det var bara jag som vart så puckad att jag hade lagt in Euro Force efter att jag körde 1.3 patchen och då vart så klart inte de banorna uppdaterade.

Så med andra ord det går att lira coop på alla expansions och booster pack banor bara man kör patchen sist. Tummen upp för det.

Anyway vad tycker ni om nya boostern då, Operation Harvest och Road Rage är ju grymt roliga

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lind78
Måste korrigera mig själv lite här, en bit ovan skrev jag att jag tyckte det var fint att Armored Fury stödde coop vilket inte Euro Force gjorde men det var bara jag som vart så puckad att jag hade lagt in Euro Force efter att jag körde 1.3 patchen och då vart så klart inte de banorna uppdaterade.

Så med andra ord det går att lira coop på alla expansions och booster pack banor bara man kör patchen sist. Tummen upp för det.

Anyway vad tycker ni om nya boostern då, Operation Harvest och Road Rage är ju grymt roliga

De verkar bra, men jag har inte utvärderat så mycket än, solen skiner som fan ute

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Relik 📜

Har varit hos DICE och provspelat Bf2142, och nu (äntligen) är vår artikel klar!
Håll tillgodo: http://www.bf2142.se/forums.php?m=posts&q=107

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

Ursäkta om jag ställer en fråga som kanske redan är besvarad, men jag hittar inte riktigt det jag söker efter i forumet.

Sitter med en Dlink DI-524UP, och tänkte ställa in client-portarna för BF2.

Räcker det med att ställa in 27900-29900 UDP under "Virtual Server",
eller skall man fixa något mer?

Visa signatur

Fractal Design Focus G Petrol Blue Midi-tower, Fractal Design Integra M 650W PSU, MSI Z370-A PRO, Intel Core i3 8100 3.6 GHz , Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 2666Mhz, Gigabyte GeForce GTX 1650 4GB OC, Samsung 850-Series EVO 250GB, Seagate BarraCuda 1TB 7200rpm 64MB, ASUS DVD±RW DRW-24D5M, Logitech MX518 Optical Mouse, Logitech G105 Keyboard, Logitech X-230 2.1 högtalarset, BenQ 24" LCD LR2455

Permalänk
Medlem

Jihadjeeping ftw, kommer det en bil med 3 C4 på backspeglarna så kan det vara vi.

Wezzlico & Judde FTW

Visa signatur

[MSI K8N Neo4 SLI Platinum, AMD64 4000+, A-Data DDR400 2*512mb, Geforce 7900GT]

Lökmannen himself

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jeremiah68
Ursäkta om jag ställer en fråga som kanske redan är besvarad, men jag hittar inte riktigt det jag söker efter i forumet.

Sitter med en Dlink DI-524UP, och tänkte ställa in client-portarna för BF2.

Räcker det med att ställa in 27900-29900 UDP under "Virtual Server",
eller skall man fixa något mer?

Kolla i manualen för alla klient/server och klient portar. Där står alla portar du behöver öppna.

Visa signatur

MacBook Pro (Unibody) 2.4 GHz, 2 GB RAM, 250 GB HDD
Nikon D50, Nikkor AF-S DX 18-55/3.5-5.6G ED, Nikkor AF 50/f1.8D, Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD Macro 1:2

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Har varit hos DICE och provspelat Bf2142, och nu (äntligen) är vår artikel klar!
Håll tillgodo: http://www.bf2142.se/forums.php?m=posts&q=107

Verkar högst intressant

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Hedersmedlem

Nja vet inte om man vågar köpa något spel gjort av dom mer tyvärr.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C4N0
Jihadjeeping ftw, kommer det en bil med 3 C4 på backspeglarna så kan det vara vi.

Wezzlico & Judde FTW

jihadjeeping är en konst i sig och det kan ingen förneka. jihadjeeping är för riktiga män som kan slåss

Visa signatur

"Jag har en tendens att dumpa laddtrycket vid brudarna"

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SCHiZOx86
Verkar högst intressant

Ja, det var skitkul

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Ja, det var skitkul

Jävla lotto att du ska få testa allt DICE gör innan oss

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Hmm, jag har inte öppnat några portar till BF2 och det funkar ändå.

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

Jag har inte upplevt några problem med 1.3 förutom att serverbrowsern är lite seg ibland och det där med "problem med anslutningen" i slutet på rundorna(dock inte varje gång).

Vehicledrop är ju jättebra, om någon som sprungit åt helvete långt utan vehicle kan få en på ett par sekunder.

Permalänk
Medlem

Signa till bigwar som är nu på måndag! www.bf2.se/bigwar