Ds lite-tråden, samt vanliga Ds. ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
http://hem.bredband.net/andthr/nintendods01.jpg

http://hem.bredband.net/andthr/nintendods02.jpg

Lol... i väntan på ds lite... ahahahah!

Haha, det är fint ere

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk
Medlem

Juppz, det är mega najs *LOL*

men måste köpa så jag kan spela online med ds, vilket är bästa sättet?

USB pinne?

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Försäljningen gäller mellan den 29:e Maj och 4:e Juni.

Först konsolförsäljningen :

DS Lite - 135,614 units
PSP - 24,595 units
PlayStation 2 - 18,513 units
GBA SP - 4,364 units
GB Micro - 1,270 units
Xbox 360 - 1,245 units
NDS - 1,159 units
GameCube - 798 units
Xbox - 43 units
GBA - 30 units

Och sen spelförsäljningen :

New Super Mario Bros. (NDS, Nintendo) 334,208 [1,233,726] units
Kahashima Ryuuta Kyouju Kanshuu: Motto Nouo Kitaeru Otona DS Training (NDS, Nintendo) - 56,470 [2,423,898] units
Kahashima Ryuuta Kyouju no Nouo Kitaeru Otona DS Training (NDS, Nintendo) - 40,211 [2,322,970] units
Metroid Prime: Hunters (NDS, Nintendo) - 32,467 units
World Soccer Winning Eleven 10 (PS2, Konami) - 31,600 [726,527] units
Tetris DS (NDS, Nintendo) - 29,209 [574,875] units
Doubutsu no Mori DS [Animal Crossing: Wild World] (NDS, Nintendo) - 28,552 [2,774,649] units
Eigoga Nigatena Otonano DS Training: Eigo Zuke (NDS, Nintendo) - 25,997 [1,118,493] units
Jikkyou Powerful Major League (PS2, Konami) - 20,852 [176,408] units
Dragon Quest & Final Fantasy in Itadaki Street Portable (PSP, Square Enix) - 15,640 [63,982] units

BEHÖVER VI SÄGA NÅGE ANNAT ÄN ATT NINTENDO TAR HEM ALLT I JAPAN!?!?

Visa signatur

(Antec Plusview 1000 AMG) (Antec Truepower 550W) (Abit IC7-MAX3) (P4 2.8GHz Northwood) (2*512MB PC3200 Twinmos) (Samsung 120GB IDE + 3*250GB Hitachi S-ATA) (Powercolor 9600XT 128MB) (SB-Live) (ND-3500A) (LG L1915S 19" TFT 12ms)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dsk
Någon som vet om detta gäller i alla GAME butiker eller om det bara är några stycken?
Hur länge gäller erbjudandet?

Vi snackar alltså om erbjudandet ds+spel+spel+1kr=lite

Permalänk
Medlem

Barry:
Jag ser att du spelar med Thumb-strappen. Tänk på att om du köper en DS Lite så får du inte med en sån sen, så spara den gamla.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem

Någon som kan rekommendera några bra rpg på DS eller Gba?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Big_PHat
Barry:
Jag ser att du spelar med Thumb-strappen. Tänk på att om du köper en DS Lite så får du inte med en sån sen, så spara den gamla.

va? skämtar du?
är det sant?
hur ska man annars spela spelet på ett bra sett?

eller finns det lösa att köpa.. skulle vilja ha en liten utan snöre som man spänner över tummen, vore skönast!

Visa signatur

(Antec Plusview 1000 AMG) (Antec Truepower 550W) (Abit IC7-MAX3) (P4 2.8GHz Northwood) (2*512MB PC3200 Twinmos) (Samsung 120GB IDE + 3*250GB Hitachi S-ATA) (Powercolor 9600XT 128MB) (SB-Live) (ND-3500A) (LG L1915S 19" TFT 12ms)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Big_PHat
Barry:
Jag ser att du spelar med Thumb-strappen. Tänk på att om du köper en DS Lite så får du inte med en sån sen, så spara den gamla.

Det var inget vidare om nu det stämmer, hur har de tänkt man ska lira metroid prime hunters utan en sådan?

får jag väl behålla gamla ds:en med, e kul samla på nintendo grejer

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
Juppz, det är mega najs *LOL*

men måste köpa så jag kan spela online med ds, vilket är bästa sättet?

USB pinne?

En sådan eller en accesspunkt/wlan router.

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Medlem

finns en "oginal" och en billigare som datel gjort.. räcker med den som datel gjort va, verkar till och med bättre ju!

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Vad är skillnaden om jag beställer NSMB från DVDboxoffice, istället för att köpa det här? Ingen svensk manual, eller är det mer?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
Vad är skillnaden om jag beställer NSMB från DVDboxoffice, istället för att köpa det här? Ingen svensk manual, eller är det mer?

Och du får ett fint svart fodral istället för ett stort fult transparent sådant.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Någon som kan rekommendera några bra rpg på DS eller Gba?

Finns ju flera bra GBA-spel.

http://www.webhallen.com/topp.php?avd=1&konsol=18&genre=1331

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Finns ju flera bra GBA-spel.

http://www.webhallen.com/topp.php?avd=1&konsol=18&genre=1331

Ah, tackar. ^^

Finns det eller kommer det komma nått program för DS så man kan skriva anteckningar och dylikt med den?
Vore trevligt om man kunde använda den som en palmpad hehe.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
Det var inget vidare om nu det stämmer, hur har de tänkt man ska lira metroid prime hunters utan en sådan?

får jag väl behålla gamla ds:en med, e kul samla på nintendo grejer

går bra med pennan, lite krampframkallande blir det men. (vet inte hur det blir med Lite dock..)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Och du får ett fint svart fodral istället för ett stort fult transparent sådant.

haha, dom svarta ser ju aptrista ut. dessutom passar ju de genonskinliga än bättre till Lite.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Ah, tackar. ^^

Finns det eller kommer det komma nått program för DS så man kan skriva anteckningar och dylikt med den?
Vore trevligt om man kunde använda den som en palmpad hehe.

Jag tror du måste köra homebrews för att kunna skriva anteckningar och sådant, det finns en som heter DSOrganize som verkar rättså bra.
Opera till DS kommer ju senare och med Moonshell så har man ju en komplett liten bärbar nöjesmaskin.

Är thumbstrap ett måste för vissa spel eller klarar man sig utan?

Liten bild också(fok här i forumet brukar gilla bilder):

-e- Det är flickvännen som lirar, inte jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dsk
Jag tror du måste köra homebrews för att kunna skriva anteckningar och sådant, det finns en som heter DSOrganize som verkar rättså bra.
Opera till DS kommer ju senare och med Moonshell så har man ju en komplett liten bärbar nöjesmaskin.

Är thumbstrap ett måste för vissa spel eller klarar man sig utan?

Liten bild också(fok här i forumet brukar gilla bilder):

http://files.upl.silentwhisper.net/upload7/mario_ds_lite.JPG

-e- Det är flickvännen som lirar, inte jag.

spela metroid hunters utan den skulle för mig vara otänkbart.

Visa signatur

(Antec Plusview 1000 AMG) (Antec Truepower 550W) (Abit IC7-MAX3) (P4 2.8GHz Northwood) (2*512MB PC3200 Twinmos) (Samsung 120GB IDE + 3*250GB Hitachi S-ATA) (Powercolor 9600XT 128MB) (SB-Live) (ND-3500A) (LG L1915S 19" TFT 12ms)

Permalänk
Medlem

DS Lite ska det tydligen vara meningslöst med thumbstrap, pennan ska funka mycket bättre.
Jag har dock inga egna erfarenheter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jawo
DS Lite ska det tydligen vara meningslöst med thumbstrap, pennan ska funka mycket bättre.
Jag har dock inga egna erfarenheter.

isf har nintendo gjort bort sig helt med ds lite...
får väl sälja den om det inte fungerar bra.

Visa signatur

(Antec Plusview 1000 AMG) (Antec Truepower 550W) (Abit IC7-MAX3) (P4 2.8GHz Northwood) (2*512MB PC3200 Twinmos) (Samsung 120GB IDE + 3*250GB Hitachi S-ATA) (Powercolor 9600XT 128MB) (SB-Live) (ND-3500A) (LG L1915S 19" TFT 12ms)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dsk
Jag tror du måste köra homebrews för att kunna skriva anteckningar och sådant, det finns en som heter DSOrganize som verkar rättså bra.
Opera till DS kommer ju senare och med Moonshell så har man ju en komplett liten bärbar nöjesmaskin.

Är thumbstrap ett måste för vissa spel eller klarar man sig utan?

Eftersom jag inte är så värst hemma med DS, vad behövs för att kunna köra DSOrganize samt Moonshell?

Sen undrar jag vad en thumpstrap är för nått?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

du behöver någon form av adapter som du kan spela homebrews på och tumbstrapen är den där grejen somföljer med vanliga ds man sätter den på tummen och drar över skärmen, sen det är väl en bredare penna till lite?

Visa signatur

Ja men hej!

Permalänk
Medlem

Heh jag började undra varför mitt batteri varade så kort tid tills jag kollade upp specsen på DS lite.

Citat:

DS Lite:
Lowest Luminosity: 15-19 hours
Low Luminosity: 10-15 hours
High Luminosity: 7-11 hours
Highest Luminosity: 5-8 hours
Full Battery Recharge time: 3 hours

Hade min inställt på högsta ljusstyrka på skärmarna heh.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Varför, varför släpps New Super mario bros hela 8 dar efter ds lite premiären...
är nitendo dumma, NSMB vore perfekta release spelet för ds

Visa signatur

Nikon D40x; 18-55 mm Nikkor; 55-200 mm Nikkor
Macbook; 2 GHz Core 2 Duo, Mac OS X Leopard

Permalänk
Medlem

Jag brukar köra på styrka två när jag är inne. Tycker batteritiden är imponerande!

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Eftersom jag inte är så värst hemma med DS, vad behövs för att kunna köra DSOrganize samt Moonshell?

Sen undrar jag vad en thumpstrap är för nått?

Du behöver en flashcart och sedan en magic key eller flasha NDSet.

En thumbstrap är en "säkerhetsrem" som brukar finnas till mp3-spelare, mobiler osv men med en liten plastbit som man kan ha på tummen istället för att använda pennan

Permalänk
Avstängd

Jag var inne och köpte mig en DSLite idag och måste ju säga att skärmen är betydligt bättre än vad den är på DS. Frågan är nu bara om jag kommer använda den något

Det blev en svart för min del.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
finns en "oginal" och en billigare som datel gjort.. räcker med den som datel gjort va, verkar till och med bättre ju!

Köpte en Datel idag och den funkar fint. Den är även kompitabel med PSP.

Permalänk
Medlem

"Ha"-begäret ökar var dag en DS-lite (white) med NSMB.. aarrgghh...

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bloodsource
Köpte en Datel idag och den funkar fint. Den är även kompitabel med PSP.

asså, är det en wifi usb connector tillverkad av datel du köpt?
om det är det, visa en länk till produkten tack

Visa signatur

Nikon D40x; 18-55 mm Nikkor; 55-200 mm Nikkor
Macbook; 2 GHz Core 2 Duo, Mac OS X Leopard

Permalänk
Inaktiv

ja kör med en DLink DWL-G122, funkar prima med modifierade drivisar =), har en över om någon vill ha, pazu@tokyo.com