Battlefield 2 tråden, del 2

Permalänk
Geeks
SweClockers

Battlefield 2 tråden, del 2

Denna tråden fortsätter från BF2 tråden, använd gärna denna. Håll diskussionen på en bra nivå, chatta kan man göra i #sweclockers.com på Quakenet.

Vanliga frågor och svar återfinns i FAQ.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Nice nu blir det inte lika grötigt

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Lär det komma en gigantisk uppdatering av BF 2 eller fokuserar Dice på det dära framtidsspelet och skiter i allt annat?

Någon som vet?

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Varför blir en tråd svår att moderera när den blir lång?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PointMan
Lär det komma en gigantisk uppdatering av BF 2 eller fokuserar Dice på det dära framtidsspelet och skiter i allt annat?

Någon som vet?

En ny patch är ju på g inom den närmaste månaden, men att den skulle bli gigantisk har jag svårt att tro.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

http://arena.spelarenan.se/

Gå in och regga er här! Underbara servrar!

Visa signatur

Athlon64 Venice 3000+, Abit AX8 K8T890, 2x1024MB Corsair Value S, Baracuda 320Gb, Caviar 200Gb, Radeon X850XT 256Mb, Miditower 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
Varför blir en tråd svår att moderera när den blir lång?

Undrar det med faktiskt... varför blir det svårt?

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
En snabb fråga. Hur förstör man findernas kanoner, radar osv?

Du kan förstöra dom med bombflyget också men det är tydligen knepigt.
2 bomber var det någon som sa.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Oft:
Lite typiskt då jag hade planer på att lägga det 10.000:e inlägget

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem

Har försökt spela EuroForces på nån svensk server ett par dagar nu, men har fått ge upp. Det är ju aldrig folk inne! Finns det nån server som folk faktiskt spelar på? Även TV2:s EF-servrar är ständigt tomma.

Har inte direkt fått valuta för pengarna om man säger så...

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
Har försökt spela EuroForces på nån svensk server ett par dagar nu, men har fått ge upp. Det är ju aldrig folk inne! Finns det nån server som folk faktiskt spelar på? Även TV2:s EF-servrar är ständigt tomma.

Har inte direkt fått valuta för pengarna om man säger så...

Det kan man lugnt säga, det fanns en väldans massa servar när EF och SF släpptes men sen måste alla ha insett hur tråkigt det igentligen var och slutat..

Visa signatur

Athlon64 Venice 3000+, Abit AX8 K8T890, 2x1024MB Corsair Value S, Baracuda 320Gb, Caviar 200Gb, Radeon X850XT 256Mb, Miditower 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ludnis
http://arena.spelarenan.se/

Gå in och regga er här! Underbara servrar!

En liten följdfråga, fungerar spelarenans servrar som egna världar? Dvs. måste man låsa upp alla vapen en gång till, om man börjar lira där?

Puss

Visa signatur

i5-4890k

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PihraiJA
En liten följdfråga, fungerar spelarenans servrar som egna världar? Dvs. måste man låsa upp alla vapen en gång till, om man börjar lira där?

Puss

Lirat på BBB servrarna sen jag började och sen spelarenan började med BF2, mycket sjysst folk där och bra admins

Till din fråga, nej man måste inte låsa upp alla vapen en gång till.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

"Spelarenan" verkar kul. Lirade BF2 för första gången ikväll på nästan 2 månader, jävla Oblivion säger jag bara:p Något rostig var man iaf, men ska bli kul att försöka stiga i rankerna på spelarenan. Kände igen en del namn där:)

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Är lite förvirrad nu, har inte spelat BF 2 på länge.
Men heter BBB's servrar "spelarenan" nu eller? Vad är det som är nytt?

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av King-eleN
Är lite förvirrad nu, har inte spelat BF 2 på länge.
Men heter BBB's servrar "spelarenan" nu eller? Vad är det som är nytt?

Ja, du har länken några inlägg ovanför dig:p Tror inte det är alla bbb-servrar, men några stycken iaf. Där rankas du på BBBs egna lista. Man måste även vara medlem på sidan för att kunna spela där, samt ladda ner en viss klient som måste vara igång när du lirar.

Jag blev själv medlem igår där, men har inte orkat spela något än, så jag är inte hundra på hur det funkar exakt. Men det kan nog vara värt att testa då det lär vara ett bättre urval av spelare där pga registrering:)

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ludnis
http://arena.spelarenan.se/

Gå in och regga er här! Underbara servrar!

var väl en av de sämre servrarna jag spelat på, aldrig sett maken till fordonsstölder, TK, baserape m.m...

nej tack, aldrig igen.

Permalänk
Medlem

För att inte glömma Clan Stacking.

Man förstår ju varför de vill stacka, men när halva laget på en 32-spelarserver består av gubbar från samma clan undrar man lite om det inte är dags för dem att hooka upp en pcw eller någonting i den stilen istället.

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Medlem

gillar inte heller spelarenan servrarna.. då det är en massa TK base rape etc. men det är klart att vissa gillar det andra inte därför är det inte ofta jag lirar på de servrarna... kan rekomendera Sandviken battlefield, underbar klan och helt magnifik server.

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk
Medlem

Ingen som är med på lite Euroforce ikväll?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
Ingen som är med på lite Euroforce ikväll?

Nej men gärna SF Någon som känner till några svenska SF-servers som är bra och som ofta har många spelare inne?

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Clowiser
Nej men gärna SF Någon som känner till några svenska SF-servers som är bra och som ofta har många spelare inne?

Inga svenska, men freddyhouse är riktigt bra sf-server.

Visa signatur

A64 3200@2300mhz, Gainward 7800gt gs, Dfi Lanparty sli-dr expert, 1024 speedpremium.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 0sci
Inga svenska, men freddyhouse är riktigt bra sf-server.

Deras servers e chill. Inga idiotiska spelare som tror efter 10 sekunder att du är en fiende, bara smarta killar som fattar att de ska ta tillbaka flaggorna som tas upp av fiender.

Är det någon annan som detta har hänt?
Du kör bil plötsligt så är du innanför ett hus. Du kan skjuta ut men inte in.

--Angående 1.3
Varför ska man nu kunna skicka Tanks genom flygplan?! Hur rättvist är det egentligen. 5 pers kommer mot 10 pers. Teamleadern kallar på tank och då är ju 5 pers laget överlägset eftersom 10 pers glömde att man kunde.
Mer funktioner är svårare att plugga in i huvudet än små smarta.

Visa signatur

Burk 1: MSI Neo4 Platinum, AMD64 "Winchester" 3200+ , Corsair 2048mb, 7800GT.
Burk 2: AMD64 "Venice" 3200+ @ 2500mhz, AsRock SATA2, Corsair 2048mb, XFX 6800GT NV5 Silencer.

Permalänk
Medlem

Det verkar ju som om de försöker satsa på att göra spelet med squad-orienterat. Tyvärr har dem missat att det enda som kan göra att folk i pub stannar i och springer med squads är om de får någon sorts bonus, tex att alla nära squad-leadern får lite hälsa och ammo långsamt etc.

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk

ursäkta att jag ställer denna fråga här mitt i tråden.
men vad skriver man i irc för att den ska ansluta till Quakenet?

vet att det är .........Quakenet.......

snälla hjälp.

Permalänk
Medlem

Räven ta det i PM med en moderator

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av räven1337
ursäkta att jag ställer denna fråga här mitt i tråden.
men vad skriver man i irc för att den ska ansluta till Quakenet?

vet att det är .........Quakenet.......

snälla hjälp.

/SERVER irc.quakenet.org

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Hedersmedlem

Som det är nu finner jag det ganska meningslöst att vara med i en squad och kan göra en lång lista varför men vem bryr sig.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Man kan samarbeta även om man inte är med i en squad
Jag ser squader som spawnpunkter.

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
Man kan samarbeta även om man inte är med i en squad
Jag ser squader som spawnpunkter.

Exakt! På banor som Wake är det guld värt med en rörlig spawnpunkt.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM