Permalänk
Medlem

Messenger Plus! Live

Jaha, kanske världen största plugin kommer nu släppas ikväll till WLM. 00:40, Svensk tid.

Citat:

They did it! Microsoft finally released Windows Live Messenger publicly today. After the longest period of public testing for a MSN Messenger client, Windows Live Messenger (MSN Messenger 8) is going to be a pleasant surprise for old time Messenger users. The interface of this new version has been completely redesigned, it's more simple, cleaner, and yet more powerful than anything else MSN has released so far. You'll have to get used to talk about Windows Live though and not MSN (although I suspect most of us will keep on calling the client "MSN" for a long time).

Because of the new direction taken by Microsoft, Messenger Plus! was also completely redesigned. It took 8 months of full time work but your favorite add-on is now ready to go public as well. The new version of Messenger Plus! (4.00), distributed under the name "Messenger Plus! Live", will be officially released this Saturday, June 24th, at 23:40 GMT. The new web site will also be put online at the same time, and a last post on this site will be made to start the transition period. These are exciting days for anybody interested in Microsoft's Messenger clients and its surrounding communities, make sure you don't miss any associated event!

See you soon at msgpluslive.net :).

http://www.msgplus.net/news.php

Det känns som att det inte kommer att installeras på min dator permanent,
för mycket överflödiga funktioner som jag inte använder. Blir att testa och se om funktionerna överväger en plats på datorn.

Permalänk
Medlem

MSN live! är bra som den är med a-patch men tack för infon.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjarven
MSN live! är bra som den med a-patch men tack för infon.

Jaja, men "A-patch" _tar bort_ funktioner, "Messenger Plus! Live" _lägger till_ funktioner.
Men jag håller med dig, jag är inte heller för bling bling.

Permalänk

nån som vet om det är några fler funktioner som läggs till eller tas bort? något som är värt att installera?

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

vore ju guld om MS fixade så man ser små bildikoner istället för gröna gubbar som ikoner intil namnet i kontaktlistan, lagom irriterande.

Permalänk
Medlem

Jag kommer köra både A-patch och Plus! (har testat betan).
Plus ger flikar i konversationsfönstret som gör att man enbart har ett fönster öppet med alla konversationer i ett och samma. Otroligt bra tyckte jag. Har ni uppfattat mig korrekt rätt?

Permalänk
Medlem

edit: svarade här innan jag läst den andra wlm tråden. Förlåt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Jag kommer köra både A-patch och Plus! (har testat betan).
Plus ger flikar i konversationsfönstret som gör att man enbart har ett fönster öppet med alla konversationer i ett och samma. Otroligt bra tyckte jag. Har ni uppfattat mig korrekt rätt?

Som Gaim alltså.
Ett fönster.
X antal konversationer

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
Som Gaim alltså.
Ett fönster.
X antal konversationer

Japp. Gillar dock inte Gaim.
WLM med A-patch och Plus fyller mina behov utmärkt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Def_Dog
vore ju guld om MS fixade så man ser små bildikoner istället för gröna gubbar som ikoner intil namnet i kontaktlistan, lagom irriterande.

Går ju redan? "Visa Info" eller något sådant ang. kontakter i listan

Permalänk
Medlem

Hur laddar man hem msn plus till WLM?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VeCtor
Hur laddar man hem msn plus till WLM?

Finns inte än.

Def_Dog: Klicka på de gröna pilarna som pekar upp och ned vid sök-fältet i WLM-fönstret. Klicka "Visa information".

Permalänk
Medlem

Sist jag testa msn plus så var det bara full av massa skitfunktioner klar nått bra fanns väl men inte värt namnet.

Iite oftopic men hitta ett alternativ till a-patch som verkar vara bra i kombination med a-patch för ännu mer rensning.
http://fileforum.betanews.com/detail/Clean_Messenger/11422982...

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjarven
Sist jag testa msn plus så var det bara full av massa skitfunktioner klar nått bra fanns väl men inte värt namnet.

Iite oftopic men hitta ett alternativ till a-patch som verkar vara bra i kombination med a-patch för ännu mer rensning.
http://fileforum.betanews.com/detail/Clean_Messenger/11422982...

Tyckte också så förut, men jag var faktiskt nöjd med den här.
Fina funktion (imo):

  • Ha genvägar till dina kontakter på skrivbordet

  • Konversationerna i flikar

  • Visa senaste resultaten från VM

  • man kan göra allting genomskinligt

  • mycket mer, men det här är det som jag hittat och gillar

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk
Medlem

Vad är det man ska göra för att få Msgplus! till wlm? Jag har testat på ett antal olika datorer nu, men det enda jag får upp är en liten flik som det står Plus! på.
Öppnar man den så står det bara "kompaktiblitetsinfo" (stavning?) och så uppdaterar man det. Då står det fortfarande att denna version inte stöds av msgplus! What to do?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yoda^FFS
Vad är det man ska göra för att få Msgplus! till wlm? Jag har testat på ett antal olika datorer nu, men det enda jag får upp är en liten flik som det står Plus! på.
Öppnar man den så står det bara "kompaktiblitetsinfo" (stavning?) och så uppdaterar man det. Då står det fortfarande att denna version inte stöds av msgplus! What to do?

http://www.msgpluslive.net/

Konversationer i flikar fungerar dock inte så bra för mig.
Om jag har det påslaget så syns det inte om någon skriver. Inget blinkar eller liknande. Otroligt störande. Har fått stänga av funktionen.

Permalänk
Medlem

Får man fortfarande Spyware om man laddar ner den nya versionen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
Får man fortfarande Spyware om man laddar ner den nya versionen?

Det finns inget spyware i Plus. Om du läser instruktionerna vid installationen så får du välja om du vill installera sponsorprogrammet eller inte. Det är många som skiter i att läsa instruktionerna och sen så gnäller de över spyware vilket är bullchit.

Det har varit så i alla versioner och är även så i nya. Jag väljer alltid att INTE installera det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Det finns inget spyware i Plus. Om du läser instruktionerna vid installationen så får du välja om du vill installera sponsorprogrammet eller inte. Det är många som skiter i att läsa instruktionerna och sen så gnäller de över spyware vilket är bullchit.

Det har varit så i alla versioner och är även så i nya. Jag väljer alltid att INTE installera det.

Tycker fortfarande det är helt sjukt att man kan ha sponsorer med virusprogram.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
Tycker fortfarande det är helt sjukt att man kan ha sponsorer med virusprogram.

Vem eller vad är det som anser att det är ett virus?
Många virusprogram reagerar nuförtiden på såkallade spyware och användarna tror per automatik att det är virus.

Nu vet jag dock inte vilket sponsorprogram de använder eller hur det ligger till då jag aldrig installerat det.

Permalänk
Medlem

installerade msn plus förut för nåt år sen..
var SÅÅ populärt bland alla och alla sa att man skulle använda det..

det var på den tiden då man inte fick välja om man ville ha spyware eller inte..

man kunde typ se ifall folk stängde ens fönster medans man själv hade det öppet osv.. om ni hajar?
sen typ kunde man skicka 300 miljoner såna där "skak" till andras msn fönster o sånt..

stänger av alla bling funktioner så fort jag installerar om msn..
hatar de där skak, ljudinspelnings skiten och massa annat som bara är
totalt onödigt..

sen skulle man ju behöva ha bort alla jäkla banners i skit programmet också