Permalänk
Medlem

Dell-dator och nya minnen?

Någon som vet hur det ligger till när man har Dell-dator och vill uppgradera minnet?
Enligt webhallen går det inte att sätta i minnen av vilket märke som helst osv. Även om dom är av samma modell och typ.
Någon som kanske har varit i samma situation eller bara vet hur det ligger till?
Så dyrt att köpa av Dell och dessutom tar det väl 3 år innan man får sina minnen.

Visa signatur

Pentium 4 3.0 Ghz || 1536 MB RAM || ATI Radeon X300 || Razer Diamondback Limited Edition

Permalänk
Medlem

Crucial® Minneskonfigurator

Att välja rätt minne till servers,stationära eller bärbara datorer, kan ibland omfatta en del tidsödande efterforskning. Eftersom vi vill att du skall vara nöjd med ditt köp har vi tillsammans med våra partners på Crucial® Technology utvecklat en mycket praktisk och lättnavigerad konfigurator. Det är inte svårare än att förse oss med nödvändig information i rullmenyerna för att vi sedan skall kunna presentera kompatibla minnesuppgraderingar.

Att använda Crucial® Memory Selector är snabbt och enkelt och garanterar att du väljer en minnesmodul som är 100% kompatibel med din PC, server eller laptop. Alla Crucial® minnen kommer med en begränsad livstidsgaranti för att du skall känna dig helt trygg med ditt köp.

www.komplett.se/k/kc.asp?bn=10232

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

Jag har köpt Samsung PC3200 minnen till ett par Optiplex här på jobbet, och inte upplevt några problem.

Edit:
Dessa är inte servrar.

Visa signatur

Nja.

Permalänk
Medlem

jag har en dell 8250 och jag undrar vad det sitter för sorts minna i den, jag tror att det är SDRAM men jag är inte säker. Har jag rätt?

Visa signatur

pentium d 820, HIS Radeon x1950 pro, 2*80 gb hd, no-name minnen 600 mhz,Scythe Infinity,Hiper 580 w,asus p5n-e sli

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alfiboy2
jag har en dell 8250 och jag undrar vad det sitter för sorts minna i den, jag tror att det är SDRAM men jag är inte säker. Har jag rätt?

Jag tror att det är RDRam.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

Testa Everest eller liknande program.
Då slipper du tro...

Visa signatur

Nja.

Permalänk
Medlem

Minne till DELL

Jag har själv en DELL 5150. Orginal satt 2x256 DDR2 och jag kände för lite mer, så jag köpte ett 512 DDR2 från NET ON NET för 399:- vilket fungerade utmärkt. Dock var det väl inte samma kvalitet och lite så, men visst märker jag skillnad.

( http://www.netonnet.se/index.asp?iid=69247 )

Permalänk
Medlem

Jag har DDR2 i min Dell o jag pluggade in två extra 512mb A-data stickor med flänsar på. Fungerade utmärkt.

Permalänk

JAg skulle sätta fem cent på att det är rdram, det enklaste du kan göra är att gå in på dells minnesköparsida och kolla upp, de vill förstås sälja kingstonminnen till ett fasligt överpris. Köpa minnen till en dell kan fö vara lite av ett lotteri.

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem

annars ring dell!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coody
annars ring dell!

Självklart! Inget tjaffsande på ett hårdvaruforum. Dell suger tycker de flesta här. Deras reklam kan ta sig i... där. Betala för att de sätter ihop datorn till dig. Fördelaktigt erbjudande, nej om man läser tvärtom . Dell är för okunniga som inget vet om hårdvara. Den stora massan där finns pengarna. Där finns dell och lurar pengar av dom. Smart av mr Dell.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Steffo2
Självklart! Inget tjaffsande på ett hårdvaruforum. Dell suger tycker de flesta här. Deras reklam kan ta sig i... där. Betala för att de sätter ihop datorn till dig. Fördelaktigt erbjudande, nej om man läser tvärtom . Dell är för okunniga som inget vet om hårdvara. Den stora massan där finns pengarna. Där finns dell och lurar pengar av dom. Smart av mr Dell.

vissa tycker att dell är bra och det är dom!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Steffo2
Självklart! Inget tjaffsande på ett hårdvaruforum. Dell suger tycker de flesta här. Deras reklam kan ta sig i... där. Betala för att de sätter ihop datorn till dig. Fördelaktigt erbjudande, nej om man läser tvärtom . Dell är för okunniga som inget vet om hårdvara. Den stora massan där finns pengarna. Där finns dell och lurar pengar av dom. Smart av mr Dell.

Jag har ägt 2 dellar som jag köpt smart & fördelaktigt & fungerat/fungerar smärtfritt.. Men visst uppenbarligen är swec. nerlusat med okunnigt folk som sprider subjektiva åsikter om dell i ett tragiskt försök till attention whoring...

Alfiboy2 kan dra ner CPU-Z & få svart på vitt att det är RDRam minnen han har.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

det är rdram

Permalänk
Medlem

Ska köpa en 8250 av en polare för en 500hundring, värt de?

Vart hittar jag RDRam? Helst under det superdyra priset de har.

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
Ska köpa en 8250 av en polare för en 500hundring, värt de?

Vart hittar jag RDRam? Helst under det superdyra priset de har.

Vad är det för prestanda?

Jag har själv en Dell Dimension 8200 hemma med P4 2.2Ghz och 512 (RD)RAM. Funkar utmärkt än idag. Min syrra lirar The Sims 2 hela tiden med en FX5200, inga problem.

500 kr är det väl värt? (Beroende på prestandan givetvis)

RDRAM är nog svårt att få tag på, vet inte ens om Dell fortfarande erbjuder det.

Annars, kolla eBay eller liknande?

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
Ska köpa en 8250 av en polare för en 500hundring, värt de?

Vart hittar jag RDRam? Helst under det superdyra priset de har.

Ja 500:- är den värd utan problem...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Asså om man Bygger själv tycker jag dom sakerna har den kvaliten som dell jag har själv en dimension 5000 och har haft den i 2 år och den fungerar som ny

Permalänk
Medlem

Fett

Jag hittade dessutom 2x256 RDRAM på soptippen, de såg lustiga ut (för att vara ram-minnen, så jag tog de)

I den burken som jag ska köpa sitter det
P4 3.06 GHz med HT
2x256 RDRAM (Som kostar multum att köpa)
Ati 9700
~120 GB HDD
Santa Cruz ljudkort
DVD-ROM + DVD/RW
SOm jag skrev i en annan tråd :

Tror ni datorn klarar av att
Byta ut DVD-ROMen mot en DVD-RW
Sätta i ett bättre graffe (6800XT)
En till hårddisk

Samt om det går att kombinera RDram minnen

De som sitter i är 2x256 som körs på 1066 Mhz (eller nåt)
Och de som jag har körs i 800Mhz, kan jag kombinera dessa?

Vill gärna veta detta

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1